Strona główna Grupy pl.soc.edukacja Co dobry nauczyciel powinien umieć Re: Co dobry nauczyciel powinien umieć

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: Co dobry nauczyciel powinien umieć

« poprzedni post następny post »
Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
ews.man.poznan.pl!poznan.rmf.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.one
t.pl!newsgate.onet.pl!newsgate.pl
From: M...@f...edu.pl (Marek Pawłowski)
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Co dobry nauczyciel powinien umieć
Date: 17 Oct 2002 11:50:15 +0200
Organization: email<>news gateway
Lines: 44
Message-ID: <3...@f...edu.pl>
References: <aoluin$p5d$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate.test.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1034848215 2508 192.168.240.245 (17 Oct 2002 09:50:15 GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 17 Oct 2002 09:50:15 GMT
X-Received: from fuw.edu.pl (hand [193.0.86.44]) (authenticated (0 bits)) by
mail.fuw.edu.pl (8.11.2/8.11.2) with ESMTP id g9H9jtS18456 for
<p...@n...pl>; Thu, 17 Oct 2002 11:45:55 +0200 (MET DST)
X-Received: from fuw.edu.pl (hand [193.0.86.44]) (authenticated (0 bits)) by
mail.fuw.edu.pl (8.11.2/8.11.2) with ESMTP id g9H9jtS18456 for
<p...@n...pl>; Thu, 17 Oct 2002 11:45:55 +0200 (MET DST)
X-Received: from fuw.edu.pl (hand [193.0.86.44]) (authenticated (0 bits)) by
mail.fuw.edu.pl (8.11.2/8.11.2) with ESMTP id g9H9jtS18456 for
<p...@n...pl>; Thu, 17 Oct 2002 11:45:55 +0200 (MET DST)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:14217
Ukryj nagłówki

Sławomir Żaboklicki wrote:

>Pobudzony uwaga Jerzego chciałbym prosić o wspólne
>utworzenie listy, co nauczyciel powinien umieć.
>
A czy nie wystrczy zacytować programu jakiegoś rzetelnego studium
pedagogicznego?

>
>Na przykład, czy są nauczycielowi potrzebne umiejetnosci aktorskie?
>Co powinien umieć zagrać? Jak to ćwiczyć?
>
Parę lat temu przyglądałem się z boku jednemu z takich rzetelnych (co do
programu)
studiów. Było w programie i aktorstwo (prowadzone przez panią profesor z
nadaniem
"belwederskim" w tej dziedzinie) i całkiem sensowne ćwiczenia.

Może więc problem nie leży w tym, że brak wiedzy, a pospolite ruszenie
musi od podstaw układać jakąś listę. Może problem polega na tym
że wiedza, wiedzą, a życie, życiem. Rozsądne na papierze programy
rzadko kiedy w praktyce są realizowane. A zarówno wykładowcy
jak i kursanci najczęściej bez żenady mrugają do siebie okiem
i raczej udają niż uczciwie realizują (przykład wyżej był wyjątkiem).
Liczy się nie wiedza, a papier i godzinówka za odbycie zajęć (to u
wykładowców). Nikt też raczej nie sprawdza efektów ("dorosłych ludzi,
i to nauczycieli, egzaminować i może oblewać?!"). Wystarczy być!.
Tak też skonstruowane są ministrialne przepisy. Nie mówią jaką
wiedzą należy się wykazać, tylko ile godzin szkolenia odsiedzieć.
Nie liczy się wykazanie kwalifikacji tylko odbycie kursu.
I czy może być inaczej? Z czego by żyli urzędnicy od oświaty i
ich akademiccy krewni i znajomi, gdyby nauczyciele - zamiast
płacić im za obowiązkowe "kursowanie" - mogli jedynie się nauczyć
czego trzeba i zdać w tym temacie stosowne egzaminy?


Pozdrawiam,
MP



--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.edukacja

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
17.10 Sławomir Żaboklicki
29.10 Dariusz D.
29.10 Roman Obczynski
17.12 jarek witkowski
20.12 C-Etnes
20.12 C-Etnes
20.12 Roman Obczynski
September the 10-th. International Silver Cleaning Day
Blog edukacyjny
Nowa przeredagowana i uzupełniona wersja monografii "Sztuka Edukacji"
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych
Sztuka Edukacji - wersja ostateczna!!!
Uploads - What is wrong with Easynews
Nowa wersja "Sztuki Edukacji" z inżynierskimi programami nauczania.
Nowa wersja Sztuki Edukacji - z przykładowymi programami nauczania
Nowa wersja Sztuki Edukacji
Znalazłam kanał na YouTube dla dzieci i nie tylko i poszukuję podobnych
Nowa erea w dziejach ludzkości: "Umysł w centrum zainteresowania"
Propozycja reformy edukacji
Religia i etyka w szkole.
Re: Crownsville MILF Jennifer Lynn Racey Decker Waiting for your Penis Ejaculate
opiekun medyczny
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Senet parts 1-3
Senet parts 1-3
Chess
Chess
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6