Ciąża - pytanie.

1. Data: 2004-11-26 23:39:06

Temat: Ciąża - pytanie.
Od: "katanka" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie :-)!

Jestem w 28 tygodniu ciąży. Czuję się świetnie. Jestem szczęśliwa w tym
stanie. Badania USG w 17 tyg. , krwi, moczu są prawidłowe. Zastanawia mnie
jedno; czy koniecznie muszę robić dodatkowe badania rozwoju maluszka. Nie
mam powodu do wątpliwości co do zdrowia dzidziusia i mojego, jednak mam
wrażenie, że coś w trakcie ciąży może być przeoczone. W mojej rodzinie nie
było obciążeń genetycznych. Znajome będąć w ciąży siegały porad lekarza
prywatnego robiąc dodatkowe USG. Czy mój rozsądek też powinien opierać się
na zrobieniu dodatkowych badań. I to w dodatku jakich. Słyszałam o
precyzyjnym USG, które dokładnie określa rozwój fizyczny i umysłowy
maluszka. Chcę dodać, że mam zaufanie do mojej lekarki, ale czy to
wystarczy?

Pozdrowienia dla grupowiczów od przyszłej mamy i jej brykającego w brzuszku
maluszka :-)

PS. Trochę bardziej obawiam się porodu..... ehhhh ;-)

PS 2. przepraszam za zbędne powtórki, ale mam problemy z outlookiem.

PS 3. już teraz będzie chyba OK!

2. Data: 2004-11-27 04:26:16

Temat: Re: Ciąża - pytanie.
Od: "Anetta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stanie. Badania USG w 17 tyg. , krwi, moczu są prawidłowe. . Słyszałam o
> precyzyjnym USG, które dokładnie określa rozwój fizyczny i umysłowy

Skoro czujesz się dobrze, a wszystkie badania są prawidłowe to chyba zbędne
jest szukanie czegos na wyrost, podczas zwykłego USG mierzą maluszka, czy
zdrowo rośnie, czy wszystkie parametry zgadzają się z wiekiem ciążowym.
Wydaje mi się że powinnaś obserwować swoje ciało, jak zauważysz coś
niepokojącego wtedy warto to sprawdzić, a póki co odpoczywać i sie nie
zamartwiać (wiem, ze łatwo powiedzieć ;) )Pozdrawiam! A

3. Data: 2004-11-27 08:08:28

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "katanka" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Słyszałam o
> precyzyjnym USG, które dokładnie określa rozwój fizyczny i umysłowy
> maluszka.

Uważam, ze powinnaś zrobic takie usg - pozwala ono wykryć wady serca itd i
moze umozliwić ich leczenie już w łonie matki. Nie wiem jak teraz ale gdy ja
dwa late temu robiłam sobie takie usg to wtedy tylkio 8 osob w Polsce miało
uprawnienia Polskiego Towarzystwa Ultrasonograficznego do prowadzenia tego
typu badan. Pozwolę sobie zacytowaćprof. Marię Respondek-Liberską - "
Głównym celem diagnostyki prenatalnej obrazowej jest odróżnienie normy od
patologii, w przypadku patologii zweryfikowanie rozpoznania w ośrodku
referencyjnym dla wad płodu, dysponującym możliwością oceny kardiologicznej
płodu. Dlaczego? Ponieważ za pomocą współczesnej technologii sonograficznej
oddanej w ręce lekarzy przed porodem zyskuje się czas na przygotowanie do
ratowania życia i zdrowia noworodka, który z chwilą porodu lub nieco później
może znaleźć się w stanie zagrożenia życia. Dobra diagnostyka prenatalna
pozwala uniknąć niespodzianki na sali porodowej, w oddziale
neonatologicznym, a nierzadko także w gabinecie pediatrycznym. Dlatego tak
ważna jest diagnostyka wad serca - większość wad serca bezpośrednio po
urodzeniu przebiega w sposób niemy klinicznie. Ważna jest diagnostyka
niedrożności przewodu pokarmowego - noworodki z takim podejrzeniem nie
powinny być karmione do czasu wyjaśnienia. Ważna jest również prenatalna
diagnostyka anomalii w zakresie klatki piersiowej - wczesna interwencja może
zapewnić tym dzieciom bezpieczny okres adaptacji do życia pourodzeniowego"

Jeśli Cię stać na takie badanie - droższe od "normalnego" USG i masz
możliwość je wykonać to ja bym się na Twoim miejscu nie zastanawiała.
Polecam stronę http://www.federa.org.pl/diagnostyka.htm

HaNkA

4. Data: 2004-11-27 10:50:29

Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> na zrobieniu dodatkowych badań. I to w dodatku jakich. Słyszałam o
> precyzyjnym USG, które dokładnie określa rozwój fizyczny i umysłowy
> maluszka. Chcę dodać, że mam zaufanie do mojej lekarki, ale czy to

Z tego co wiem to NFZ 'funduje' każdej ubezpieczonej ciężarnej 3 USG w
czasie ciąży: w okolicach 12 tyg, w 20 tyg i 30którymś.
Poczas Usg w 12 tyg. dobry lekarz wykona badanie przezierności karkowej,
która określa ryzyko urodzenia dziecka z zespołem Downa.
Mnie lekarz dodatkowo polecił zrobienie echa serca dziecka. Można jeszcze
zrobić USG Dopplerowskie płodu.
O innych badanich USG nie słyszałam. Myślę, że jeśli lekarz i sprzęt! jest
dobry to większej liczby badań USG nie trzeba robić.

pozdrawiam

ula

Anomalia Kimmerlego
Zaniki korowe