Re: Cis i jego owoce

From: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Cis i jego owoce
Date: Thu, 31 Jan 2002 21:13:36 +0100

Swoją drogą bardzo lubię te osnówki, są słodkie i wprawdzie nieco mdłe ale
ich zjadaniu towarzyszy troche emocji bo trzeba uważać żeby nie połknąć
pestki, Nie wiem czy pestka jak to pestka jest bezpieczna dopuki nie będzie
rozgryziona ale zawsze jest jakaś emocja. Owocek jest nieco galaretowaty i
mały więc nie jest tak łatwo niepołknąć pestki (już ją raz wyksztuszałem z
przełyku). Kto nie próbował cisowych osnówek temu polecam.
W ogóle to uwielbiam cisy - są w brew pozorom takie różnorodne (nie chodzi
mi o odmiany). Piszę wbrew pozorom, bo takie parkowe to nie to. Te które
zawładnęły moją duszą to cisy z lasu - Książanski Park Krajobrazowy (między
Wałbrzychem a Świebodzicami). Stare piękne okazy połamane na tysiące
sposobów - kiedyś chciałem zrobić z nich katalog - może jeszcze.
Chciałbym polecić ale to musiałoby być z kimś kto pokaże. :-( Może kiedyś,
zorganizuje wyprawę :-) bo w tamtym lesie to i inne atrakcje ..

Jest takie porzekadło "Sen pod cisem jest snem wiecznym" trzeba uważać.
Pozdrawiam
Bogusław Bielawski