Chwila refleksji (pomikolajowa/czekoladowa)

1. Data: 2008-12-12 14:22:26

Temat: Chwila refleksji (pomikolajowa/czekoladowa)
Od: " Iwon(K)a" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A tak sobie uzupelniam wiadomosci o Polsce, uaktualniam dane, juz wiem ze
slodycze w paczce Mikolajkowej to "mikolajkowe westerplatte", bo dzieci
lubia slodycze, bo tradycja, bo....jednym slowem "na zdrowie". Jak sie to
mowi - lepiej zapobiegac, niz leczyc- szczegolnie jesli malo tego drugiego.

http://dzis.dziennik.krakow.pl/var/html/2008/12.12/p
ierwsza.pdf

Wyniki monitoringu przeprowa-
dzonego w całym kraju są po-
rażające: mamy zaledwie 13,1
procent dzieci wolnych od pró-
chnicy zębów!

2. Data: 2008-12-12 15:16:13

Temat: Re: Chwila refleksji (pomikolajowa/czekoladowa)
Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Iwon(K)a"

> http://dzis.dziennik.krakow.pl/var/html/2008/12.12/p
> [...]
(absolutnie niezłośliwie)
Aż 13%? Widać, że się poprawiło, majaczą mi się dane z wcześniejszych lat,
poniżej 10% bezpróchnicznych. Był ostry spadek podobno po likwidacji
gabinetów dentystycznych w SP.

EwaSzy

3. Data: 2008-12-12 20:31:57

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(K)a pisze:
> A tak sobie uzupelniam wiadomosci o Polsce, uaktualniam dane, juz wiem ze
> slodycze w paczce Mikolajkowej to "mikolajkowe westerplatte", bo dzieci
> lubia slodycze, bo tradycja, bo....jednym slowem "na zdrowie".

Czy naprawdę uważasz, że jedzenie słodyczy aż tak wpływa na pojawienie
się próchnicy? Może sprzyja, ale jednak bezpośrednim powodem jest
zakażenie próchnicą np. od rodziców, dziadków, innych dzieci itd. Jak
się ma stan zębów dorosłych (procentowo) do stanu uzębienia dzieci? Czy
czasem to nie idzie w parze?

> Jak sie to
> mowi - lepiej zapobiegac, niz leczyc- szczegolnie jesli malo tego drugiego.

Być może, chociaż za naszych czasów były gabinety dentystyczne w
szkołach, a stan uzębienia społeczeństwa był opłakany.

Ewa

4. Data: 2008-12-13 13:12:25

Od: " Iwon(K)a" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Harun al Rashid <a...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> Aż 13%? Widać, że się poprawiło, majaczą mi się dane z wcześniejszych lat,
> poniżej 10% bezpróchnicznych. Był ostry spadek podobno po likwidacji

http://www.czytelniamedyczna.pl/nowa_stomatologia-38
tebela 7

W porównaniu do stanu uzębienia równolatków w państwach Europy zachodniej
bądź południowej, występowanie próchnicy u polskich dzieci w wieku 6 lat
jest wysokie.
(...)
Porównanie wyników badań epidemiologicznych przeprowadzonych w latach 1995 i
2000 (10, 11) i obecnie, ujawniło niewielki wzrost odsetka dzieci w wieku 6
lat bez próchnicy (tab. 7). Co ciekawe w tym samym okresie obserwowano
znaczącą poprawę stanu zdrowia dzieci w wieku 12 lat
(...)

Podsumowując, występowanie próchnicy u dzieci w wieku 6 lat w Polsce jest
wysokie. Zaobserwowana w ostatniej dekadzie poprawa stanu uzębienia dzieci w
wieku 12 lat, sugeruje celowość wprowadzania programów edukacyjno-
profilaktycznych na obniżenie występowania próchnicy u dzieci w wieku
przedszkolnym. Kompleksowe działania zdrowotne (edukacja, profilaktyka,
leczenie) obejmujące matkę i dzieci oraz ich środowisko powinny przyczynić
się do poprawy obecnego stanu.

i.

5. Data: 2008-12-14 21:19:07

Od: waruga_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 12 Dec 2008 14:22:26 +0000 (UTC), Iwon(K)a napisał(a):

> mamy zaledwie 13,1
> procent dzieci wolnych od pró-
> chnicy zębów!

Moje się łapie :)
--
waruga

6. Data: 2008-12-15 10:36:58

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Iwon(K)a" <i...@g...pl> napisał | A tak sobie
uzupelniam wiadomosci o Polsce, uaktualniam dane, juz wiem ze

[...]
no to jeszcze za dzisiejszym radiem : Polska przoduje w sprzedawaniu
lekarstw bez recepty.

Nie dość że lekomani to jeszcze z próchnicą o !

--
Kasia + Weronika (7-latka)
gg 181718

7. Data: 2008-12-15 12:16:29

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "złośliwa"
> no to jeszcze za dzisiejszym radiem : Polska przoduje w sprzedawaniu
> lekarstw bez recepty.

Za reklamy leków głowy powinny polecieć.
'(zażywaj regularnie) I nie trzeba będzie odmawiać sobie codziennych
przyjemności' - lek na wątrobę.
Zaziębione panienki w spa 'parzcież to wszystko nie może nas ominąć!' -
jakiś na przeziębienie, tabletka i na basen.

Z drugiej strony brak terapii bólu i pacjenci sami próbują sobie ulżyć,
podejrzewam, że znaczna część domowych apteczek to przeciwbólowe.
Plus skłonność do chomikowania, szczególnie wśród starszych.

EwaSzy

8. Data: 2008-12-18 18:21:11

Od: "Hermiona" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> próchnicą np. od rodziców, dziadków, innych dzieci itd. Jak się ma stan
> zębów dorosłych (procentowo) do stanu uzębienia dzieci? Czy czasem to nie
Mysle, ze moze miec wplyw ale nie musi.
Moje zasypialy przy cycu, jadly slodycze i prochnicy nie bylo.
Ale one kochaly mleko i sery.
Pisze w czasie przeszlym, bo to juz duze panny. Starsza zapoznala sie juz z
dentysta (ale ona ma juz 17 lat), mlodsza ma 1 "wypełnienie" - ma prawie 14
lat.
Pozdrawiam
Kasia

9. Data: 2008-12-18 19:44:45

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Hermiona pisze:

> Moje zasypialy przy cycu, jadly slodycze i prochnicy nie bylo.

Moja to samo. Na razie ma dopiero 5 lat i ani śladu próchnicy.

Ewa

10. Data: 2008-12-19 08:04:32

Od: "MOLNARka" <M...@M...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" <e...@p...fm> napisał

> Moja to samo. Na razie ma dopiero 5 lat i ani śladu próchnicy.

Jakaś licytacja - to się włączę ;-)
Moje butelkowe (ale z butlą nie zasypiały), słodycze jedzą i próchnicy brak.

Pozdrawiam
MOLNARka

Re: Jak sie modlicie?
Opowieść wigilijna HELP
Rodzaj zarówek, a oczy i psychika dziecka.
Ile kosztuja okulary ?
lubie oceniać polskie dzieci!!!