Rewaloryzacja zasiłku pielęgnacyjnego?

1. Data: 2006-03-23 16:47:04

Temat: Rewaloryzacja zasiłku pielęgnacyjnego?
Od: "Tom21" <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie !

Chciałem się spytać, czy coś wiecie na temat rewaloryzacji tego świadczenia.
W Internecie przeczytałem, że powinien on wynosić 153,19, a tymczasem w tym
miesiącu otrzymałem tylko 144 (tyle co zwykle). Czy ja się mylę, czy trzeba
gdzieś to zgłosić? Zasiłek otrzymuję z MOPS, może to ma znaczenie?

Dziękuję za odpowiedź.

2. Data: 2006-03-23 18:40:06

Temat: Re: Rewaloryzacja zasiłku pielęgnacyjnego?
Od: "Jeanne" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tom21" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> mylę, czy trzeba gdzieś to zgłosić? Zasiłek otrzymuję z MOPS, może to ma

Witam

Od 1 marca 2006r. zmieniła się tylko wysokość DODATKU pielęgnacyjnego
wypłacanego przez ZUS, a nie ZASIŁKU pielegnacyjnego.
Wysokość zasiłku pielęgnacyjnego wynosi nadal 144,00 zł więc nic nigdzie nie
musisz niczego zgłaszać.
Od zawsze zasiłek pielęgnacyjny zmieniał się wraz ze zmianą wysokości
świadczeń rodzinnych (ta sama ustawa) i od zawsze dodatek pielegnacyjny był
zmieniany wcześniej niż zasiłek.
Nie wątpie, że przeczytał Pan w internecie, że "pielęgnacyjny" powinien
wynosić 153,19 zł, ale jak pisałam wcześniej dodatek, a nie zasiłek. To
różnica.

Pozdrawiam

Jeanne

3. Data: 2006-03-24 06:37:55

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ROTFL

4. Data: 2006-03-24 15:24:32

Od: "Jeanne" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "scorpio" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> ROTFL

Co w tym takiego śmiesznego?

Jeanne

5. Data: 2006-03-24 17:09:07

Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mogę się mylić ale zasiłki wyplacane prze MOPS z reguły są przyznawane na okres od 1
września do 31 sierpnia następnego roku i prawdopodobnie ten zasiłek zostanie
zrewaloryzowany dopiero od września br.

--
Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
www.handbike.pl lub www.handbike.za.pl

6. Data: 2006-03-24 23:21:47

Od: "Jeanne" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Grela (interpio)" i...@d...pl napisał w
wiadomości news:e0195d$mtk$1@nemesis.news.tpi.pl...
>Mogę się mylić ale zasiłki wyplacane prze MOPS z reguły są przyznawane na
>okres od 1 września do 31 sierpnia następnego roku i prawdopodobnie ten
>zasiłek > zostanie zrewaloryzowany dopiero od września br.

Owszem, myli się Pan. Nie zmieniło się nic, jeśli chodzi o zasady
przyznawania i wypłacania zasiłków pielęgnacyjnych. Zasiłek pielęgnacyjny
nie jest świadczeniem rodzinnym, on jedynie jest wypłacany na podstawie
ustawy o świadczeniach rodzinnych i jest tzw. świadczeniem opiekuńczym.

Zgodnie z art. 16 ust. 2 ustawy o świadczeniach rodzinnych zasiłek
pielęgnacyjny przysługuje:
1) niepełnosprawnemu dziecku;
2) osobie niepełnosprawnej w wieku powyżej 16 roku życia, jeżeli legitymuje
się orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności;
3) osobie, która ukończyła 75 lat.
Jednocześnie art. 16 ust. 3 stanowi, że zasiłek pielęgnacyjny przysługuje
także osobie niepełnosprawnej w wieku powyżej 16 roku życia legitymującej
się orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, jeżeli
niepełnosprawność powstała w wieku do ukończenia 21 roku życia.

Dodam, że świadczenie przysługuje na okres ważności orzeczenia lub
bezterminowo, jeśli np. orzeczenie o stopniu niepełnosprawności jest
bezterminowe bądź dotyczy osoby po 75 rż.

Te zasady obowiązywały już dawno i pozostały niezmienione, przypomnę, że
wcześniej obowiązywała ustawa o zasiłkach rodzinnych i pielęgnacyjnych. Od
lat wysokość dodatku pielęgnacyjnego (wypłacanego tylko i wyłącznie przez
ZUS) zmieniała się wraz z rentami i emeryturami, natomiast zasiłek
pielęgnacyjny (wypłacanego kiedyś przez UP, OPS, ZUS) wraz z zasiłkiem
rodzinnym.
Wydaje mi się, że w błąd wprowadza nazwa nowej ustawy tj. o świadczeniach
rodzinnych, gdyż tak jak pisałam wcześniej, zasiłek pielęgnacyjny nie jest
bynajmniej świadczeniem rodzinnym.
W jednym ma Pan rację, że wysokość zasiłku zmieni się we wrześniu, a
przynajmniej powinna.

Pozdrawiam
Jeanne

7. Data: 2006-03-25 13:03:34

Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jeanne" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ustawy o świadczeniach rodzinnych i jest tzw. świadczeniem opiekuńczym.

> W jednym ma Pan rację, że wysokość zasiłku zmieni się we wrześniu, a

A czy ja napisałem coś innego. Dodatek pielęgnacyjny a zasiłek pielęgnacyjny to dwa
różne świadczenia -
ale po podobnym charakterze i wzajemnie się wykluczającym.
W skrócie dodatek pielęgnacyjny jest wypłacany przez ZUS emerytom i rencistom
na podstawie orzeczenia lekarza ZUS a zasiłek pielęgnacyjny wypłaca organ upoważniony
przez samorząd np. MOPS - np. na podstawie zaświadczenia o stopniu niepełnosprawności
wydanego przez PCPRy.
Sam kiedyś pobierałem świadczenia z Opieki Społecznej i pamietam, że były one ZAWSZE
rewaloryzowane
po jakimś czasie w stosunku do rewaloryzacji świadczeń ZUS.

8. Data: 2006-03-25 16:20:13

Od: "Jeanne" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Grela (interpio)" <i...@d...pl> napisał w
wiadomości news:e03f58$mbo$1@nemesis.news.tpi.pl...

Tak, napisał Pan:
> [...]

Ten zasiłek na pewno nie jest przyznawany na okres zasiłkowy. Wydaje mi się,
że nie napisał Pan po prostu do końca. To, co Pan napisał wprowadziłoby
ludzi w błąd. Nie należy pisać ogólnie "zasiłki" a potem "ten zasiłek", bo
to naprawdę mylące.
Wolałam wyjaśnić, nie dla Pana, ale dla innych osób, które Pana źle by
zrozumiały.

Pozdrawiam

Jeanne

9. Data: 2006-03-26 09:00:47

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co w tym takiego śmiesznego?

Czy na pewna dobrze Tom21 przeczytał ze zasiłek został podniesiony ???
Czy nie myli zasiłku z dodatkiem ???
pzdr
scorpio

10. Data: 2006-03-26 21:19:47

Od: w...@w...pl (Krzysztof Wostal) szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Od: "Piotr Grela (interpio)" <i...@d...pl>
> W skrócie dodatek pielęgnacyjny jest wypłacany przez ZUS emerytom i
> rencistom
> na podstawie orzeczenia lekarza ZUS a zasiłek pielęgnacyjny wypłaca
> organ upoważniony przez samorząd np. MOPS

Teoretycznie tak, ale z doświadczenia (również własnego) wiem, że tak
nie jest i właściwie to mam wrażenie, że jest to losowanie.
Moja niewidoma koleżanka ze znacznym stopniem niepełnosprawności,
orzeczeniem ZUS i rentą inwalidzką ma dodatek, a ja w tej samej sytuacji
mam zasiłek. Takich przykładów jest wiele.
W dodatku w ZUS też nie wiedzą czemu tak jest.
Pozdrawiam - Krzysztof Wostal.

--
Sklep "TYFLOpol"
http://www.tyflopol.com