Co mozna z gruszek?

1. Data: 2000-08-04 06:45:32

Temat: Co mozna z gruszek?
Od: "Lilla" <l...@e...flt.krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy mozna zrobic cos dobrego z gruszek, oprocz zjedzenia ich
bezposrednio jako soczystych owocow?

Lilla

1. Data: 2000-08-04 06:54:29

Temat: Re: Co mozna z gruszek?
Od: "moncia" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Lilla napisał(a) w wiadomości:

>Czy mozna zrobic cos dobrego z gruszek, oprocz zjedzenia ich
>bezposrednio jako soczystych owocow?

Lekko ogotowane w syropie cwiartki - albo bezposrednio na talezyki i ciach
na to galke lodow, albo kleks drzemu, albo wisienke (cos kolorystycznie
skontrastowanego), albo - do sloikow, i pozniej ...hmmm po prostu to samo
:-)))

Pozdr
Moncia

1. Data: 2000-08-04 09:17:48

Od: "Hans" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

moncia napisał(a) w wiadomości: <8mdmcf$cgu$1@zeus.man.szczecin.pl>...

Placek z gruszkami per analogia placek z jabłkami, można pomieszać też
gruszki z jabłkami na kruchym cieście.

smacznego
Hans

1. Data: 2000-08-04 10:10:13

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Lilla <l...@e...flt.krasnik.pl> wrote:
> Czy mozna zrobic cos dobrego z gruszek, oprocz zjedzenia ich
> bezposrednio jako soczystych owocow?
Gruszki 'Piękna Helena', czyli obrane gruszki pokrojone w ćwiartki,
lekko obgotowane w wodzie z cukrem i sokiem cytrynowym, ułożone w pucharku,
na to kulka lodów waniliowych i sos czekoladowy (rozpuszczona gorzka czekolada,
z odrobiną śmietanki, można dodać parę kropelek rumu). Gruszki w sosie
waniliowym. Tarta z gruszkami i creme anglaise. Sernik z gruszkami -- mam
gdzieś przepis. Clafoutis z gruszkami. Kompot gruszkowy. Itd. :-)

Moja mama robiła też pyszną marynatę z gruszek -- pamiętam, że dodawało się
do zalewy cynamon, goździki, oczywiście ocet i cukier. Niestety, nie pamiętam
dokładnych proporcji, ale sądzę, że można znaleźć dokładny przepis w 'Kuchni
Polskiej'.

Anetek
--
A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta/
Anything is good and useful if it's made of chocolate.

1. Data: 2000-08-04 10:25:12

Od: "Lilla" <l...@e...flt.krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aneta Baran <a...@c...anetek.net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8me4q5$5nd$...@s...cern.ch...

> [...]
> na to kulka lodów waniliowych i sos czekoladowy (rozpuszczona gorzka czekolada,
> z odrobiną śmietanki, można dodać parę kropelek rumu).

Alez to zostalo smakowicie napisane :)
Chyba musze to wkrotce zjesc! :)

> Sernik z gruszkami -- mam gdzieś przepis.

Gdyby udalo Ci sie go odnalezc, to jestem chetna, aby go wyprobowac.

> [...]
> dokładnych proporcji, ale sądzę, że można znaleźć dokładny przepis w 'Kuchni

Taka marynata to chyba lepiej wychodzi z bardziej twardych gruszek...

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2000-08-04 11:09:59

Od: "Jarek" <n...@u...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

można np. ni z gruszki ni z pietruszki...:)))))))))))

Jarek

Zwierzęta nie mają duszy, nie idą do nieba.
Zwierzęta trzeba kochać, szanować i chronić.
Ludzi trzeba tego uczyć. Ale nie da się tego robić bredząc o niebie dla
zwierząt.

1. Data: 2000-08-06 00:12:03

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Gruszki w sosie waniliowym, posypane czekolada
Zamrozic kawalek czekolady i tarke z duzymi oczkami.
Dwie gruszki obrac cienko, zostawiajac ogonki, przeciac wzdluz pionowo i
wydrazyc nasiona. W malym, ciezkim garnku z dobra pokrywka zagotowac pol
szklanki cukru plus pol szklanki wody . Ulozyc gruszki przecieciem w
dol, pojedyncza warstwa. Dolac pol szklanki wytrawnego bialego wina,
przykryc i dusic na najmniejszym ogniu 20 minut.
2 zoltka ukrecic z 2 czubatymi lyzkami cukru plus 1 lyzka wanilii w
plynie albo 1 paczka cukru waniliowego.
Dodac 2 lyzki maki kartoflanej, kukurydzianej albo ryzowej, jak kto ma
Dodac pol szklanki smietanki, wymieszac dokladnie. Przelac do garnka i
dodac pol szklanki mleka, doprowadzic do bulgotania na malym ogniu,
ciagle mieszajac. Odstawic odkryte do wystygniecia, pomazac wierzch
kawalkiem masla, co zapobiega robieniu sie korzucha na budyniu czy, jak
tu , sosie waniliowym.
Przygotowac 4 ladne talerzyki, najlepiej w ciemnym kolorze, czarne lub
niebieskie, na kazdy wylac 1/4 szklanki sosu waniliowego, ulozyc na nim
polowki gruszek brzuszkiem do gory. Trzec zamrozona czekolade na
zamrozonej tarce bezposrednio nad gruszkami, podawac natychmiast. Sos
moze byc troszke cieply, nie musi byc calkiem zimny.
Magdalena Bassett

1. Data: 2000-08-07 08:22:54

Od: "Idol" <n...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gruszki zapiekane.

6 gruszek
6 łyżek cukru
4 żółtka
2 łyżki białego wina
cukier waniliowy
sok z cytryny

1. Gruszki obrać, pokroić na połówki, oczyścić z pestek.
2. W garnku zagotować wodę, dodać cukier waniliowy, sok z cytryny i 2 łyżki
cukru. Wrzucić gruszki i gotować aż zmiękną.
3. Żółtka utrzeć z resztą cukru, dodać wino. Ogrzewać na małym gazie ciągle
mieszając, aż żółtka zaczną gęstnieć.
4. Gruszki ułożyć w naczyniu żaroodpornym, polać żółtkami i zapiekać w
piekarniku do zrumienienia.

Idol

1. Data: 2000-08-09 07:34:57

Od: Krystyna Chiger <k...@m...ci.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilla napisala:

> Taka marynata to chyba lepiej wychodzi z bardziej twardych gruszek...

Mnie najlepiej pasują do niej gruszki, które nazwałam "chude gruszki".
Są twarde, nie rozlatuja się, ale są późniejsze. Zalewa powinna być
słodkawa, po prostu ją próbuję. Dobrze jest nie zapomnieć o blanszowaniu
gruszek - marynata jest wtedy ładniejsza.

Krycha

Bezy...
Grochówka z księżniczki
Piersi z kurczaka inaczej