Re: Co robić?

From: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Co robić?
Date: Mon, 27 Mar 2006 13:10:16 +0200

scorpio wrote:
> Tylko nie rozumiem tego jakie wg ciebie w przypadku ZBIG-a ma szanse na
> rente twoimi kombinacjami-wyliczankami

Przecież napisałem. Nie trzeba nic kombinować. Lekarz Orzecznik
na podstawie dokumentacji ma obowiązek ustalić datę powstania
niezdolności do pracy. Jeśli okaże się, że jest ona zgodna
z okresami uprawniającymi do renty socjalnej lub do renty
z tytułu niezdolności do pracy, to ma szansę na przyznanie
renty.
Zauważ, że ZBIG cierpi na chorobę wrodzoną, a jego stan
z czasem coraz bardziej się pogarszał. Nie mam wglądu
w jego dokumentację ani nie jestem lekarzem, żeby od razu
ocenić, że jego niezdolność do pracy powstała dopiero teraz,
po trzech latach od zakończenia pracy. Przypuszczam, że Ty też
nie masz takiej wiedzy, chyba, że dysponujesz szklaną kulą.
Tak więc podałem mu jedyne (przy moim stanie wiedzy) rozsądne
rozwiązanie.
Ty natomiast nadal nie podałeś przepisu prawa, który by mówił,
że ten sposób jest błędny. Opierasz się jedynie na swoich
odczuciach i mam wrażenie, że uważasz ZBIGa za kombinatora.
Tymczasem ja widzę człowieka, który mimo niepełnosprawności
chciał sam zarobić na własne utrzymanie, a nie korzystać
z pomocy społecznej. Ale sytuacja wyszła taka, że nie ma już
możliwości znalezienia pracy, więc, żeby przeżyć, stara się
uzyskać świadczenie, które może mu przysługiwać. Nie ma tu
żadnego kombinatorstwa.
Na koniec pragnę przypomnieć, że skorzystanie z mojego sposobu
w żaden sposób nie gwarantuje uzyskania świadczenia, o czym
zresztą napisałem na początku. Wszystko zależy od tego, jaką
datę ustali Lekarz Orzecznik jako datę powstania niezdolności
do pracy.

Ot i wszystko. Mam nadzieję, że na następny raz jak już
będziesz odpowiadał i zarzucał innym niekompetencję, to jednak
przedstawisz od razu jakieś argumenty oraz poprawne (w Twoim
mniemaniu) rozwiązanie. Bo na razie to trzeba wszystko z Ciebie
obcęgami wyciągać, a swoimi kąśliwymi komentarzami wcale
nie pomagasz.

Pozdrawiam,
Gerard

27.03 scorpio
27.03 scorpio
27.03 Piotr \"Gerard\" Machej
27.03 *ZBIG*
27.03 scorpio
29.03 *ZBIG*
Autotranskrypcja dla niedosłyszących
is it live this group at news.icm.edu.pl
Witam
Zlecę wykonanie takiego chodzika
Czy mozna mieszkać w lokalu użytkowym
karta parkingowa
stuck puck
Chodzik 3 kołowy
zlecenie na chodzik 3 kołowy
Fan club chodzik
Podejście usługodawców do niepełnosprawnych
cicho sza
Chodzik 3 kołowy zmaina kół na wieksze.
halo
Usenet z googla