Co to za mięso PACHWIANA?

1. Data: 2003-07-26 22:15:19

Temat: Co to za mięso PACHWIANA?
Od: "jovax" <j...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie. I co z tego można ugotować?
jovax

1. Data: 2003-07-26 22:48:28

Temat: Re: Co to za mięso PACHWIANA?
Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

niema czegoś takiego, jest pachwina czyli tłusty kawałek tuszy wieprzowej z
okolic pachwin i brzucha, przetapiaja to na smalec albo wędzą i sprzedaja
jako "wędzonke jarmarczną" albo " cygańską" po prostu to kawał tłuszczu.

1. Data: 2003-07-26 22:55:38

Od: "jovax" <j...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <h...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jako "wędzonke jarmarczną" albo " cygańską" po prostu to kawał tłuszczu.
Szukając w Sieci przepisów na "ogony wieprzowe" natknąłem na taką nazwę w
ofercie jednej z firm handlującej mięsem. Stąd też i moje pytanie.
jovax

1. Data: 2003-07-27 09:29:39

Od: "minerwa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jovax" <j...@m...com> napisał w wiadomości
> No właśnie. I co z tego można ugotować?

pachwina wieprzowa z nadzieniem z mięsa
1kg wieprzowej pachwiny
2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
1 filiżanka mleka
Nadzienie:
25 dag siekanego wieprzowego mięsa
12,5 dag siekanej poledwicy
1 jajo
1 bułka
1 cebula
natka pietruszki
pieprz
sól
naciąć kieszeń w pachwinie i nanacinać grubą skórę na słoninie, usunąć
cienką warstwę tłuszczu, w ten sposob uzyska sie miejsce na nadzienie
Nadzienie: siekane mięso wymieszać z jajem, namoczoną bułka, posiekaną
cebulą i natką, doprawić solą i pieprzem
Nadzieniem napełnić kieszeń i zaszyć
Usunięty tłuszcz pokroić w kostkę , roztopić i na nim ze wszsytkich stron
obsmazyć mięso.
Podlać wodą i piec w piekarniku w umiarkowanej temperaturze min. 90 stopni
Sos z pieczenia rozcieńczyć małą ilością wody i zagęścić mąką ziemniaczaną
rozprowadzoną w mleku
Podawać z ziemniakami z wody. Pieczeń jest również bardzo smaczna na zimno
minerwa

1. Data: 2003-07-27 21:08:48

Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

musieli sie machnąć w pisowni, niema takiego mięcha a ogonki :) mniam z kapuchą
kiszoną, danko w sam raz na zime :)))

1. Data: 2003-07-27 21:12:09

Od: "minerwa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> musieli sie machnąć w pisowni, niema takiego mięcha a ogonki :) mniam z
kapuchą
> kiszoną, danko w sam raz na zime :)))
Czyli co tak jak bigosować- gotać ogony w kapuście?
minerwa

1. Data: 2003-07-28 14:52:20

Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

no coś koło tego, gotujesz kapuste z ogonami kiedy będą takie półmiekkie
dosypujesz kaszy, może być nawet pęczak, doprawiasz na pikantnie (ja dodaje
konserwową papryczke chili) przepyszne jako dodatek do samych ziemniaków albo
danko główne, wymysliłam to na wsi gdzie o lepsze składniki było trudno a teraz
kiedy przyjeżdzam to od progu wołają kiedy zrobie kasze z kapustą :)))
Acha konsystencja musi być kapusty zasmazanej, ale nie za żadkie!

1. Data: 2003-07-28 15:15:43

Od: "minerwa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kiedy przyjeżdzam to od progu wołają kiedy zrobie kasze z kapustą :)))
> Acha konsystencja musi być kapusty zasmazanej, ale nie za żadkie!
Dzięki za pojaśnienie problemu! A jeszcze jedno pytanko: jak się te ogony
konsumuje?
minerwa

1. Data: 2003-07-28 18:11:50

Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za pojaśnienie problemu! A jeszcze jedno pytanko: jak się te ogony
konsumuje?

ja te ogony kroje tak na 3 kawałki jeden i gotuje, sa tak miękkie że kościki
same wylatują z mięska a cała "zupa" po ostudzeniu zmienia sie w lekką
galarete, można zamiast ogonów użyć nóg wieprzowych w tym przypadku całość
będzie galaretą.
można mięsko z ogonów pokroić na kawałki i wymieszać z kapustą albo dodatkowo
do całości dodać jakiegoś mięsa, z założenia ma to być sycące i robre na zimne
dni. (sprawdza sie w 100% w domu 3 osoby wcinają 5l. garnek z 2 dni!)

1. Data: 2003-07-28 18:20:30

Od: "minerwa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zimne
> dni. (sprawdza sie w 100% w domu 3 osoby wcinają 5l. garnek z 2 dni!)
Dzięki serdeczne za wszystkie rady związane z tymi dość nietypowymi
potrawami. Mam już jakieś wyobrażenie o całej sprawie. Dziękując podsyłam
otrzymany od przyjaciółki przepis na zupę ogonową (nie sprawdzałem!)
ZUPA OGONOWA
4 łyżki oleju Kujawskiego
2 cebule
4 marchewki
2 kalarepy
1/4 selera
1 ogon wołowy
12 szklanek wołowego rosołu
2 listki laurowe
6 łyżek wytrawnego czerwonego wina
1 łyżeczka gałki muszkatołowej
1/2 łyżeczki proszku chilli
Pokrojone drobno warzywa podsmaż na rozgrzanym w dużym rondlu oleju. Po
około 10 minutach dodaj pokrojony ogon i rosół, przypraw i gotuj z dodatkiem
gałki muszkatołowej i listka laurowego przez 3 godziny.
Wystudzoną i zszumowaną zupę dopraw chilli i winem. Wyjmij kawałki mięsa i
przecedź wywar przez sito. Kawałki mięsa ułóż na dnie ozdobnej wazy, zalej
przecedzonym wywarem i niezwłocznie serwuj.
minerwa

O obrzydzaniu przy stole
Spis potraw niezjadliwych
Ot, smutek