Co zamowic z Wloch ?

1. Data: 2002-08-21 08:21:17

Temat: Re: Co zamowic z Wloch ?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 21 Aug 2002 10:27:22 +0200, "Dorota Orzeszak"
<s...@a...com.pl> wrote:

>Witam,
>Moi "tesciowie" jada na wakacje do Wloch, chca nam cos przywiesc specjalnego
>z kulinarnych dodatkow itp. Co warto zakupic we Wloszech?
>Sama nie mam wogole doswiadczenia, bo nigdy tam nie bylam :(
>
>Moze kawalek swiezego parmezanu?

swiezego nieswiezego, ale suchego dosc to na pewno...tam to tez
takie tanie nie jest, ale...mozna tez rozmaite oliwy kupic...a ja
na lotnisku w mediolanie, w sklepie bezclowym widzialam wielki (i
piekny!!!) sloi marynowanych (po tamtejszemu marynowane sa z
oliwa...) borowikow i kosztowal, ten najwieksz Ł100 (90 pare, ale
zaokraglilam, jak mi sie kolana ugiely)... nie wiem czy w PL
mozna dostac takie rozne soliki z roznymi warzywami w
zalewach/marynowane/wlasnie octowato - malo- -oliwkowych [duzo],
np suszone pomidory, karczochy, grzybki, gzrybki z papryka,
papryka... niech powesza ;)))

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-08-21 08:27:22

Temat: Co zamowic z Wloch ?
Od: "Dorota Orzeszak" <s...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
[...]

Valentine
Poznan, Debiec

1. Data: 2002-08-21 08:44:37

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-08-21 09:07:54

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-08-21 09:20:35

Od: "Krzysztof" <u...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-08-21 09:21:38

Od: "vefour" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota Orzeszak" <s...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> z kulinarnych dodatkow itp. Co warto zakupic we Wloszech?
> Sama nie mam wogole doswiadczenia, bo nigdy tam nie bylam :(

Och, cala masa. Dobry stosunek "waga/cena/niedostepnosc w polsce lub
zwariowana tutaj cena" ma parmezan (lub jakis inny ser grana, np. padano,
ew, cos mniej popularnego typu pecorino - mozarella raczej nie przezyje
drogi pworotnej) i szynka parmenska. Jak zapakujesz "vacuum" to przetrzyma i
podroz i przebywanie w lodowce lub piwnicy. Jak jada samochodem poelcalbym
kilka workow maki tipo 00 i pszenicy durum, trudno to rozsadnie w Polsce
zastapic. Ew. ryz do risotta, jak robisz. Podobnie sol morska, ktora u nas
jest bezsensownie droga. No i zabawy dla koneserow czyli wina i oliwa, ale
to trudno kupic za posrednictwem osob trzecich, chyba ze masz ulubiona
konkretna marke (jak by byli w Malcesine niech kupia tamtejsza oliwe z
apelacja, the best one).

V.

1. Data: 2002-08-21 13:53:05

Od: "Saman_tha" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

To ja przy okazji zapytam:

co dac wyjezdzajacym do siebie wlochom (tzn. on Wloch ona Polka) na pamiatke
pobytu w Polsce?
chcialabym sprawic im jakas niespodzianke

--
Saman_tha

1. Data: 2002-08-21 13:57:45

Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Wlocha ;->>>

--
Lukasz Madeksza
Department of Computer Sciences

1. Data: 2002-08-22 11:40:50

Od: "Krzysztof" <u...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Krzysiu, a małże to niby przetrzymają ??? No chyba, że jakieś w
marynacie,
> w oliwie, albo wędzone - aa- i one się vongole nazywają

w sosie wlasnym - w sloiczku - obzeralem sie jak glupi :-)

1. Data: 2002-08-22 12:41:01

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

> marynacie,
>
> w sosie wlasnym - w sloiczku - obzeralem sie jak glupi :-)

aaaa to teraz wszystko jasne :-)- mi sie zaraz skojarzylo spaghetti con
vongole - jaakie to bylo pyszne - ale ze swiezych malzy.
Herbatka efemeryczna

Muffiny - polecam!
Moja ryba
Adżika (P) abchazka