Re: Co robić?

From: *ZBIG* <z...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Co robić?
Date: Tue, 28 Mar 2006 00:51:30 +0200

Dnia Mon, 27 Mar 2006 23:00:36 +0200, scorpio napisał(a):

> Po pierwsze z postu "ZBIG-a" jednak nie wynikalo na jakim etapie owa
> wrodzona choroba byla zaawansowana ale mozemy przyjac (nie musimy, ale post
> przemawia za tym) ze we wczesniejszych latach nie kwalifikowala sie pod
> pojecie "calkowitej niezdolnosci do pracy"

Obecnie mój stan jest taki że według lekarzy wymagam dializowania, ale
czuję się dobrze. Nie sądzę abym czuł się obecnie gorzej niż 5 lat temu.
Lekarz twierdzi że ja już po prostu nie pamiętam jak to jest czuć się
dobrze, i że zauważę różnicę dopiero kiedy rozpocznę dializy.
Faktem jest że mój stosunek pracy ustał, ponieważ praktycznie nie byłem w
stanie pracować. Pracowałem jako programista. Kiedyś pisanie programów
komputerowych to była moja pasja. Od czasu gdy porzuciłem pracę nie
napisałem już ani jednej linijki kodu. Tłumaczyłem to sobie w ten sposób że
mi się to po prostu znudziło, ale faktem jest że fizycznie nie jestem w
stanie pisać programów, gdyż natychmiast ogarnia mnie uczucie potwornego
znużenia, którego nie potrafię przezwyciężyć przez co po prosu nie mogę
skupić uwagi na tym co robię.
Nie mam żadnego problemu z wykonywaniem prac fizycznych, ale tu z kolei
doskwiera mi dyskopatia której dorobiłem się spędzając cały czas przed
komputerem więc bardzo ciężkich prac także nie jestem w stanie wykonywać.

> Skad taki moj wniosek - stad ze pogorszenie stanu zdrowia nastepowalo
> stopniowo dopiero od 10 lat oraz ze w tych okresach podejmowal sie
> zatrudnienia czyli byl w stanie ja wykonywac

Owszem jestem w stanie wykonywać pewne prace, ale akurat do takich prac
nikt mnie zatrudnić nie chce.

> Po drugie, mniemam ze znasz przepisy ustawy o rencie socjalnej, wiec nie
> bede sie rozpisywal komu przysluguje Przyjmujac pod uwage wiek 33 lat - 10
> lat pogarszania stopniowo stanu zdrowia otrzymamy liczbe 23 czyli de facto
> rownie wielka niewiadoma (brak danych na temat wyksztalcenia, brak danych nt
> stadium choroby itp)

Wykształcenie średnie. Rozpocząłem studia, ale porzuciłem je mniej więcej w
tym samym czasie co pracę, z tego samego powodu.

> Dlatego na taki post trudno bylo udzielic porzadnej odpowiedzi - po prostu
> malo danych, malo danych
>
> Isc do lekarza orzecznika to kazdemu mozna poradzic, to juz
> spowszedniało - wszak to loteria - sprobuj moze sie uda
>
> Przykre ale prawdziwe...
>
> Wszystko jest w rekach lekarza...
>
> A o rencie inwalidzkiej to moze innym razem i
> gwarantuje ze nie bedziesz musial ze mnie obcęgami wyciągać

Nie twierdzę że muszę dostać rentę z tytułu niezdolności do pracy, jeśli mi
się ona nie należy, ale w takim razie po co mam składać wniosek do ZUS?

Jednocześnie skoro jestem inwalidą niezdolnym do jakiejkolwiek pracy, a tak
twierdzi mój lekarz, to czy nie należy mi się jakaś pomoc od państwa?
Cieszył bym się szalenie gdybym dostał choć 50 zł jakiegokolwiek zasiłku,
bo póki co jestem całkowicie na utrzymaniu rodziny.
Rozumiem jednak że jeśli nie dostanę renty z ZUS`u to mam dalej szukać
pracy, czy tak?

27.03 scorpio
29.03 *ZBIG*
Autotranskrypcja dla niedosłyszących
is it live this group at news.icm.edu.pl
Witam
Zlecę wykonanie takiego chodzika
Czy mozna mieszkać w lokalu użytkowym
karta parkingowa
stuck puck
Chodzik 3 kołowy
zlecenie na chodzik 3 kołowy
Fan club chodzik
Podejście usługodawców do niepełnosprawnych
cicho sza
Chodzik 3 kołowy zmaina kół na wieksze.
halo
Usenet z googla