Ciasto czekoladowe.

1. Data: 2004-09-15 00:27:48

Temat: Ciasto czekoladowe.
Od: "zarrwa" <n...@o...usun.to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze ktos ma sprawdzony i dobry przepis na bardzo czekoladowe ciasto, jak
dotąd zadne ciasto sporzadzone wg przepisów z tej grupy, nie podbilo mego
serca.
zarrwa

1. Data: 2004-09-15 10:15:18

Temat: Re: Ciasto czekoladowe.
Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dotąd zadne ciasto sporzadzone wg przepisów z tej grupy, nie podbilo mego

może nie ciasto ale placek czekoladowy ?
sama tego nie robiłam ale jadłam , jak nie cierpie czekoladowych wyrobów to
ten był niezły

"placek czekoladowy w jedną minute"

2 szkl mleka
2/3szkl cukru
115g gorzkiej czekolady
4 żółtka
2 łyżki skrobii kukurydzianej
2 łyżki masła
1 łyżeczka olejku waniliowego
jeden upieczony kruchy spód o śr.ok 23 cm
do dekoracji :
2 szkl bitej śmietany
2 łyżki kakao

w rondelku rozgrzać 1 i 1/2 szkl mleka i połowe cukru, w międzyczasie
rozpuścić czekolade i wmieszać do ciepłego mleka.W misce wymieszać pozostały
cukier i żółtka, dodać pozostałe mleko i skrobie i zmiksować na gładka mase
, w trakcie ubijania wlać to do gorącego mleka z czekoladą i dalej miksować
na ogniu na jednolity krem .Zdjąć z ognia kiedy zaczną pojawiać się
pecherzyki powietrza.Wmieszać to do masła z wanilią i wylać na upieczony
spód , wystudzić , udekorować bitą śmietaną i kakao , bitą śmietanę można
zastąpić lodami

jeśli chodzi o spód to ja to jadłam na takim z formy do tarty , wtedy są
brzegi i masa się dobrze trzyma

pozdr Magda

1. Data: 2004-09-15 10:17:33

Od: "Dorota Kalinowska" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja ostatnio namiętnie robię to:
http://kobieta.gazeta.pl/kuchnia/1,54042,1975273.htm

Dorota

1. Data: 2004-09-15 10:58:05

Od: "zarrwa" <n...@o...usun.to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ten przepis juz znam, jest dobre, lecz jak dla mnie troszkę za wilgotne,
wiem ze Brownie ma to do siebie ze jest gliniaste, ale szukam czegos w tym
stylu tyle ze bardziej "suchego". Moze jakas modyfikacja proporcji w tym
przepisie rozwiązałaby sprawę, lub proszek do pieczenia ??
zarrwa

1. Data: 2004-09-15 11:28:15

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

a moze takie z piwem ?

200g miękkiego masła
125g brązowego cukru
1 łyżeczka cukru waniliowego
1 szczypta soli
4 jajka w temp pokojowej
300 g mąki
100 g kakao
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
około 1/4 l ciemnego piwa
tłuszcze do foremki

masło , cukier , cukier waniliowy i sól ucierać mikserem na piane koloru
kości słoniowej, dodawać kolejno jaja i ucierać na najniższych obrotach aż
masa bedziejednolito żółta.Wymieszać mąke , kakao i proszek do pieczenia i
dodać do masy , dolać tyle piwa aby ciasto było kremowe i spływało z miksera
długimi soplami .Wysmarować tłuszczem tortownice o śr.26 cm , przełożyć do
niej ciasto i wygładzić , wstawić do zimnego piekarnika na dolny poziom i
piec w temp 180 stopni ok 70 min , zrobić próbe patyczkiem , upieczone
pozostawić w tortownicy na 20 minut

pozdr Magda

1. Data: 2004-09-15 12:14:25

Od: "Dorota Kalinowska" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stylu tyle ze bardziej "suchego". Moze jakas modyfikacja proporcji w tym
> przepisie rozwiązałaby sprawę, lub proszek do pieczenia ??

No, odpowiedzialności za to nie wezmę jak się nie uda, ale Brownie ponoć z
założenia jest nie udane ;)
IMO jeżeli chcesz sypnąć pr. do pieczenia to musisz zwiększyć ilość mąki.

Miłego eksperymentowania.

Pozdrawiam
Dorota

1. Data: 2004-09-15 12:50:31

Od: "Asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dotąd zadne ciasto sporzadzone wg przepisów z tej grupy, nie podbilo mego

A tego probowałes?

> [...]
> zrób pyszna polewę...
>
> 6 jaj
> szklanka cukru
> 3/4 szklanki maki
> 2 gorzkie czekolady
> 1/2 kostki masła
> 1 pomarańcza
> Czekoladę z masłem ostrożnie roztopić w rondlu, po czym przestudzić.
> Żółtka z cukrem utrzeć, po czym dodać mąkę i sok z 1 pomarańczy.
> Wymieszać.
> Dodać ochłodzona czekoladę z masłem. Osobno ubić białka na pianę i
> dodać ja i wymieszać. Piec w temperaturze 200 C ok. 20 min.

Przepis z grupy, dla mnie bomba i moooocno czekoladowe

Asia

Buraki cukrowe...jak to szło....
Suszenie grzybów na termoobiegu
oscypki