Co zrbic aby był puszysty sernik?

1. Data: 2005-12-22 12:42:45

Temat: Co zrbic aby był puszysty sernik?
Od: "Evunia" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie jak w pytaniu! robie serniczek zbrzoskwiniami jednak moj ser po
upieczeniu nie jest taki puszystu jak bym chciała a raczej jest zbity i po 2
dniach twardnieje. Nie jestem mistrzem w kuchni dlatego zwracam się do was o
pomoc. A hciałabym aby mój serniczek na święta zaskoczył wszystkich:)
Proszę o Pomoc :)
Dzikękuję

Evunia

2. Data: 2005-12-22 12:48:18

Temat: Re: Co zrbic aby był puszysty sernik?
Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Nie wiem co konkretnie wpływa na to czy sernik jest puszysty czy klapnięty,
ale podzielę się przepisem na sernik z notatek mojej Babci, który jest
naprawdę pyszny.
Dwa dni temu robiła go moja Znajoma na wigilię szkolną dla swojego syna i
powiedziała, że to pierwszy sernik jaki jej nie klapnął po upieczeniu.

Sernik Babci

Ciasto:
2 szkl. mąki
pół kostki masła
pół szkl. cukru
2 żółtka
4 łyzki mleka
2 łyżeczki proszku

Te składniki są w Babci zeszycie, ja dodałam jeszcze cukier waniliowy
i drugie tyle mleka, czyli 8 łyżek, bo z czterema nie mogłam go zagnieść.
Ciasto wyszło jak kruszonka (nie zagniatałam go na siłę w jedną kulę) i taką
kruszonką wysypałam równomiernie dno blachy i lekko przygniotłam.

Masa serowa:
80 dag twarogu
1 szkl. cukru
cukier waniliowy
4 żółtka
pół kostki masła
1 budyń
2 łyżki mąki ziemniaczanej
2 szkl. mleka
6 białek
10 dag wiórków kokosowych.

Do twarogu dodać żółtka, cukier, cukier waniliowy, mleko i to
wszystko mikserem wyrobić na gładką masę (ja to robię w thermomixie, ale
każdy może zrobić tak, jakim sprzętem dysponuje - w malakserze, mikserem)
potem dodałać budyń, mąkę ziemniaczaną, stopione masło i wiórki kokosowe a
na samym końcu pianę z białek.
Piany nie mieszać bardzo dokładnie z masą serową, w niektórych
miejscach zostają wtedy takie kawałki piany i po upieczeniu to daje fajny
efekt.
Zostawić też trochę tego kruszonkowego ciasta i posypać nim po
wierzchu masę serową.
Piec się ok. godziny, no, ale to już zalezy od piekarnika.

Oczywiście według uznania mozna dodać rodzynki, skórkę pomarańczową,
aromaty.

pozdrawiam świątecznie
Basia

3. Data: 2005-12-22 14:00:45

Od: "Kama" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo ważne jest, żeby przy łączeniu masy serowej z pianą (ubitym żółtkiem)
nie robiś tego zbyt szybko i nerwowo. Ja robię to zazwyczaj w bardzo dużej
misie, wolno mieszając drewnianą łyżką. Jak już powiedziała przedmówczyni,
nie trzeba wymieszać bardzo dokładnie, jednak ja zazwyczaj staram się, żeby
masa była jak najbardziej jednolita.

Dodatkowo wydaje mi się, że to, w jaki sposób ser został zmielony, też ma
duże znaczenie. Ja zawsze robię to w robocie kuchennym, który tnie ser
nożykami prawie na jednolita masę. Tak zrobiony sernik zawsze wychodził mi
puszysty.

Pozdrawiam.

Kamila

4. Data: 2005-12-22 14:02:06

Od: "Kama" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> (ubitym żółtkiem)

Białkiem, oczywiście (sorki, pomyłka :P )

5. Data: 2005-12-22 14:42:19

Od: _asia_ <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:
<ciach>
> Sernik Babci

W jakiej temperaturze piec?

_asia_

6. Data: 2005-12-22 15:54:22

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "_asia_" <a...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> Basia wrote:
> <ciach>
> >
> W jakiej temperaturze piec?

ja pieklam w 180 stopniach, wstawialam do srednio nagrzanego i po wstawieniu
wylaczylam górna grzalke, zeby za szybko nie spiec góry, ale wiem, ze nie w
kazdym piekarniku tak mozna.

pozdrawiam
Basia

7. Data: 2005-12-22 23:49:42

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 22 Dec 2005 13:42:45 +0100, "Evunia" <k...@w...pl> wrote:

> [...]
>pomoc. A hciałabym aby mój serniczek na święta zaskoczył wszystkich:)

Sernik klasyczny czy wiedenski?

W przypadku wiedenskiego kluczem do sukcesu jest dobre wysuszenie sera
- jak ser zawiera sporo wody to po zmieszaniu z paina z bialek masa
jest wilgotna i ma tendencje do siadania. ajk ser dobrze podsuszyc,
nastepnie przetrzec przez drobne sitko, utrzec z zoltkami na jednolita
mase (wilgotny juz z zoltkami utrzec sie nie da - zwarzy sie...) i
dopiero mieszac z paina to masa powinna byc puszysta i miec duza
nosnosc - choc polowek brzoskwini moze nie ytrzymac - moze na mniejsze
kawalki to pociac?

Inna sprawa - owoce do lekkich ciast nalezy obtoczyc w mace albo czyms
podobnym (otreby? kaszka manna?) zeby wilgoc z owocu nie rozmaczala
ciasta - bez tego wokol owocu sliczny zakalec powstaje.

--
Darek

8. Data: 2005-12-23 10:44:14

Od: _asia_ <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:

> [...]
> wylaczylam górna grzalke, zeby za szybko nie spiec góry, ale wiem, ze nie w

Jeszcze jedno pytanie, mozna dodac rodzynek?

_asia_

ps.

Zdrowych, radosnych, ekscytujacych i smacznych swiat dla wszystkich :)

9. Data: 2005-12-23 17:12:22

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeszcze jedno pytanie, mozna dodac rodzynek?

Pewnie troche pózno na odpowiedz, ale pisze - i rodzynek i skórki
pomaranczowej jak najbardziej mozna dodac.

pozdrawiam serdecznie i swiatecznie
Basia

a to pasztet
sum - jak przyrzadzic
pLyta gazowa jaka
Koktail z krewetek mrożonych - jak?
Re: Pyszny swiateczny daktylowiec z przepisu mojej babci:)