Co daje nawożenie...

1. Data: 2005-07-18 13:58:24

Temat: Co daje nawożenie...
Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co właściwie dzieje się po "sypnięciu" azofoską pod krzaki?
Chodzi mi o przemianę granulek w liście i owoce...

Wczoraj spotkałem się z poglądem, że nie wolno nawozić krzaków owocowych
(porzeczek) podczas owocowania bo nawóz zostanie wchłonięty do owoców i
będzie szkodził zjadaczom owoców!

Do tej pory wydawało mi się, że nawóz rozkładają bakterie i grzyby. Po
takiej zmianie na coś strawnego dla roślin papciu zostaje pobrane poprzez
korzenie i użyte do budowy liści, kwiatów, owoców i co tam akurat
potrzeba...

Zajrzyj tu: http://www.lysiak.chrzanik.com/index.php
To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/

2. Data: 2005-07-18 19:44:46

Temat: Re: Co daje nawożenie...
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dbgcho$hq$1@atlantis.news.tpi.pl Sławek SWP
<s...@w...pl> napisał(a):
> [...]
> Po takiej zmianie na coś strawnego dla roślin papciu zostaje pobrane
> poprzez korzenie i użyte do budowy liści, kwiatów, owoców i co tam

Hejka. Właściwie to powyższy tekst jest tak ciekawy, że nie mogę z niego
nic wyciąć. < lol >
Oto wiadomości elementarne:

Teoria mineralnego odżywiania się roślin:
- rośliny pobierają z gleby nie substancje organiczne ale mineralne z gleby
za pomocą korzeni
- roślinie potrzebnych jest 10 pierwiastków; oprócz węgla, wodoru i tlenu
potrzebuje fosforu, potasu, wapnia, magnezu, krzemu i żelaza
- węgiel znajdujący się w roślinie pobierany jest z powietrza w postaci CO2
- obornik i komposty stosowane do użyźnienia są tyle warte ile znajduje się
w nich soli mineralnych powstałych po ich rozłożeniu
- azot - powstający po rozłożeniu materii organicznej jest dla roślin
bezwartościowy; rośliny mogą pobierać azot z powietrza
- brakujące w glebie składniki pokarmowe należy uzupełniać nawozami
mineralnymi
- rośliny pobierają z gleby różne ilości składników pokarmowych (powinno się
wprowadzić zmianowanie roślin)
- wzrost roślin uzależniony jest w głównej mierze od tego pierwiastka który
znajduje się w glebie w najmniejszej ilości w stosunku do potrzeb roślin
(prawo min.)
Pozdrawiam troficznie Ja...cki
PS http://www.sciagawa.pl/a/5135.html

3. Data: 2005-07-18 20:01:10

Od: "random name" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> Teoria mineralnego odżywiania się roślin:
> - rośliny pobierają z gleby nie substancje organiczne ale mineralne z gleby

mozna dyskutowac co z roslinami owadozernymi?

> - roślinie potrzebnych jest 10 pierwiastków; oprócz węgla, wodoru i tlenu
> potrzebuje fosforu, potasu, wapnia, magnezu, krzemu i żelaza

Bzdura, to jest jedynie 9, a gdzie siarka, selen, cynk, miedz, i inne?

> - obornik i komposty stosowane do użyźnienia są tyle warte ile znajduje się
> w nich soli mineralnych powstałych po ich rozłożeniu

Stwierdzenie tak ogolne, ze ciezko z tym dyskutowac, raczej bzdura.

> - azot - powstający po rozłożeniu materii organicznej jest dla roślin
> bezwartościowy; rośliny mogą pobierać azot z powietrza

Bzdura.

> - brakujące w glebie składniki pokarmowe należy uzupełniać nawozami
> mineralnymi

Bzdura.

Nie zebym sie chcial czepiac ale jezeli juz zachecasz do stosowania
nawozow sztucznych....

;)

4. Data: 2005-07-18 20:58:53

Od: "Dziadek" <dziadunio_1@USUN_TOpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

random name wrote:

> mozna dyskutowac co z roslinami owadozernymi?

I tu się czepiasz

> Bzdura, to jest jedynie 9, a gdzie siarka, selen, cynk, miedz, i inne?

Nie bzdura, mówił o podstawowych pierwiastkach a nie mikroelementach

> Stwierdzenie tak ogolne, ze ciezko z tym dyskutowac, raczej bzdura.

Żadna bzdura - prawda oczywista

> Bzdura.

I tu się zgadzam, nie wszystkie rośliny mogą pobierać azot atmosferyczny

> Bzdura.

Na odwrót, sama prawda

> Nie zebym sie chcial czepiac ale jezeli juz zachecasz do stosowania
> nawozow sztucznych....

A jednak się czepiasz i w dodatku nie masz racji (prawie)

--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

5. Data: 2005-07-18 21:23:52

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dbh1rm$pq2$1@atlantis.news.tpi.pl random name

> Bzdura.
>
> Nie zebym sie chcial czepiac ale jezeli juz zachecasz do stosowania
> nawozow sztucznych....

Hejka. Miałeś dość czasu, żeby samemu wyczerpująco odpowiedzieć
Sławkowi.
Osoba, która nie chce się czepiać nie kwituje wypowiedzi jednym słowem,
które dezawuuje autora ale ustosunkowuje się merytorycznie do zagadnienia.
Jedyną bzdurą jest uwaga, że swoją wypowiedzią zachęcam do stosowania
nawozów sztucznych.
Pozdrawiam tragiwersacyjnie Ja...cki

6. Data: 2005-07-19 07:09:46

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> które dezawuuje autora ale ustosunkowuje się merytorycznie do zagadnienia.
>    Jedyną bzdurą jest uwaga, że swoją wypowiedzią zachęcam do stosowania

Dlaczego miałbyś nie zachęcać? Jak się posadzi roślinę,
wypada dać jej jeść,pić i chronić przed wszelką zarazą.
Pozdrawiam.Mirzan

7. Data: 2005-07-19 10:17:46

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:33d9.0000057a.42dca739@newsgate.onet.pl mirzan
<l...@o...pl> napisał(a):

> Dlaczego miałbyś nie zachęcać?

Hejka. No właśnie. :-) Wobec tego zachęcam wszystkich do stosowania
nawozów tzw. sztucznych.

>Jak się posadzi roślinę,
> wypada dać jej jeść,pić i chronić przed wszelką zarazą.

Święte słowa, Mirku.
Pozdrawiam spolegliwie Ja...cki

8. Data: 2005-07-19 16:03:26

Od: "random name" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dziadek" <dziadunio_1@USUN_TOpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> I tu się czepiasz

A nawozenie dolistne?
A co z roslinami wodnymi?
A co z roslinami wogle nie posiadajacymi korzeni?

> Nie bzdura, mówił o podstawowych pierwiastkach a nie mikroelementach

A wlasnie ze bzdura bo MIKROelementy to tez najprawdziwsze pierwiastki (S,Se,Zn,Cu)!
Dirko powinien zaznaczyc ze wymienia glowne MAKROelementy a nie pisac,ze:
" roślinie potrzebnych jest 10 pierwiastków" Take stwierdzenie jest jawnie falszywe.

> Żadna bzdura - prawda oczywista

Moze, tylko co Dirko mial na mysli? Dla mnie wartosc obornika, kompostu, torfu
i innych nawozow organicznych polega glownie na poprawie struktury gleby,
aktywności biologicznej, pojemnosci wodnej i zwiekszaniu zawartosci
pruchnicy w glebie.

> Na odwrót, sama prawda

Radze poczytac o negatywnych skutkach stosowania nawozow sztycznych,
ekologicznym rolnictwie, przyczynach eutrofizacji wody i erozji gleby.

> A jednak się czepiasz i w dodatku nie masz racji (prawie)

Prawie? No to zapraszam do dalszej dyskusji;)

9. Data: 2005-07-19 17:06:43

Od: "random name" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W wiadomości news:dbh1rm$pq2$1@atlantis.news.tpi.pl random name

> Jedyną bzdurą jest uwaga, że swoją wypowiedzią zachęcam do stosowania
> nawozów sztucznych.

Twoja wczesniejsza wypowiedz:

"- brakujące w glebie składniki pokarmowe należy uzupełniać nawozami
mineralnymi"

Czyli zachecales do stosowania nawozow mineralnych.
No to teraz cytat z wikipedii:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Naw%C3%B3z

"Nawozy dzielą się na:
a. nawozy organiczne (naturalne)
b. nawozy mineralne (sztuczne)"

Terminy nawozy mineralne i sztuczne to synonimy;)
Nadal twierdzisz, ze nie zachecales do stosowania nawozow sztucznych (vel.
mineralnych)?

10. Data: 2005-07-19 17:47:02

Od: "Dziadek" <dziadunio_1@USUN_TOpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

random name wrote:

> Prawie? No to zapraszam do dalszej dyskusji;)

Dziękuję ale pewnie grupę to już nudzi. Owszem możemy kontynuować ale na
jakimś grupowym spotkaniu, przy szklaneczce powiedzmy herbatki :-D

--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

zdjęcia różne kwiatowe