Ciasto z kremem i truskawkami

1. Data: 2005-06-26 16:03:52

Temat: Ciasto z kremem i truskawkami
Od: "Midnight Wind" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wpadł mi jeszcze jeden pomysł aby do menu imienininowego mojego męża
dołączyć ciasto z kremem truskawkowym.
Niedawno jadlam pyszne ciasto z truskawkami. Przypuszczam, że ciasto było
biszkoptowe, Było bardzo smaczne i puszyste. Przełożone pysznym truskawkowym
kremem z kawalkami truskawek. Na wierzchu też byl ten krem. Krem nie był
zbyt słodki - taki akurat. Ani nie był zbyt tłusty. Wydawal się być dość
lekki i puszysty.
Czy ktoś może ma pomysł jak można zrobić takie ciasto?
Będę wdzięczna za pomysły w odtworzeniu takiego ciasta. ;)
Pozdrawiam Hania
http://free.of.pl/p/polnocny_wiatr/

2. Data: 2005-06-26 18:20:45

Temat: Re: Ciasto z kremem i truskawkami
Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Midnight Wind napisał(a):
> [...]
> Czy ktoś może ma pomysł jak można zrobić takie ciasto?
> Będę wdzięczna za pomysły w odtworzeniu takiego ciasta. ;)

a moze ciasto kruche z truskawkami i budyniem...
przygotowujemy cisto kruche niezbyt grube i na upieczone kladziemy
schlodzony budyn (najlepszy jest smietankowy albo waniliowy)...
na budyniu ukladamy gesto truskawki...ja duze owoce przecinam na polowe
a mniejsze klade w calosci, nawet jedne na drugich...
wszystko zalewam gestniejaca galaretka rozrobiona w mniejszej ilosci
wody niz w przepisie na opakowaniu (galaretka dowolna z tym, ze ja
preferuje galaretki o kontrastowych wzgledem truskawek kolorach)...
no i calosc do lodowki az do calkowitego stwardnienia...jak ciasto
polezy dluzej (ok 3,4 godz. przed podaniem) to kruchy spod przestaje byc
taki twardy jak po wyjeciu prosto z piekarnika...
jest pyszne

pozdrawiam
dogma :)

3. Data: 2005-06-27 07:40:33

Od: Meg <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy ktoś może ma pomysł jak można zrobić takie ciasto?
> Będę wdzięczna za pomysły w odtworzeniu takiego ciasta. ;)
może tem krem to bita śmietana z dodatkiem galretki truskawkowej
rozpuszczonej
w małej ilości wody i do tego kawałki truskawek a to wszystko na
biszkopcie ?
jest puszystke i mało słodkie , konsystencją przypomina pianke , jak o
coś takiego ci chodzi to podam dokładny przpis

pozdr Magda

4. Data: 2005-06-27 10:42:11

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> może tem krem to bita śmietana z dodatkiem galretki truskawkowej
> rozpuszczonej
> w małej ilości wody i do tego kawałki truskawek a to wszystko na
> biszkopcie ?

albo też bita śmietana + rozmiksowane na papkę truskawki+cukier+żelatyna - z
takich składników wychodzi świetny, lekki krem truskawkowy.

pozdrawiam
Basia

5. Data: 2005-06-27 10:59:25

Od: "danusia" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Midnight Wind" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy ktoś może ma pomysł jak można zrobić takie ciasto?
> Będę wdzięczna za pomysły w odtworzeniu takiego ciasta. ;)

Ciasto z truskawkami i bitą śmietaną:

upiec biszkopt z 4 jaj

1/2 kg truskawek
2 łyżki cukru
1 galaretka truskawkowa

z truskawek i cukru zrobić mus , 1 galaretkę rozpuścić w 0,2 l wody i
przestudzoną wlać do musu , odstawić do lodówki , gdy uzyska konsystencję
lekko ściętej galaretki wyłożyć na biszkopt , odstawić do lodówki aby
bardziej zastygła.

0,25 l śmietany kremówki
1 cukier wanilinowy
1 łyżka cukru

śmietanę ubić z cukrem i cukrem wanilinowym na puszystą masę wyłożyć na
mus , udekorować truskawkami .

Smacznego , Danusia.

6. Data: 2005-06-27 11:06:32

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia napisał(a):

> albo też bita śmietana + rozmiksowane na papkę truskawki+cukier+żelatyna - z
> takich składników wychodzi świetny, lekki krem truskawkowy.

Z bita smietana z papierka tez wychodzi. Z dwojga zlego, smietany UHT
czy z papierka, wole juz to drugie. I nie chodzi o kalorie, tylko ten
okropny posmak UHT.

th

7. Data: 2005-06-27 11:23:11

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 27 Jun 2005 13:06:32 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Theli*, w
wiadomości news:<news:d9omjr$31cj$1@sodden.amu.edu.pl> zawarł, co następuje:

> Z bita smietana z papierka tez wychodzi. Z dwojga zlego, smietany UHT
> czy z papierka, wole juz to drugie. I nie chodzi o kalorie, tylko ten
> okropny posmak UHT.

a świeżej kremówki nie masz w okolicy, czy tylko tak porównujesz?
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

8. Data: 2005-06-27 11:29:32

Od: "D&L" <l...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy ktoś może ma pomysł jak można zrobić takie ciasto?
> Będę wdzięczna za pomysły w odtworzeniu takiego ciasta. ;)

Ja taki tort robie z smietana, purree z truskawek i kawalkami truskawek. Do
tego tylko dodaje zelatyne i gotowe. No tak, troche cukru tez musi byc, ale
nie za duzo i troche skorki z cytryny :-)

Pozdrowienia
D&L

9. Data: 2005-06-27 11:35:45

Od: "@nn" <jurek@post> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> Z bita smietana z papierka tez wychodzi. Z dwojga zlego, smietany UHT
> czy z papierka, wole juz to drugie. I nie chodzi o kalorie, tylko ten
> okropny posmak UHT.

Bita śmietana z papierka być może nie ma smaku UHT natomiast jeśli nie
zjesz jej od razu to:
po1. rozpływa się
po2. zaczyna smakować jak by była z dodatkiem proszku do prania ..
bleeee
Ania
--
*~*~* Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *~*~*
*~*~* Chcesz zagrać? Szukaj na Kurniku: jainaproudmoore *~*~*

10. Data: 2005-06-27 13:42:20

Od: Meg <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> albo też bita śmietana + rozmiksowane na papkę truskawki

też tak robie ale głównie zimą , kiedy mrożone truskawki nie bardzo
nadają sie w całości/cząstkach

pozdr Magda

Ciasta z herbatników
małosolne - jak zużyć
dżem - truskawki - pomocy!
co zrobić z żeberkami z konia???
Łosoś - jak podać jak przyżadzić i inne wątpliwości.