Co to? :((

1. Data: 2002-07-06 16:13:03

Temat: Co to? :((
Od: "Neo[EZN]" <h...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytania ale najpierw wstep...

Na poczatku czerwca wstalem sobie rano - leze w lozu gdy serce zabilo 2 razy
inaczej (jakos tak dziwne sie oddychalo), przestraszylem sie choc znalem to
uczucie (raz-dwa w roku tak mi sie robilo) - pozniej znow i znow.
Wystraszylem sie na powaznie, kilka dni nerwowy, czasem serce zakulo,
mocniej zabilo - glownie rano i wieczorem. Gdy jechalem gdzies samochodem,
do rodziny, itd... to nic nie bylo. Pojechalem sobie na mala wycieczke -
wszystko wrocilo nagle po kilku dniach do normy. Jezdzilem na rowerze, nie
meczylem sie nigdy szybko i dalej sie nie mecze, zadyszki zadnej tez nie
mam. Pozniej zaczalem sobie myslec o tym, co bylo, o tej psychicznej
meczarni po tych dziwnych biciach serca no i znow wrocilo - trwa to tak
kilka dni, rano - z 2-3 razy, w ciagu dnia rzadziej. W nocy ciezko mi zasnac
bo czekam na to dziwne bicie serca... Poczytalem o arytmii i ciagle
sprawdzalem sobie jak to serce bije, czy rowno, kazda nierownosc to
dodatkowy stres... Dzis mialem jechac do Nysy i na granice czeska - tak sie
z ojcem "skumalismy". Rano znow te dziwne bicia - jedno mocne uderzenie z
lekkim bolem, pozniej lekkie ale takie dziwne troszke i caly dzien myslenia
o tych porannych biciach serca.... Caly czas od rana mialem uczucie, jakby
mi cos na mostku siedzialo. Powiedzialem rodzicom (mam 20 lat) , ze ide w
poniedzialek do lekarza bo denerwuje mnie to bardzo i bardzo boje sie, ze
cos mi sie stanie. Prawie nic nie zjadlem - tak bylem zdenerwowany, ze jesc
mi sie odechcialo... No i jazda do Nysy - ciagle te mysli, czy po drodze nic
mnie nie zlapie, czy dojade calo. Posiedzialem w Nysie z ojcem u jego
kolegi, znow nerwowa. Wracamy samochodem, dojezdzamy do autostrady -
zaczynaja mi nogi dretwiec, myslalem, ze to zyla sie ucisnela, pozniej rece
i nagle caly zaczalem dretwiec, szybko sie zatrzymalismy, zaczalem tracic
przytomnosc, pierwszy raz tak sie dziwnie czulem, nic mnie nie bolalo ale
chodzilem zygzakiem. Wysiadlem, pochodzilem dookola 10 minut, zjadlem
czekolade, wypilem picie, postanowilismy pojechac na pogotowie. Przeszlo
dretwienie. Pol godziny pozniej znow to samo - wysiedlismy, pochodzilem i
dalej do szpitala albo na pogotowie do Wroclawia. Tak sie wystraszylem, ze
az sie caly trzeslem ze strachu. Dojechalismy na pogotowie, lekarzowi
powiedzialem co sie dzieje. Mam 20 lat i bardzo malo waze - 60 pare kilo
przy 182 cm wzrostu. Powiedzial, ze to przez moje zdenerwowanie, pogode i
to, ze nic prawie rano nie zjadlem. Czy to mozliwe, zeby prawie przytomnosc
stracic od tego?

Dodatkowo powiedzial, ze do psychiatry musze isc, do psychologa i
endykrynologa - ludzie w moim wieku tak nie wygladaja... mowil, ze za malo
jem... Spytal sie co ze szkola, czy mam prace itd... "Szkola byla, ale nie
ma, moze bedzie ale jak znajde prace..." Powiedzialem o tych dziwnych
biciach serca, zbadal mnie 2 razy, zmierzyl cisnienie, spytal sie czy sie
mecze szybko jezdzac na rowerze, powiedzial, ze nic mi nie dolega - serce
jest OK - wszystko przez nerwy... Ale ja sie dalej boje - czy czasem nie mam
jakiejs choroby serca :( ? W poniedzialek mam isc do lekarza pierwszego
kontaktu, on da mi skierowanie do innych - zobaczymy co dlaej bedzie :<
I pytanko jeszcze - jak wyglada badanie u endokrynologa? (mam chyba duza
niedowage)
eh... bylebym tylko do poniedzialku dotrwal, az boje sie zasypiac bo nie
wiem co nastepny dzien przyniesie :(((
Sorka, ze troche dlugie ale musialem troche sie wyzalic i nieco zdolowany
jestem... :< Wszystko bylo OK przez tyle lat a tu nagle takie nerwy i
ogromny dyskomfort psychiczny - az boje sie z domu wyjsc bo nie wiem czy
mnie nic nie zlapie...
--
Neo[EZN]
http://wroclaw.dolny.slask.pl - Wroclaw na starej fotografii

2. Data: 2002-07-06 16:44:51

Temat: Re: Co to? :((
Od: "Grzegorz" <G...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Neo[EZN]" <h...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości

Witaj.

Taaaaaaa.

Jesli masz silne obawy co do stanu swego zdrowia, idz raz jeszcze do
lekarza, najlepiej kardiologa, raz jeszcze opisz mu wszystkie dolegliwosci.
Jezeli okaze sie ze serce jest zdrowe a i inne narzady nie sprawiaja
problemow, przyczyna zapewne lerzy w Twojej psychice, takze wizyta u
psychologa i psychiatry jest najlepszym rozwiazaniem.

Meczylem sie z podobnymi dolegliwosciami lat nascie, umieralem chyba ze 100
raz. Nie powiem, i teraz miewam okresy, w ktorych to nie mam pewnosci czy to
serducho mi wysiada, czy mam nawrot atakow nerwicowych.

Radze Ci "wychodzic" swoje u lekarzy, najgorsza rzecza jest niepewnosc co do
tego co tak naprawde nam dolega......
Mnie "wybadanie" i zdiagnozowanie zajelo pare ladnych latek, w tym czasie
leczono mnie na wiele nieistniejacych chorob.

Trzymam za Ciebie kciuki i zycze zdrowka :)

Grzegorz

3. Data: 2002-07-06 17:08:37

Od: "Neo[EZN]" <h...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz wrote:
> [...]
> czasie leczono mnie na wiele nieistniejacych chorob.
>
> Trzymam za Ciebie kciuki i zycze zdrowka :)

Dziekuje bardzo - nie chce pieniedzy, skarbow, chce zdrowia wlasnie...
Wlasnie to zdenerwowanie zyc mi normalnie nie daje :(
Na rowerze jezdzilem jeszcze pare tygodni temu a teraz nie wyjde bo sie
denerwuje... Wyszedlem raz podczas takich zlych dni i pozniej przez tydzien
wlasnie bylo dobrze. Szkoda, ze dopiero od poniedzialku mozna isc do lekarza
pierwszego kontaktu, czeka mnie jeszcze kilka dni nerwow. Teraz doszla mi
obawa odnosnie tego dretwienia- nie moge sie uwolnic od tych zlych mysli
:( Od dzis jem duzo witamin i duzo jedzenia (na sile).

4. Data: 2002-07-06 17:19:04

Od: "Marta" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

hejka rzeczywiscie twoja wypoweidz jest dlugawa ale przeczytalam ja od
poczatku do konca.ja mialam podobne dolegl;iwpsci,teraz tez czasami.byl;am u
roznych lekarzy i kazdy mowil co innego.mialam czesto
omdlenia,zaslabniecia,kolatania serca,bylam non stop slaba i zmeczona i tez
balam sie gdziekolwioek wyjsc bojac sie ze cos mi sie stanie.lekarze
podejrzewali albo cos z serduchem,tarczyce,anemie(waze 48 kg przy wzroscie
170cm-troche za malo),alebo po prostu silne zmeczenie lub ostra
nerwice.wypytwyali sie czy mam jakies problemy w domu czy w szkole
itp.wyniki mi wyszly oki,anemii nie mam,tarczycy tez nie,z serduchem jest
tez oki.tak naprawde wyszlo ze mam silna nerwice i przepissli mi tylko
tabletki uspokajajace i nic wiecej.moze u ciebie tez tojest przyczyna ale do
lekarza nie zaszkodzi isc.ja tez sie rzopisalam.zycze szybkiego powrotu do
zdrowka.papa.marta

5. Data: 2002-07-06 17:56:14

Od: "Grzegorz" <G...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> denerwuje...
>Teraz doszla mi
> obawa odnosnie tego dretwienia- nie moge sie uwolnic od tych zlych mysli

Poczytaj troche, zrozumienie pewnych mechanizmow pozwoli Ci sie uwolnic od
strachu, bo zapewne strach jest przyczyna wiekszej czesci z Twoich
dolegliwosci.

http://wiem.onet.pl/wiem/00dc66.html

http://www.poradnikmedyczny.pl/archiwum_wyn/339

http://www.psychiatria.pl/archiwum_wyn/466&lekarz=ta
k&reprint=1

>Od dzis jem duzo witamin i duzo jedzenia (na sile).

Nic na siłe. Masz dopiero 20 lat ! W Twoim wieku marzylem aby przytyc,
cudowalem, jadlem pilem, chodzilem na silownie........ i nic.
Teraz odmawiam sobie frykasow, nadal chodze na silownie....... i schudnac
nie moge :)

Pozdrawiam i zdrowka zycze

Grzegorz

6. Data: 2002-07-06 18:28:12

Od: "Robin" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,
Być może,że powtórzę to co napisali moi przedmówcy, ale
po pierwsze kup sobie Aspargin i łykaj tak jak napisane jest na opakowaniu,
dodatkowo kup preparat magnezu i łykaj - to możesz zrobić do poniedziałku,
po drugie zrób badania podstawowe, poziom elektrolitów z magnezem włącznie,
poziom hormonów tarczycy i EKG skonsultuj wyniki z kardiologiem, jeżeli on
będzie widział coś niepokojacego odeśle cię do innych specjalistów
(endokrynologa, a jeżeli to choroba duszy - psychologa i psychiatry) lub
zleci dalsze badania..

7. Data: 2002-07-06 18:33:02

Od: "Neo[EZN]" <h...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz wrote:
> Poczytaj troche, zrozumienie pewnych mechanizmow pozwoli Ci sie
> uwolnic od strachu, bo zapewne strach jest przyczyna wiekszej czesci
> [...]

Dzieki wielkie :-) Poczytalem sobie, wiele z tych objawow nerwic zgadza sie
u mnie...
Mam nadzieje, ze to tylko nerwica a nie jakas grozna choroba :(

> [...]
> przytyc, cudowalem, jadlem pilem, chodzilem na silownie........ i nic.
> Teraz odmawiam sobie frykasow, nadal chodze na silownie....... i

No tak ale lekarz powiedzial, ze tak nie powinienem wygladac... zobaczymy co
mi w poniedzialek powiedza, narazie probuje o zlych rzeczach, o sercu nie
myslec, czytam sobie cos, telewizor mam wlaczony - tak sie jakos
bezpieczniej czuje :) Gdy siedze i mysle to zdenerwowanie i te mysli
odnosnie groznej choroby serca nie daja mi spokoju... Boje sie tylko rana
:( Rano znow pewnie zacznie sie to dziwne bicie, postaram sie tym nie
przejmowac i dotrwac do poniedzialku.

8. Data: 2002-07-06 18:37:34

Od: "Neo[EZN]" <h...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta wrote:
> [...]
> czasami.byl;am u roznych lekarzy i kazdy mowil co innego.mialam czesto
> omdlenia,zaslabniecia,kolatania serca,bylam non stop slaba i zmeczona

Niezle sie wystraszylem tej mozliwosci omdlenia, jak zaczelo sie w glowie
krecic myslalem, ze za chwile 'odfrune' i nie wiem czy juz sie obudze.

> [...]
> u ciebie tez tojest przyczyna ale do lekarza nie zaszkodzi isc.ja tez
> sie rzopisalam.zycze szybkiego powrotu do zdrowka.papa.marta

Dziekuje!
Nigdy niczego z sercem zlego nie mialem :( Jeszcze rok temu dokladne
badania - krew, mocz, wzor, cisnienie- wszystko bylo w porzadku. I na
rowerze kilometry pokonywalem i nadal moge pokonac - boje sie wlasnie tylko
wyjsc teraz na ten rower :( Na kazdym W-Fie cwiczylem i wynikow na
sprawdzianach zlych nie mialem. Lekarz mowil, zebym jezdzil sobie na
rowerze, spotykal sie z kolegami ale poczekam do poniedzialku, narazie sie
nie odwaze....

9. Data: 2002-07-06 19:35:08

Od: Klasyk <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 6 Jul 2002 18:13:03 +0200, "Neo[EZN]" <h...@b...gnet.pl>
wrote:

>I pytanko jeszcze - jak wyglada badanie u endokrynologa? (mam chyba duza
>niedowage)

Da skierowanie na badanie krwi, aby okreslic poziom hormonow ktore
go interesuja.

10. Data: 2002-07-06 22:56:57

Od: "Bogna" <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robin <r...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> dodatkowo kup preparat magnezu i łykaj - to możesz zrobić do poniedziałku,
.

Przecież aspargin to właśnie magnez (+ potas). Rzeczywiście niedobór magnezu
może powodować nieprzyjemne sensacje sercowe. Łykanie asparginu może
przynieść ulgę. A teraz kilka uwag do autora wątku - jeśli chodzi o sprawy
nerwicowe, im bardziej myślisz o tych nieprzyjemnych dolegliwościach, tym
częściej mogą się przytrafiać. Najlepsza jest "terapia zajęciowa". Nie
siedzenie przed telewizorem, ale robienie czegoś, co wymaga pewnego wysiłku
lub zaangażowania, żebyś jak najmniej myślał o tym, iż to "coś" może się
znowu powtórzyć. Oczywiście, do lekarza trzeba iść, a tymczasem spróbuj robić
coś, co cię zajmie (jeśli masz jakieś zaległe nieforsowne prace remontowe, to
weź się do tego teraz). Nie jestem lekarzem, ale wiem dokładnie, co
przeżywasz, bo przechodziłam to samo. Jeśli chcesz, możesz do mnie napisac
nha priva.
Pozdrowienia
Bogna

badanie kapilaroskopijne-co to jest?