Co robić?

1. Data: 2006-03-23 13:09:49

Temat: Co robić?
Od: *ZBIG* <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Mam 33 lata i jestem chory na wrodzoną chorobę - zwyrodnienie
wielotorbielowate. W wyniku choroby mój stan zdrowia pogarszał się
stopniowo od 10 lat. W tym momencie moje nerki są całkowicie niewydolne i
wymagam już dializowania.
3 lata temu na skutek intrygi uknutej przez mojego szefa musiałem się
zwolnić i od tamtej pory bezskutecznie szukam pracy.
Lekarz poradził mi żebym spróbował ubiegać się o rentę, gdyż mój stan
zdrowia kwalifikuje mnie do I grupy inwalidzkiej.
Niestety w ciągu ostatnich 10 lat, mogę udokumentować pracę jedynie przez
około 4,5 roku, czyli trochę za mało.
Obecnie niemam żadnych środków utrzymania, a mój stan zdrowia nie pozwala
na podjęcie praktycznie żadnej pracy.
Co robić?

2. Data: 2006-03-23 14:15:53

Temat: Re: Co robić?
Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

*ZBIG* wrote:
> [...]
> około 4,5 roku, czyli trochę za mało.
> Obecnie niemam żadnych środków utrzymania, a mój stan zdrowia nie pozwala

Złożyć wniosek o ustalenie prawa do renty z tytułu niezdolności
do pracy oraz drugi o ustalenie renty socjalnej.
Od razu tłumaczę, dlaczego. Lekarz Orzecznik na podstawie dokumentacji
może ocenić, że niezdolność do pracy powstała wcześniej niż w momencie
badania. Natomiast wymagany staż pracy jest uzależniony właśnie
od daty powstania niezdolności do pracy.
Czyli, jeśli uda się wykazać, że Twoja niezdolność do pracy powstała
przed ukończeniem 30. roku życia, to wystarczą Ci 4 lata stażu pracy.
Jeśli zaś przypadkiem okazało się, że Twoja niezdolność do pracy
powstała jeszcze wcześniej (przy chorobie wrodzonej jest to możliwe),
to może się okazać, że nie przysługuje Ci renta z tytułu niezdolności
do pracy, lecz może przysługiwać renta socjalna.

Życzę powodzenia i trzymam kciuki :)

Pozdrawiam serdecznie,
Gerard

3. Data: 2006-03-23 21:06:15

Od: *ZBIG* <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Mar 2006 15:15:53 +0100, Piotr "Gerard" Machej napisał(a):

> [...]
> to może się okazać, że nie przysługuje Ci renta z tytułu niezdolności
> do pracy, lecz może przysługiwać renta socjalna.

Pani w ZUS`ie skutecznie zniechęciła mnie do składania takiegdo wniosku,
ale jednak jutro złoże w ZUS`ie wniosek o ustalenie prawa do renty z tytułu
niezdolności do pracy i zobaczymy.
Serdeczne dzięki.

4. Data: 2006-03-24 07:30:18

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jak nie znasz pzrepisow to mu nie pierdol

5. Data: 2006-03-24 12:14:12

Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

scorpio wrote:
> jak nie znasz pzrepisow to mu nie pierdol

Jak je znasz, to wskaż te, które mówią inaczej.
Bo takimi jednolinijkowymi komentarzami nikomu nie pomagasz.
Chyba, że piszesz tylko po to, żeby poprawić
sobie humor, a nie pomóc komuś?

Pozdrawiam,
Gerard

6. Data: 2006-03-24 12:38:38

Od: "Piotr M :)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-03-24 13:14,na pl soc inwalidzi wielce szanowny(a) , Piotr
"Gerard" Machej napisał(a):

> Jak je znasz, to wskaż te, które mówią inaczej.
> Bo takimi jednolinijkowymi komentarzami nikomu nie pomagasz.
> Chyba, że piszesz tylko po to, żeby poprawić
> sobie humor, a nie pomóc komuś?
Witam
Ze swej strony dodam jeszcze że dobrą praktyką jest zostawienie 2
linijek tekstu do którego się odnosi bo nie wszyscy wiedzą do czego jest
komentarz czasem.

( wszelkie moje uwagi odnoszą się do Użytkownika skorpio )

--
Piotr
"Świat Kocha tych co śmiało idą pod wiatr w nieznaną dal"<Tam gdzie nie

7. Data: 2006-03-26 22:25:08

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak je znasz, to wskaż te, które mówią inaczej.
> Bo takimi jednolinijkowymi komentarzami nikomu nie pomagasz.

Patrz niższa prosba

> [...]
> Lekarz poradził mi żebym spróbował ubiegać się o rentę, gdyż mój stan
> zdrowia kwalifikuje mnie do I grupy inwalidzkiej.

Pytanko : czy po 3 latach mozna starac sie o rente inwalidzka
??????????????????
Stad moje wkurzenie
pzdr
scorpio

8. Data: 2006-03-26 22:40:14

Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

scorpio wrote:
> Pytanko : czy po 3 latach mozna starac sie o rente inwalidzka
> ??????????????????
> Stad moje wkurzenie

To zanim się wkurzysz, pokaż mi z łaski swojej przepis
w Ustawie, który by tego zabraniał. Nie ma wymogu, aby
starać się o rentę zaraz po wystąpieniu inwalidztwa.
Nie znajduję też wymogu, aby trzeba było starać się
o rentę zaraz po zakończeniu pracy. Jest jedynie warunek,
aby niezdolność do pracy powstała we wskazanych w Ustawie
okresach.
Jeśli znasz przepis, który by mówił inaczej, to wskaż go.

Pozdrawiam,
Gerard

9. Data: 2006-03-27 07:40:53

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To zanim się wkurzysz, pokaż mi z łaski swojej przepis
> w Ustawie, który by tego zabraniał.

Zgadzam sie ze kazdy moze skladac wnioski kiedy mu sie zywnie podoba - jesli
jest sie takim pewnym ze w razie niepowodzenia znalezienia pracy da sie
pozniej zalatwic rente

Nie ma wymogu, aby
> starać się o rentę zaraz po wystąpieniu inwalidztwa.
> Nie znajduję też wymogu, aby trzeba było starać się
> o rentę zaraz po zakończeniu pracy.

Zgadzam sie ze nie trzeba starac sie o rente zaraz po zakonczeniu pracy -
wszak mozna isc spokojnie na zasilek

Jest jedynie warunek,
> aby niezdolność do pracy powstała we wskazanych w Ustawie
> okresach.

Zgadzam sie ze trzeba spelniac warunki wskazane w ustawie

Tylko nie rozumiem tego jakie wg ciebie w przypadku ZBIG-a ma szanse na
rente twoimi kombinacjami-wyliczankami

pzdr
scorpio

10. Data: 2006-03-27 08:23:51

Od: "Piotr M :)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-03-27 00:25,na pl soc inwalidzi wielce szanowny(a) , scorpio
napisał(a):

> Pytanko : czy po 3 latach mozna starac sie o rente inwalidzka
> ??????????????????
> Stad moje wkurzenie

Dzień Dobry

A dlaczego nie z listu wynika że Pani przez 3 lata starała się być
niezależna, w tym przypadku oznacza to nie korzystanie z pomocy
państwa w postaci renty. Skoro te starania nie przyniosły efektów pani
zdecydowała sie na ostateczność w jej mniemaniu i stara się o rentę. Co
tu może wkurzać.

Podejrzewam ze upatrujesz w tym liście naciąganie ..... tylko że nie
masz ku temu dowodów więc jest to na wyrost, a więc i na wyrost się
denerwujesz.

--
Piotr
Po to gromadzimy, abyśmy mieli co rozdawać. (kard. S.Wyszyński)

Dalszy ciąg przygód zdolnego do pracy.
od kiedy renta socjalna
Jestem w pełni niezdolny...
nowe przepisy dot. dzialalnosci gosp.