Cilest i inne

1. Data: 2002-08-08 11:55:31

Temat: Cilest i inne
Od: "Jakub Miśkiewicz" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Słyszałem, że na tzw. Zachodzie wycofuje się Cilest i inne pigułki
antykoncepycjne, uznane za zbyt szkodliwe dla kobiet, mające wiele skutków
ubocznych (zbyt wiele). Tymczasem te same pigułki są reklamowne i
przepisywane w Polsce.

Trochę mnie to zaniepokoło, moja partnerka przyjmuje od 1, 5 roku Cilest.

Czy to prawda z tym odchodzeniem na świecie od hormonalnych preparatów
antykoncepcyjnych, które są dostępne w Polsce?

Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
J.

2. Data: 2002-08-08 12:28:55

Temat: Re: Cilest i inne
Od: "big mama" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> antykoncepycjne, uznane za zbyt szkodliwe dla kobiet, mające wiele skutków
> ubocznych (zbyt wiele). Tymczasem te same pigułki są reklamowne i

Używam Cilestu od ok 7 lat i bardzo sobie je chwalę: żadnych skutków
ubocznych (na razie), świetne samopoczucie w czasie miesiączki i tuż przed -
słowem: nie wyobrażam sobie życia bez nich. A w to co "się mówi" nie zawsze
warto wierzyć :)

3. Data: 2002-08-08 13:47:20

Od: "Jakub Miśkiewicz" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak, tylko powszechnie wiadomo, że piguły to bomba z opóźnionym zapłonem -
skutki następują po kilkunastu, nawet kilkudziesięciu latach.

Może i nie we wszystko warto wierzyć, na pewo warto być ostrożnym.

BTW, ktoś wie, kiedy wreszcie MZ zarejestruje minipigułki z progestagenem???
Hm, tylko być może to pytanie do lobby farmaceutycznego, które najpierw chce
wszystkie Cilesty opchnąć...

J.

4. Data: 2002-08-08 14:02:33

Od: "tolo" <t...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
progestagenem???
> Hm, tylko być może to pytanie do lobby farmaceutycznego, które najpierw

Widać brak Twojego zorientowania w temacie. Takowe są dostępne od co
najmniej pół roku.

pozdr tolo

5. Data: 2002-08-08 14:05:06

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub Miśkiewicz <o...@p...onet.pl> napisał(a):

> Tak, tylko powszechnie wiadomo, że piguły to bomba z opóźnionym zapłonem -
> skutki następują po kilkunastu, nawet kilkudziesięciu latach.

Komu powszechnie wiadomo? Tobie? Trochę mało.

Skutki wieloletniego przyjmowania doustnych środków antykoncepcyjnych są
naprawdę dobrze poznane - w USA prowadzi się bardzo szeroki program badawczy
dotyczący zdrowia reprodukcyjnego kobiet (i paru innych rzeczy przy okazji
też). Polecam jednak trochę poczytać w temacie.

> Może i nie we wszystko warto wierzyć, na pewo warto być ostrożnym.

Przy chodzeniu po ulicy też.

> BTW, ktoś wie, kiedy wreszcie MZ zarejestruje minipigułki z progestagenem???
> Hm, tylko być może to pytanie do lobby farmaceutycznego, które najpierw chce
> wszystkie Cilesty opchnąć...

Minipigułka działa nieco inaczej niż pigułki dwuskładnikowe i w żadnym razie
nie może być stosowana jako ich zamiennik. Więc występowanie bądź nie
minipigułki na rynku polskim jest, że tak się wyrażę, całkowicie ortogonalne
w stosunku do istnienia Cilestu (oraz innych środków dwuskładnikowych). W
związku z czym gdybyś zaproponował większości użytkowniczek takowych
przejście na minipigułkę, to usłyszałbyś jeden wrzask protestu (minipigułka
jest mniej skuteczna, a jej tolerancja co do pory przyjmowania jest w granicy
jednej godziny, piekielnie niewygodne). ATSD, to w Polsce jest parę środków o
mniejszej zawartości hormonów niż Cilest - co nie zmienia faktu, że wielu
kobietom on doskonale służy.

JoP

6. Data: 2002-08-08 14:36:34

Od: "Katarzyna Maj" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "big mama" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Używam Cilestu od ok 7 lat i bardzo sobie je chwalę: >

Pytanie do twojej wypowiedzi: tabletki bierzesz od 7 lat. A co ile robisz
przerwy bo słyszałam że takowe są niezbędne?

7. Data: 2002-08-08 14:37:16

Od: "Jakub Miśkiewicz" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakieś nazwy?
Oczywiście, że nie jestem zorientowany, nie jestem lekarzem. Proszę o
informację, nie o protekcjonalne pouczanie.

Napisałem w 1 poście, że "słyszałem..." Nie wiem, czy to fakty, czy nie. Tu
liczę na oświecenie.

Dzięki.

8. Data: 2002-08-08 14:49:40

Od: "Morp][ik" <m...@s...nospam.iq.pl> szukaj wiadomości tego autora

Razu jednego Jakub Miśkiewicz <o...@p...onet.pl> napisal/a:

> [...]
> informację, nie o protekcjonalne pouczanie.
>
> Napisałem w 1 poście, że "słyszałem..." Nie wiem, czy to fakty, czy

To jesli chcesz otrzymywac interesujace Cie odpowiedzi, to stosuj sie do
zasad panujacych na grupach dyskusyjnych...
1) pisz pod postem na ktory odpowiadasz
2) tnij niepotrzebne posty...

Serio - lepiej sie czyta.

Pozdrawiam,
Morp][ik

9. Data: 2002-08-08 14:52:20

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Maj <A...@i...pl> napisał(a):

> Pytanie do twojej wypowiedzi: tabletki bierzesz od 7 lat. A co ile robisz
> przerwy bo słyszałam że takowe są niezbędne?

Rany boskie! Ile lat jeszcze trzeba będzie ludziom tłumaczyć, że przy
obecnych dawkach hormonów w pigułkach - jeśli nie ma innych wskazań - przerwy
nie tylko nie są niezbędne, ale wręcz niewskazane?!

JoP

10. Data: 2002-08-08 15:14:22

Od: "Jakub Miśkiewicz" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
przerwy
> nie tylko nie są niezbędne, ale wręcz niewskazane?!

Zgłupieć można. Mojej kobiecie (młodej, zdrowej, wszelkie wyniki w normie)
LEKARZ GINEKOLOG zalecił kilkumiesięczną przerwę w braniu Cilestu, kiedy
dojdzie do dwóch lat brania...

????

J.

cukrzyca ciążowa
Szczepienia
do fachowców - epilepsja, carbamazepina, alkohol
co to jest? nagly bol w nocy..
Zapalenie jądra