Co zrobic z szambem?

21. Data: 2012-05-31 23:40:18

Temat: Re: Co zrobic z szambem?
Od: "kiki" <...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:vx7eegjywso2$.1sfjtvjbvhro$.dlg@40tude.net...

> Mówisz, że skończylibyśmy na wystawie preparatów?
> :-]

Polecam te 4 filmy po prawej :-)

http://vod.onet.pl/anatomia-dla-poczatkujacych,10620
,serial.html

22. Data: 2012-06-04 09:29:08

Od: rrr <r...@o...rrr.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Budyń napisał:
> Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
>

> a ze niby jak cie zmusi do podłączenia? Zdaje sie ze nie ma u nas
> takiego prawa.
>

> b.

W bardzo prosty sposób. Każe przedstawić rachunki za wywóz nieczystości,
i/lub poprosić, bądź samemu zlecić badanie szczelności szamba. W 99%
przypadków ludzie rezygnują z szamba i podłączają do kanalizy :)

23. Data: 2012-06-05 20:42:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 04 Jun 2012 11:29:08 +0200, rrr napisał(a):

> W bardzo prosty sposób. Każe przedstawić rachunki za wywóz nieczystości,
> i/lub poprosić, bądź samemu zlecić badanie szczelności szamba. W 99%
> przypadków ludzie rezygnują z szamba i podłączają do kanalizy :)

...chyba że mają, powszechne już dosyć, przydomowe oczyszczalnie.

--
"@warczyslaw: Jak doprowadzono do tego, że nie można znaleźć asystenta,
który by nie znał

24. Data: 2012-06-06 08:03:20

Od: rrr <r...@o...rrr.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ikselka napisał:

> ...chyba że mają, powszechne już dosyć, przydomowe oczyszczalnie.

Oczywiście, oczyszczalnia to inna inszość i tu mogą cmoknąć w pompę,
natomiast jak ktoś ma szambo istnieją m.in. ww. sposoby by skutecznie
zachęcić go do kanalizacji.

pozdrawiam
rafał

25. Data: 2012-06-10 01:03:40

Od: Xena <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-29 09:35, 4CX250 pisze:
> Tylko nie wchodźcie przypadkiem do szamba pustego bo już nie wyjdziecie.

A dlaczego nie wyjdziemy?
Nie mam szamba, to zapytać mogę, c'nie?

--
Pozdrawiam Tatiana
Kolejność rzeczy:

26. Data: 2012-06-10 06:27:13

Od: Mruk <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-29 09:05, Majka pisze:
> ścieki dotąd oddawane były do szamba, zwykłe - nie 'eko'.
> Dom latem zostanie podłaczony do kanalizacji sciekowej miejskiej.
>
> Pytanie o szambo: co z nim zrobić?
>
> 1. zostawić w ziemi? (puste oczywiście?)
>
> 2. usunąć?

ja bym zostawiał.

Jak umyjesz to robisz basen albo rezerwuar na deszczówkę albo choćby
backup na wypadek padu kanalizacji (ale to chyba się nie zdarza)

27. Data: 2012-06-11 08:18:35

Od: anhin <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A dlaczego nie wyjdziemy?
> Nie mam szamba, to zapytać mogę, c'nie?

dotyczy to zapewne szamba pustego, ale nie do końca, albo nieosuszonego
i nieprzewietrzonego. W zbiornikach gnilnych zbierają się różne
toksyczne gazy, np. siarkowodór potrafi zabić w kilkanaście sekund przy
dużym stężeniu, a nawet te mniej toksyczne, jak metan czy dwutlenek
węgla mogą oszołomić i udusić w niewiele dłuższym czasie. Problem w tym,
że większość z nich (może z wyjątkiem metanu) jest cięższych od
powietrza, a przy okazji nieźle rozpuszczalnych w wodzie, więc nawet
długie wietrzenie niewiele może pomóc, jeśli na dnie została jakaś
warstwa ścieków. Oczywiście im szambo płytsze, tym niebezpieczeństwo
mniejsze, ale po co ryzykować...

28. Data: 2012-06-11 20:52:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 10 Jun 2012 08:27:13 +0200, Mruk napisał(a):

> (...)albo choćby
> backup na wypadek padu kanalizacji (ale to chyba się nie zdarza)

...póki się nie zdarzy.

--
XL

29. Data: 2012-06-12 08:19:43

Od: "Majka" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

świetny wątek, budująca dyskusja, bardzo wszystkim dziękuję za rzeczowe
głosy, ciekawe porady i pomysły, jak i za intrygujące pobocza wątku.

Szambo prawdopodobnie pozostanie. Trzeba je będzie umyć bądź wyczyścić -
może to być trochę nieapetyczne, ale może robią to jakies firmy.
Mam nadzieję, że prędko się nie zawali (strop z płyt drogowych mon).
Przyszłe przeznaczenie jeszcze nieoznaczone: albo rezerwowe szabmo, albo
rezerwuar wody deszczowej do podlewania.

Jeszcze raz wszystkim dziękuję!
Majka

30. Data: 2012-06-13 17:03:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 12 Jun 2012 08:19:43 +0000 (UTC), Majka napisał(a):

> Przyszłe przeznaczenie jeszcze nieoznaczone: albo rezerwowe szabmo, albo
> rezerwuar wody deszczowej do podlewania.

Najnowszy pomysł mojego męża: kupić odpowiednią ilość folii do oczek
wodnych (sklepy ogrodnicze), zespawać rękaw i zaspawać jeden koniec (czyli
zrobić worek, po prostu), włozyć go do szamba i napełniać szambo wodą
deszczową. Worek oczywiście musi być odpowiednio "nadmiarowy" w stosunku do
kształtu i wymiarów szamba, aby mógł się w nim dobrze ułożyć bez naprężeń,
wszelkie zmarszczenia i fałdy wynikające z kształtu i nadmiarowości nie
mają znaczenia, są wręcz konieczne; zasada analogiczna jak przy wykonywaniu
oczka wodnego. Wylot worka przymocowujemy obręczą wokół otworu w "suficie"
szamba, przykrywamy czystą i szczelną pokrywą.
Prosty sposób - bez konieczności higienizacji, dezynfekcji, gruntownego
czyszczenia zbiornika szambowego. Szambo w razie czego może w każdej chwili
wrócić do dawnego zastosowania.
--
XL

Jak usunac zabrudzenie
You must not miss cheap nike shoes web! www.pickmaxshoes.com
Zadaszenie tarasu
Czy da się sprzedać odpady szklane typu słoiki butelki
Coś mi podgryza kostkę betonową