Co posadzić przed oknami?

1. Data: 2004-05-28 20:28:18

Temat: Co posadzić przed oknami?
Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co posadzić pod oknami, aby cieszyło a jednocześnie nie ukorzeniało się tak
zbyt intensywnie na boki, żeby nie uszkodziło zabezpieczenia fundamentów
(wilgotno u mnie więc trzeba było fundament mocno zabezpieczyć)? Myślałam o
tym, żeby posadzić z jednej strony jakąś niedużą magnolię koloru żółtego a z
drugiej strony może coś delikatnie różowego, lub raczej białego. Mogą być
takie, żeby kwitły w różnym czasie (jedna wczesna, druga późna), aby
przedłużyć tę radość. Ale nie bardzo wiem jakie gatunki nie rosną zbyt
wysokie i nie mają zbyt ekspansywnie rosnących korzeni? A może coś innego?
Może kalina koreańska z jednej strony, no właśnie i co z drugiej? Chciałabym
coś takiego reprezentacyjnego, choć niekoniecznie pretensjonalnego.
Pozdrawiam, Marzenna

2. Data: 2004-05-28 21:12:14

Temat: Re: Co posadzić przed oknami?
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Marzenna Kielan" <m...@s...pl> writes:

> Co posadzić pod oknami, aby cieszyło a jednocześnie nie ukorzeniało
> się tak zbyt intensywnie na boki,[...]

Klona oczywiście :-)

Któregoś z 'japońskich' (korzenią się płytko): palmatum, japonicum
(np. 'Aconitifolium'), circinatum.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Był pewien emeryt z Piły
doprawdy bardzo niemiły:

3. Data: 2004-05-28 21:24:43

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m2oeo8cl3l.fsf@sapijaszko.net...
> "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> writes:
>

> Któregoś z 'japońskich' (korzenią się płytko): palmatum, japonicum
> (np. 'Aconitifolium'), circinatum.

...i słońce je pali i diabli wiedzą co jeszcze je łapie :(((

Pozdrawiam
Kaśka

4. Data: 2004-05-28 21:43:33

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> writes:

> ...i słońce je pali i diabli wiedzą co jeszcze je łapie :(((

A bo jak się sadzi takiego żółtego, to go pali :-). A poważniej: z
czerwonych 'Trompenburg' jest odporny na poparzenia, A.j. 'Aconitifolium'
rośnie jak oszalały (a dorasta do 5 m), zresztą, jeśli pod oknem, to w
jakimś półcieniu jak mniemam...

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Jedna Elza, co żyła w Osnabrück,
W każdy weekend roboty miała huk.

5. Data: 2004-05-28 22:09:32

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m24qq0cjne.fsf@sapijaszko.net...

zresztą, jeśli pod oknem, to w
> jakimś półcieniu jak mniemam...

Pod oknem, od strony wejścia głównego, czyli od północy - nie będzie tak
strasznie paliło.

Pozdrawiam, Marzenna

6. Data: 2004-05-28 22:14:55

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Klona oczywiście :-)
>
> Któregoś z 'japońskich' (korzenią się płytko): palmatum, japonicum

Właśnie obejrzałam. Więcej nie napiszę, bo nie wiem jak to wyrazić. Po
prostu piękne.

Pozdrawiam i dziękuję, Marzenna

7. Data: 2004-05-29 00:20:51

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Marzenna Kielan" <m...@s...pl> wrote in message

> Myślałam o
> tym, żeby posadzić z jednej strony jakąś niedużą magnolię koloru żółtego
[...]

Jak zauwazylem, w roznych zrodlach zanizane sa rozmiary zoltokwitnacych
magnolii. Moze sa jakies bardzo male ale te, ktore znam, z czasem wyrosna w
srednie drzewa. Nie wiem jak daleko od sciany chcesz je sadzic ale moim
zdaniem nie nadaje sie na rosline sadzona tuz pod oknem.(*)
Z mniejszych krzewow pod oknem mozesz posadzic jakis dziurawiec (niektore z
nich moga przemarzac nawet do powierzchni gruntu ale nie wszystkie). Posadz
malwy i klopot z glowy :)

> [...] może coś delikatnie różowego, lub raczej białego.

Zylistek - sa odmiany czysto biale lub lekko rozowe, pelne i normalne.

> Może kalina koreańska [...]

Dla jej zapachu warto :)

Pozdrawiam,
Bpjea

* - dla dobra magnolii bym jej tam nie sadzil.

8. Data: 2004-05-29 07:16:09

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:c98sm7$ng8$3@atlantis.news.tpi.pl...

> * - dla dobra magnolii bym jej tam nie sadzil.

OK, posadzę w jakimś zacisznym miejscu w ogrodzie. Nad kaliną koreańską
dumam już czas jakiś - ładne jest to stworzonko. A jak tam z jej owocami po
przekwitnięciu? Czy jakieś są i jak wyglądają?

Pozdrawiam, Marzenna

9. Data: 2004-05-29 07:16:52

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
Chciałabym
> coś takiego reprezentacyjnego, choć niekoniecznie pretensjonalnego.

A jak to sobie wyobrazasz?
Masz np. pomysl, ze to ma byc cos oryginalnego czy bardziej w wiejskim
stylu? Czy to ma byc kompozycja czy poprostu zeby sobie roslo?
Czy tam jest ju zgotowe miejsce czy mozesz przeznaczyc ile chcesz?
Jesli to przed domem, to ja bym wymyslila cos ekstra.
Moze np. roznej wielkosci gliniane donice, w nich trawy, moze male iglaki,
roze miniaturki, a wszystko obsypane dookola zwirem.
A moze bardziej w japonskim stylu? Kawalek drewna, ze dwa duze kamienie o
ladnym ksztalcie, przyciete iglaczki?
A moze rabatki wzniesione? W drewnianych, wysokich skrzyniach, zabejcowanych
na pasujacy kolor kompozycja z bylin i malych krzewow?
A moze wielka balia z roslinami wodnymi, zakopana troche w ziemie a dookola
cieniolubne?
Albo laweczka pod oknem, a nad nia pergole z pnaczami, obok drewniane donice
z rozami?
Albo kompozycja ze szczepionych na pniu ? A pod nimi cos niskiego?

Powodzenia!!
Magda

10. Data: 2004-05-29 07:48:25

Od: Too Old w Milanówku <mjkch_no_spam@nie_chce_spamu_4me.pl> szukaj wiadomości tego autora

Internauta Marzenna Kielan napisał(a), a ja podchodzę do płota jako i on
:

> Co posadzić pod oknami, aby cieszyło a jednocześnie nie ukorzeniało się
> tak zbyt intensywnie na boki, żeby nie uszkodziło

to zalezy od celu : jesli chcesz aby powstał cień to jakieś drzewo , jesli
chcesz aby pod oknami było kolorowo to coś innego

imho najpierw określ też stanowisko : która strona świata, jak duzo światła
i wiatru,jaka gleba ??skoro wilgotno to pod tym kątem szukaj

jesli nie drzewo:

1/ładna róża pnąca
2/tzw. bez karłowy - niestety nie znam łacińskiej nazwy - ale kwitnie teraz
przepięknie
3/ładny różanecznik albo rododendron
4/jesli wyższe to np. złotokap - ale to już prawie drzewo - w tej chwili
kapie złotem ;-)

--
kochany rekinek kolcobrzuchaty- J.Krzysztof Chiliński
Milanówek obok stolicy Państwa Urzędników

mrozoodporne różaneczniki?
brunnera
Żywopłot naturalny
Ściaga