Ciekawostka

1. Data: 2008-08-06 07:22:47

Temat: Ciekawostka
Od: "Piotr M :)" <P...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Ostatnio na tej grupie Ruch rwetes. z powodu biologii dla
uspokojenia nastrojów Podzielę się z wami ciekawostką historyczną a
zarazem pytaniem do Warszawiaków. Niedawno było rocznica Powstania
Warszawskiego. Z tego powodu na wszystkich kanałach tematycznych
zajmujących się przeszłością ten temat jest pierwszoplanowy Przez
przypadek Przerzucając u brata kanały natrafiłem na Discowery Historia
czy coś takiego ze znaczkiem TVN. Nadawano właśnie program o Głuchych
Wałczących w powstaniu. niestety program oglądałem od środka a w domu u
siebie nie mam tego kanału. Chciałbym się coś więcej o tym epizodzie
dowiedzieć. Sprawdzałem nawet w "Powstaniu 44" Normana Daivisa ale nic
w tej monumentalnej książce nie znalazłem. Wiem tylko ze Byli to głusi
związani z instytutem Głuchoniemych w Warszawie i walczyli w
okolicach "Inki" Pytanie do Warszawiaków czy można gdzieś znaleźć
jakąś literaturę na ten temat

--
Piotr M :)

2. Data: 2008-08-06 10:26:22

Temat: Re: Ciekawostka
Od: "dr Dariusz Radomski" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ogladalem ten program. To bylo na TVN24 bodaj w niedziele. Trzeba byloby
dotrzec do PZG, bo w literaturze historycznej raczej tego nie bedzie. Byl to
niewiele znaczacy dla przebiegu powstania epizod.
Pozdrawiam,
Darek

3. Data: 2008-08-06 14:21:35

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr M :)" <P...@n...pl> napisał w wiadomości
-------------
[...]
Witaj Piotrze,
Zajrzałem tu po wielu miesiącach nieobecności (pełnej: nie tylko brak postów
ale także i lektury).
Najpierw polecę Ci to, co przypuszczam że mogłeś już sam odnaleźć na stronie
PZG.
http://www.pzg.org.pl/sc/historia/glusi1944.asp
Nie sądzę by było zbyt wiele materiałów na ten temat (może jakieś
indywidualne wspomnienia, ale starzy ludzie niezmiernie rzadko publikują
cokolwiek w Internecie).
Wrażenia z pobieżnego przeglądu Grupy są raczej negatywne. Szybki przegląd
ostatnich postów wprowadził mnie nieco w tasiemcowy wątek połajanek którego
ofiara zdaje się być uczestnik Grupy podpisujący się "dr Dariusz Radomski".
Uznałem, że na szukanie przyczyn takiego stanu rzeczy szkoda czasu.
Konstatuję jedynie, że powód mało wybrednych polemik miał swe żródło w
tytułach naukowych, a nie wygłaszanych poglądach. Może w okresie poczatkowym
wątku dyskutowano z poglądami ale nie chciało mi się czytać nudnej,
tasiemcowej polemiki po to, by cokolwiek istotnego prócz wyzwisk wyłowić.
Zaskakujący dla mnie jest udział pana Adama Pietrasiewicza, którego
pamiętam jako rozsądnego polemistę, a który dołączył do chóru plujących
unisono. Nie wnikam po czyjej stronie jest racja (moim zdaniem oczywiście),
ale jeśli jakiekolwiek argumenty czy też teorie są głoszone tu przez
kogokolwiek kto nie obraża niczyjej osoby, to jedyną właściwą reakcją
powinno być ignorowanie nietolerowanych pogladów, teorii itp. Opluwanie
kogokolwiek to przekształcanie grupy na podobieństwo "sciepy" czy "psp"
(mieliśmy stamtąd osoby na "gościnnych występach"). Zauważyłem jeszcze, że
Szanowny Pan Adam po tym jak porzucił "własnego chowu" mailera pn. "gołąbek"
, w dalszym ciągu nie potrafi (nie chce) ujarzmić programu z którego
korzysta i nadal koduje teksty w utf-8 (czyżby pan Surmacz zmienił ostatnio
w tym względzie swoje zdanie?). Reasumujac, nic nowego i nie pozostaje mi
nic innego jak tylko oddalić znowu z tego miejsca na dłużej, ale przedtem
przekazuję pozdrowienia Wszystkim dawnym i nowym, przyjaznym i nieprzyjaznym
PT Uczestnikom Grupy.
--
Zdrówko!

Zbig A Gintowt (mgr inż. absolwent PW - w stanie spoczynku (jeszcze nie
wiecznego :) ))

4. Data: 2008-08-06 16:59:57

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbigniew Andrzej Gintowt pisze:
[...]
> Wrażenia z pobieżnego przeglądu Grupy są raczej negatywne.
[...]
by cokolwiek istotnego prócz wyzwisk wyłowić.

[...]

Owszem namiastki dyskusji były, ale... szybko przerodziły się w
niecelowe polemiki, które w zasadzie prócz niesmaku nic nie wniosły.
Kilku osobom puściły nerwy, inni mieli setny ubaw... Rzeczony Pan uznał,
że tytuł 'dr' przed nazwiskiem upoważnia go do wygłaszania poglądów, z
którymi ciężko się zgodzić. Wszelkie polemiki kwitowane były
stwierdzeniem, że ktoś, kto nie ma tytułów naukowych nie jest
upoważniony do... jak to nazwano... 'recenzowania czyichś poczynań
badawczych'. Pewnie taka postawa Pana Radomskiego sprowokowała długą
wymianę wypowiedzi - nie zawsze najwyższych lotów.

[...]

Reasumujac, nic nowego i nie pozostaje mi
> nic innego jak tylko oddalić znowu z tego miejsca na dłużej,

Wielka szkoda...
Szanowny Panie Zbigniewie, odkąd jestem uczestnikiem tej grupy zawsze z
uwagą czytałem Pańskie posty i przyznam, że Pańska nieobecność jest
sporą stratą... Ta grupa po prostu umiera bez ludzi Pańskiego pokroju.

robercik-us

robercikus.małpka.gmail.com
www.audio.audacyt.pl
http://www.stres.1site.pl/

Pieniądze są problemem gdy odczuwasz ich brak

5. Data: 2008-08-06 17:27:27

Od: "q52q1" <q...@p...onet..pl> szukaj wiadomości tego autora

/........./

> [...]
> uwagą czytałem Pańskie posty i przyznam, że Pańska nieobecność jest
> sporą stratą... Ta grupa po prostu umiera bez ludzi Pańskiego pokroju.

Popieram i podpisuje się pod tym co napisał ''robercik-us''
A tak przy okazji to POZDRAWIAM Pana Panie Zbigniewie
AAAAAAAA Jjk się mam podpisać ????? hmmmmmmm :-) a może tak ???
Stary bywalec (od 1998r) ktory obecnie tylko czyta grupe i czasami ma niezły
ubaw :-)

6. Data: 2008-08-07 07:14:51

Od: "Piotr M :)" <P...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2008-08-06 12:26, dr Dariusz Radomski napisał(a):
> [...]
> dotrzec do PZG, bo w literaturze historycznej raczej tego nie bedzie. Byl to
> niewiele znaczacy dla przebiegu powstania epizod.

Panie Dariuszu

Zdziwiłby się pan jakimi epizodami zajmują sie historycy. Powiem tak o
ile wielkie wydarzenia historyczne można porównać do Kotleta to
epizody takie to jak przyprawa do tego kotleta ( pieprz) czyli
decyduje o smaku potrawy ale faktycznie ma pan racje to dobry kierunek.
--
Piotr M

7. Data: 2008-08-07 07:23:34

Od: "Piotr M :)" <P...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2008-08-06 16:21, Zbigniew Andrzej Gintowt napisał(a):

> [...]
> ale także i lektury).
> Najpierw polecę Ci to, co przypuszczam że mogłeś już sam odnaleźć na stronie

Rzeczywiście znalazłem te stronę zgodnie z sugestia wybiorę sie do
Polskiego Związek Głuchych i tam zapytam o literaturę na internet nie
liczę bo faktycznie bezpośredni świadkowie raczej nie publikują w
internecie. choć są wyjątki osobiście czytuje Bloga pewnego 80 latka
.... ach ta piękna polszczyzna i jasność formułowania myśli

Piotr M

8. Data: 2008-08-07 09:21:54

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@w...pl> napisał w
wiadomości news:g7cc1g$5ai$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> którego korzysta i nadal koduje teksty w utf-8 (czyżby pan Surmacz zmienił
> ostatnio w tym względzie swoje zdanie?).
Mea culpa! To ja zostałem na poziomie pradawnym i wobec tego niniejszym
odszczekuję zarzut skierowany w stronę pana Adama, że jakoby z
nieświadomości stosuje kodowanie postów w utf-8. Po zaktualizowaniu moich
wiadomości na temat, dokonałem przestawienia ustawień czytnika, bo w
rezultacie to *ja* powinienem przystosować się do przyjętego w Usenecie
standardu.
Przepraszam i pozdrawiam.
--
Zdrówko!

Zbig A Gintowt

9. Data: 2008-08-07 09:44:55

Od: interpio <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Sie, 12:26, "dr Dariusz Radomski" <s...@p...onet.pl>
wrote:
> Ogladalem ten program. To bylo na TVN24 bodaj w niedziele. Trzeba byloby
> dotrzec do PZG, bo w literaturze historycznej raczej tego nie bedzie. Byl to
> niewiele znaczacy dla przebiegu powstania epizod.
Ale tak jak poprzednik napisał, że historia składa się z epizodów,
często jest tak, że akcentuje się
epizody nieistotne a o innych się nie wspomina albo z donosicieli robi
się bohaterów narodowych...
Pozdr. Piotr

10. Data: 2008-08-08 07:24:20

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2008-08-06 19:27, użytkowniczka/użytkownik q52q1 napisała/napisał (niepotrzebne
skreślić):
> [...]

> AAAAAAAA Jjk się mam podpisać ????? hmmmmmmm :-) a może tak ???
> Stary bywalec (od 1998r) ktory obecnie tylko czyta grupe i czasami ma niezły

A ja już myślałem, że jestem jedyny ze starej gwardii :) marzec 2000 roku :P

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

mieszkanie dla on w k-ce
mikrotech
Co myślicie o pomocy psychologicznej?
Dotacja na otworzenie DG lub na rozruch spółdzielni socjalnej
Renta socjalna