"Cipronex" - czy to silny antybiotyk ? (Oraz pyt. o zapalenie pecherza)

11. Data: 2003-07-04 18:59:53

Temat: Re: "Cipronex" - czy to silny antybiotyk ? (Oraz pyt. o zapalenie pecherza)
Od: "MP" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To oznacza, ze drobnoustroje chorobotworcze przestaja reagowac na ten
lek -
> uodparniaja sie na niego, czyli lek przestaje im szkodzic, przez co maleje
> jego przydatnosc terapeutyczna.

Czyli powinno byc "odpornosc" a nie "opornosc" - dobrze mysle ?

12. Data: 2003-07-04 19:04:10

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

be4ir0$kvj$...@a...news.tpi.pl,
MP <m...@i...pl>:

> lek -
>
> Czyli powinno byc "odpornosc" a nie "opornosc" - dobrze mysle ?

Nie, przyjetym terminem jest wlasnie "opornosc".

--
Robert

13. Data: 2003-07-13 17:34:27

Od: "pezet" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziwi mnie jedno: rutynowe walenie Cipro w dawce 0,5-1,0/d (i in.
> fluorochinolonów) jako leku 1. rzutu przy każdej infekcji urologicznej.
> Przecież to toksyczny lek, oporność rozwija się dość szybko, a często
> zapomina się o innym dawkowaniu w zakażeniach urolgicznych(0,2/d).

Autor watku napisal "przytrafilo mi sie zapalenie pecherza",
czyli nie jest to przewlekle, powiklane zapalenie, a raczej prosty cystit.

Dlatego dawanie cipro w takiej dawce i tak dlugo (!) zakrawa na
szarlatanerie...

ALE cipro stosuje sie jako lek pierwszego rzutu w niepowiklanych cystitach.
Tyle ze w dawce 2 x 100mg przez 3 dni.

Toksyczny lek jest kazdy - np. furagina stosowana wg zalecen
(czyli bardzo duzo i bardzo dlugo).
Tyle ze malo ktory pacjent
zazywa furagine w calej kuracji (zwykle przerywa po kilku dniach)
- stad jej pozorna "nieszkodliwosc" - ale tez niewielka skutecznosc.

pozdro
pz

14. Data: 2003-07-15 21:25:05

Od: "Mąci Pajton" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pezet" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> pz
>
> Fluorochinolony nigdy nie były lekami pierwszego rzutu. A już na pewno nie
w monoterapii.

Ból głowy
RUBELLA - pomocy!
seksuolog ?