Re: Co roku to samo ...

Data: 2005-04-15 04:11:41
Temat: Re: Co roku to samo ...
Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl>

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:d3nc5r$ptu$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Obejrzalem jeszcze raz zdjecia i troche ten Twoj dziurawiec odbiega pod
> pewnymi wzgledami od H. frondosum. Ma zaostrzone dzialki kielicha,
> wydluzone poczki kwiatowe (bardziej jajowate, w gornej czesci stozkowate).
> Nie jest to jednoczesnie H. kalmianum. Mam ten ostatni gatunek i roznice
> pewne widze. Czy Ty przycinasz go?

W zasadzie to nie. Wiosną ścinam tylko same końcówki pędów z owocnikami,
jakieś 2-3 cm. I to tyle. Cały czas ma taki piękny, kulisty pokrój.

> Widzialem juz rozne zdjecia kwiatow tego dziurawca i na niektorych wyglada
> niemal jak Twoj, a na innych ma zaokraglone wyraznie dzialki kielicha i
> paczek kwiatowy kulisty; liscie zas wyraznie owalne.
> (moze to jakis mieszaniec? ;) moze z niewielkim udzialem innego gatunku?)

Może i mieszaniec :). Jest u mnie już ze 6 lat, zatem jeżeli miał nawet
jakąś etykietę to i tak raczej nie znajdę. Dla mnie najważniejsze, że jest
ładny, zupełnie niekłopotliwy, nie wymarza i doskonale radzi sobie na moich
piaskach. Ponadto właściwie już prawie nie rośnie do góry, a tylko się
zagęszcza. Sam widzisz, że argumentów 'za' jest aż nadto :).

Z pozdrowieniami, Maria

P.S. Jeśli będziesz miał jeszcze jakieś pytania, to odpowiem dopiero po
niedzieli, bo wyjeżdżam.