Re: Co to jest anhedonia ?

From: "Chiron" <e...@p...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Co to jest anhedonia ?
Date: Fri, 15 Jan 2010 10:45:02 +0100
<hgfc1t$m51$1@news.onet.pl> <hgfqr0$2nu$1@node2.news.atman.pl>
<hgfu60$8hi$1@news.onet.pl> <hgfuor$3d3$1@node2.news.atman.pl>
<hi8usl$chk$3@news.onet.pl> <hib8id$63e$1@news.task.gda.pl>
<9...@2...googlegroups.com>
<hibadh$a2j$1@news.task.gda.pl> <hibag2$ch1$1@node2.news.atman.pl>
<hidcl4$ih6$1@news.onet.pl> <hidq0h$op5$1@news.onet.pl>
<22cmvfxy6axp$.dlg@trenerowa.karma> <hidqnk$qfq$1@news.onet.pl>
<1bbxv6reuyk4v$.dlg@trenerowa.karma> <hidr97$rjj$1@news.onet.pl>
<hif0qf$fj4$1@news.onet.pl> <hig772$tme$1@news.onet.pl>
<higeja$dlq$1@news.onet.pl> <higihk$jmc$1@news.onet.pl>
<hihdbl$5k7$1@news.onet.pl> <himm8p$n9s$1@news.onet.pl>

Użytkownik "Redart" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
news:himm8p$n9s$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Redart" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> Jest taka krótka opowiastka 'w kręgu buddyjskim':
>
> Pewien religijny człowiek chodził wokół posągu buddy, palił kadzidełka,
> modlił się.
> Do posągu podszedł jakiś turysta, poobserwował i pyta się tego człowieka:
> - Po co Ty to robisz ? Przecież to tylko kawałek kamienia !
> Mógłbym w każdej chwili się na niego wysikać - i nic by się nie stało !
> Ów człowiek odpowiedział:
> - Ależ sikaj. Ja wolę się pomodlić.

Pominąłeś bardzo ważne elementy, poruszone przeze mnie. A na dodatek
pojechałeś Senderem- sugerując, że Chrystus roześmiał by się i wykazał
pobłażliwość w opisywanej sytuacji. Raczej- z tego, co znamy- Chrystus
mógłby pokazać Nieznalskiej jej całą nędzę zawartą w tym czynie. I- jak
Marii Magdalenie- zapewne by wybaczył. Co ważnego pominąłeś? Ano np to, co
pisałem: jak wychować dziecko w takich warunkach- tu widzi ukrzyżowane
penisy, a rodzic prosi go, żeby klęknęli przed krzyżem i dziękowali Bogu za
łaski. Jak, Redarcie? Nie da rady, prawda? Przytaczasz opowieśćz kręgu
buddyjskiego. No dobrze, może być. Jednak to nadużycie. Bo przecież IMO za
cholerę nie pasuje do japońskich buddystów, na przykład. Poza tym- gdybym
zobaczył coś takiego- być może i ja bym zareagował podobnie- gdybym miał w
sobie tyle litości dla takiego nędzarza. Nie wykluczam tego. I może tą
litością więcej bym zdziałał, niż inni złością. Pewno tak. Ale ani o trochę
nie zmienia to całego zła tego czynu (sikania na posąg). Zbyłeś także
milczeniem reakcję hinduskich buddystów, gdyby np w Indiach pokazywano w
kinach osranego Buddę, co dla kogoś z plemienia afrykańskiego Łubu- Dubu
oznaczało by dostatek i bogactwo.

--
serdecznie pozdrawiam

Chiron