Re: Co nas nie zabije...

Subject: Re: Co nas nie zabije...
Newsgroups: pl.sci.psychologia
From: Kviat
Date: Wed, 25 Mar 2020 15:24:26 +0100

W dniu 25.03.2020 o 13:45, XL pisze:

> Wspólne interesy Polaków (te główne):
> Naród.

Zdefiniuj naród.
Czy Rydzyk należy do narodu? A Biedroń i Zandberg?
Oni raczej nie mają zbieżnych interesów. Emeryci też nie mają zbieżnych
interesów z Rydzykiem. Co to za wspólny interes, gdy ktoś wyłudza kasę?

> Honor.

Czy rasiści i homofoby plujące na ludzi w komunikacji miejskiej mają
honor? Albo kibole rozpierdalający po meczu przystanki zbudowane za
podatki ich rodziców mają honor? Bo ja tu widzę rozbieżność interesów
ich i ich rodziców.

> Ojczyzna.

Czyli co?

> Historia.

Niektórzy się wstydzą pogromów robionych na Żydach, a inni się tym
szczycą. Którzy są Polakami, a którzy nie?
Tu też nie widzę spójności interesów.

> Kultura (i język).

No. Prawdziwego Polaka można poznać w sieci czytając jego komentarze. Im
więcej błędów ortograficznych i stylistycznych, nielogiczności, im
bardziej chaotyczna wypowiedź bez interpunkcji, ale za to z "PO", tym
bardziej prawdziwy Polak.

> Terytorium.

Ale wiesz, że przez granicę przejeżdżało (całkiem niedawno...) się tak,
że nie widać było kiedy się przejechało granicę?
Mało tego, część mieszkających przy granicy ludzi pracowało za granicą,
a tylko spało przed granicą. Czyjeś terytorium jest tam gdzie się śpi,
czy tam gdzie się pracuje?
Hmmm... to może ci mieszkający przy granicy jednak nie mają wspólnych
interesów z tymi, którzy mieszkają w centrum? Tylko jak odróżnić którzy
są prawdziwymi Polakami? Ci w centrum są bardziej prawdziwi, bo nie
jeżdżą codziennie do pracy za granicę?

> Gospodarka.

Oczywiście. Bo Polacy mają zbieżne interesy z globalnymi korporacjami.
A już wyjątkowo zbieżne są interesy Polaków podatników z wynagrodzeniami
watykańskich klechów w szkołach, urzędach, wojsku i szpitalach.
Aaa... już wiem, jak sprzedawali stocznię, to przecież sprzedali twój
majątek narodowy, czyli twoją stocznię. To nic, że ta stocznia nigdy nie
była twoja, ale była twoja, bo przecież narodowa.

> Bezpieczeństwo.

Odkąd mamy prawdziwych Polaków bawiących się w wojsko (terytorialne), od
razu poczułem się bezpieczniej.
Szczególnie, że ta zabawa jest opłacana z moich podatków. Faktycznie,
mamy zbieżne interesy. Ale wiadomo, takie lewaki jak ja nie są Polakami,
więc o czym tu dyskutować.

> Warunki geopolityczne.

Co z nimi?

> Zauważ - genetyki tu nie wymieniam...

I słusznie. Po co masz się ośmieszać jeszcze bardziej.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr