Co dla Was oznacza Dom?

11. Data: 2004-05-24 13:48:19

Temat: Re: Co dla Was oznacza Dom?
Od: "Marchewka" <M...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Niki"
> trwali
> w małżeństwie "dla dobra dziecka" (drugi błąd!)

to jest dopiero niezly cyrk!

> Co jest dobre dla dziecka? widzieć zapłakaną mamę?
> wysłuchiwać kłótni po nocach?.

dla dziecka wazne jest, by jego rodzice byli szczesliwi, be roznicy, czy
widzi ich szczesliwych razem, czy osobno...

> PS. Marchewka ! wszystkiego najlepszego z okazji święta córeczki.
Buziaki.

wielkie dzieki! :-))
Iwonka

12. Data: 2004-05-24 14:20:48

Od: "Niki" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marchewka" <M...@W...pl> napisał w
wiadomości news:c8sudt$2eqk$1@mamut.aster.pl...

> to jest dopiero niezly cyrk!

Wcale nie taki cyrk. wiesz to w tamtych czasach było to dość często
spotykane zjawisko (przynajmniej ja się parę razy z tym spotkałam). Rozwody
nie były tak rozpowszechnione szczególnie w małych miasteczkach i na wsi
("bo co by ksiundz i ludziska powiedzieli?"). Trzeba się tylko cieszyć że
żyjemy w mniej pod tym względem zakłamanych czasach. Teraz samotna matka czy
rozwódka jest zjawiskiem normalnych i nikt jej palcami nie wytyka.

> dla dziecka wazne jest, by jego rodzice byli szczesliwi, be roznicy, czy
> widzi ich szczesliwych razem, czy osobno...

Zgadzam się całkowicie.

Marta

13. Data: 2004-05-25 06:40:21

Od: "tweety" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kafesita napisała:
> Co dla Was oznacza dom?

mój dom to w obecnej chwili (czyli mój dom stworzony przeze mnie i męża) to 3
pokoje, gdzie moge przyjść, odpoczać, uciec przed światem zewnętrznym, gdzie
mogę się przytulić do dzieci, do męża, gdzie moge wypić herbatę, zjeść kanapki,
ale zawsze to będę te jedyne kanapaki i herbata, gdy jestem poza domem i zamkne
oczy to zawsze widze moje dzieci i męża usmiechnietych i gdzies biegających po
domu i jeszcze ten smierdzący, stary óznorasowy pies :-) i ta gruba świnka i te
strachliwe ptaki w wielkiej klatce i ta tapeta brudna od wylanego kompotu przez
Karolę i te kapcie od najmniejszych 20 do wielkich 42 :-) i ta łazienka gdzie
moge poleżeć i ten mój bałagan, ale mój i ta sterta prania, ale to wszystko to
mój azyl, moje bezpieczenstwo, poprostu mój dom.
A mój dom rodzinny zawsze bedzie mi sie kojarzył z mamą, która gotuje obiad i z
ojcem, który chodził z nami na spacery i z niedzielna muzyką (Eleni i
ktos_tam_jeszcze) i będe pamietac balkon pełen kwiatów i to jak rodzice
kupowali 1 ptysia dla mnie i dla brata i dzielili na pół i ze smakiem go
jedliśmy i pamietam te banany, których nie było i pamietam szynke na świeta i
pamiętam też miękkość futerka mojej świnki i pokój pełen plakatów i nigdy nie
zapomnę tego poczucia bezpieczeństwa i mimo wszystko miłości. Pomimo
przepłakanych przez mamę nocy- takie czasy, brakowało pieniedzy, pomimo
oszczędzania na buty na studniowkę z mojego kieszonkowego przez cały rok
pamietam swój rodzinny dom jak azyl, jak dom pełen miłosci, pomimo ze sie o
niej nie mówiło. Moi rodzice tez pobrali sie z powodu brata :-) a są ze sobą 31
lat i mimo, że sie kłócą o drobiazgi (ale to sa małe kłótnie) są ze sobę razem
i widać, że łączy ich uczucie, mimo że zainteresowania mają zupełnie inne.
Kiedy zamkne oczy i wyobrażam sobie którykolwiek z domów to zawsze sie
usmiecham bo wiem, że zawsze będę mogła do każdego z nich wrócić bezwzględu na
wszystko.
-----------
Magdalena

14. Data: 2004-05-25 08:46:46

Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Tak czytam sobie te wszystkie wasze piękne refleksje-opisy domów rodzinnych
i mam wrażenie (nie obraźcie się), że są to opisy wciąż z perspektywy
dziecka jeszcze (może z wyjątkiem postu Tweety). Ale jak to czytam, to robi
mi się autentycznie ciepło w sercu, bo moje wspomnienie o domu jest podobne.
Jednak odkąd nie ma już mojej Mamy, ten dom, mam wrażenie, przestał istnieć.
Nie mam już tego wszechobecnego poczucia bezpieczeństwa i ciepła. Bardzo mi
tego brakuje tym bardziej teraz, kiedy sama założyłam rodzinę i czuję na
sobie ciężar obowiązku stworzenia domu mojemu dziecku. O ileż trudniej jest
to robić, kiedy nie ma Matki! Kiedy nie ma do kogo zadzwonić i zapytać, jak
gotuje się rosół albo piecze sernik, ile ważyłam jak miałam roczek albo czy
przechodziłam odrę (o co pytają mnie czasem pediatrzy, kiedy jestem na
wizytach z córeczką). Dla mnie domem zawsze była moja Mama.
Pozdrawiam
Ewa ze łzą w oku.

15. Data: 2004-05-25 11:32:16

Od: "Marchewka" <M...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Medea"
> [...]
> i mam wrażenie (nie obraźcie się), że są to opisy wciąż z perspektywy
> dziecka jeszcze (może z wyjątkiem postu Tweety).

Niki też pisała o swoim aktualnym domu...

Iwonka

16. Data: 2004-05-31 11:25:00

Od: "morepig" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

sorki- ja nowa jestem. i nie wiem o co chodzi z tym TŻ... ;-)
to mąż?? dlaczego TŻ?? sorry ze tak glowe zawracam, ale mnie to ciekawi ;)
pozdrawiaz
morepig

17. Data: 2004-05-31 16:20:26

Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "morepig" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> sorki- ja nowa jestem. i nie wiem o co chodzi z tym TŻ... ;-)
> to mąż?? dlaczego TŻ?? sorry ze tak glowe zawracam, ale mnie to ciekawi ;)

TŻ-Towarzysz Życia (konkubent,kochanek,przyjaciel itp).

Magda

18. Data: 2004-05-31 20:07:47

Od: "Marchewka" <M...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mrowka"
> TŻ-Towarzysz Życia (konkubent,kochanek,przyjaciel itp).

Może być też TŻ-tka - czyli odmiana żeńska. :-)
Iwonka

(SPAM) Nowe serwisy internetowe
(SPAM) Nowe serwisy internetowe
10 m-cy małżeństwa i już....