Re: Ciekaw jestem jak pojawiają się myśli w ludzkim mózgu

Data: 2007-01-22 11:47:26
Temat: Re: Ciekaw jestem jak pojawiają się myśli w ludzkim mózgu
Od: "JS" <p...@p...onet.pl>

> Pożyjemy, zobaczymy.

A mogłabyś może napisać tutaj lub na specjalnej grupie a tu podać
mi linka więcej o tym? Ja niestety póki co slabo się na tym znam,
wiesz może ile jest fonemów w języku polskim, 40? (??)
Mogłabys może podać mi profesjonalnego linka. Cała moja styczność
z tą tematyką to chyba male słowniczki ortograficzne w dzieciństwie.
(Ewa i Feliks Przyłubscy). Boję się
ze gdybyśmy się przestawili na zupełnie uproszczony nowy pisany
język polski to stracimy kontakt ze swoimi wspanialymi korzeniami
(kochanowski, tuwim, fredro i inni których nie znam).

Powiem ci że mnie rażą troszkę inne rzeczy niż "rz" np w "przyszedł"
Gorsze są chyba technicyzmy i techniczne anglicyzmy (zwł z mojego punktu
widzenia) Nawet bardziej we francuskim niż polskim (ale i w polsce
myślę tez to jest problem). Słyszałem że Francuzi ostro protestują
przed angielskimi wtrętami w swoim języku a i mnie skręciło jak
zobaczyłem jeden kawałek francuskiego - piekna potoczysta jakbym to
nazwał linijka francuskiego a później ni z gruszki ni z pietruszki
angielskie słowo "bug" (karaluch, pluskwa). Zadziwiająco dziwnie
wyglądające w tym kontekscie. :)

Tomasz Kamiński (pseud. John Shade) /