Co to za przyprawy?

1. Data: 2003-09-18 19:46:22

Temat: Co to za przyprawy?
Od: "Corrina" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poprosiłam koleżankę, żeby przywiozła mi z Cypru moją ukochaną grecką
przyprawę do sałatki greckiej (taki klasyczny mix bazylii, oregano itp).
Zawsze przywożę sobie taką z Krety.
No ale z tego Cypru dostałam coś co wygląda zupełnie inaczej i z całą
pewnością rzeczoną przyprawą nie jest. Jest na słoiczku napisane : Carnation
spices - mixed herbs. O ile tłumaczenia nie potrzebuję, to prawdę mówiąc nie
bardzo mi to rozjaśnia w głowie, cała reszta niestety po grecku :( A, sorki,
jeszcze tu widzę : "made from pure ingridients-ground and whole
spices".Blablabla... No tak, nie powiem, żeby to cokolwiek zmieniało,
przecież wszyskie zioła na ogół są "pure" i są z "ground" albo w całości. Mi
to "zalatuje" szałwią, ale jakoś za bardzo zmielona jak na szałwię. No i to
jest mix.
Moje pytanko, czy może Cypr ma jakąś narodową mieszankę ziół w stylu tej do
greckiej sałatki, no i do czego można to użyć.

dzięki za ewentualne rozwianie wątpliwości
pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2003-09-19 14:15:07

Temat: Re: Co to za przyprawy?
Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jeszcze tu widzę : "made from pure ingridients-ground and whole
> spices".Blablabla... No tak, nie powiem, żeby to cokolwiek zmieniało,
> przecież wszyskie zioła na ogół są "pure" i są z "ground" albo w całości.

Przykro, ze nie potrafie odpowiedziec na Twoje pytanie, niesmialo jednak
zwracam uwage, ze cytowana fraza nie znaczy ze ziola za z ziemi jak
sugerujesz, tylko mniej wiecej "wyprodukowane na BAZIE czystych
skladnikow...". W tym znaczeniu "ground" to nie ziemia (gleba), tylko
podstawa, baza, etc.

Innymi slowy, wiemy, ze Twoj produkt jest politically correct, bo
zrobiony z naturalnych, calych, ekologicznych, ble ble ble skladnikow,
ale poza tym marketingowym gledzeniem, nadal nie wiadomo z czego ... ;)

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2003-09-19 15:19:59

Od: Broda <b...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bkf37d$9v1$1@news.onet.pl>, j...@p...onet.pl says...
> [...]
> sugerujesz, tylko mniej wiecej "wyprodukowane na BAZIE czystych
> skladnikow...". W tym znaczeniu "ground" to nie ziemia (gleba), tylko

Ojoj mnie sie wydaje ze 'ground' w tym znaczeniu to zmielone :)
Zdanie to ma taki sens - 'zrobione z czystych skladnikow - zmielonych i
calych ziol' co ma oznaczac ze powinny sie tam znalezc tylko i wylacznie
ziola. rzecz oczywista dla takiej przyprawy a jednak napisali ;)

broda

1. Data: 2003-09-19 17:08:17

Od: "Corrina" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i calych ziol' co ma oznaczac ze powinny sie tam znalezc tylko i
> wylacznie ziola. rzecz oczywista dla takiej przyprawy a jednak

Zasadniczo, cokolwiek by tam było po angielsku czy chińsku, to nic nie
wnosi, bo nie ma składu tej mieszanki.
Jakkolwiek by rozumieć tu "gound", to ziółka z pewnością zmielone nie są. W
każdym razie nie na proszek. Są to niewiele większe kawałeczki jak przy
suszonym oregano czy bazylii. Kolor ciemno zielono-szarawy.

pzdr
Kasia

1. Data: 2003-09-20 13:17:29

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Broda <b...@f...onet.pl> wrote:

> Ojoj mnie sie wydaje ze 'ground' w tym znaczeniu to zmielone :)

Oczyweiscie, ze tak.
A "carnation" znaczy "gozdzik". Co oczywisciwe nie wyjasnia co to za
przyprawa.

Wladyslaw

Co by mozna z tego zrobic?
Grzyby
RE: Widzieliscie
pasztet z pieczarek - zgubiłam przepis :-/
Dlaczego opadły?