Co zrobic z wycyklinowanym parkietem?

1. Data: 2001-09-24 10:38:02

Temat: Co zrobic z wycyklinowanym parkietem?
Od: "Dariusz Michalski" <m...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
W najblizszym czasie mam zamiar wycyklinowac parkiet z debiny.
Malzonka by chciala polakierowac go tak zeby lakier byl matowy a parkiet nie
stracil naturalnego jasnego koloru.
Czym najlepiej mam to zrobic i w jakiej kolejnosci.
Prosze o podzielenie sie wrazeniami.
Pozdrawiam.
--
Michalski Dariusz
d...@a...com.pl

1. Data: 2001-09-24 11:07:16

Temat: Re: Co zrobic z wycyklinowanym parkietem?
Od: "dragon" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dariusz Michalski" <m...@a...com.pl> wrote in message
> [...]
nie
> stracil naturalnego jasnego koloru.
> Czym najlepiej mam to zrobic i w jakiej kolejnosci.
najpierw 2 warstwy caponu (niestety smierdzi jak cholera) potem 2 warstwy
jakiegos jasnego jednoskladnikowego (niewodnego!!) a na koncu 1 warstwa
matowego
jasnosc lakieru widac w puszce - powinien byc jasnozolty
matowe lakiery sa "miekkie" dlatego pod spodem dobrze miec warsztwe twarda -
nie uzywaj "wodnych" - i tak juz bedzie w domu czuc zapach caponu...
a.

1. Data: 2001-09-24 14:13:08

Od: "awaj" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie
> stracil naturalnego jasnego koloru.
> Czym najlepiej mam to zrobic i w jakiej kolejnosci.

lakierem wodnym, nie pamiętam nazwy firmy - jakaś szwedzka, jest jeden minus
ten lakier nie jest zbyt trwały i niestety b. szybko niszczy się podłoga :-(

pozdrawiam
awaj

1. Data: 2001-09-24 19:55:32

Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz Michalski wrote:

> [...]
> stracil naturalnego jasnego koloru.
> Czym najlepiej mam to zrobic i w jakiej kolejnosci.

najpierw drewno trzeba uszczelnic, czyli pomalowac ..... kaponem.
to takie jasne i zadkie. maluje sie raz lub dwa, instrukcja na
opakowaniu.
potem mozna malowac lakierem.

lakiery sa rozne. te wodne sa nietrwale. te matowe tez nie bardzo.
tak ze chyba lepiej pomalowac jakims lakierem twardym chemoutwardzalnym
dwuskladnikowym. praca z takim lakierem to mordega a przy okazji mozna
sie otruc, po prostu przy malowaniu musi byc dobra wentylacja.
ale jak zastygnie, to na amen. jak ma sie nie blyszczec to zawsze mozna
pomalowac grubiej i jakims papierem podrapac :)

--
/===================================\ oOOo (C) Publikacja tego

1. Data: 2001-09-25 07:58:25

Od: "Peete" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Michalski" <m...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
nie
> stracil naturalnego jasnego koloru.
> Czym najlepiej mam to zrobic i w jakiej kolejnosci.

czesc,
cyklinowanie i malowanie podlog mam juz za soba,
moj przedmowca wspomnial o kaponie - jest to lakier podkladowy, który nalezy
polozyc (2 warstwy) na wycyklinowane podloze (w twoim wypadku parkiet),
zapobiega on ciemnieniu drewna!
dopiero po pomalowaniu kaponem mozesz nakladac warstwy lakieru, ja
pomalowalem Domaluxem (chemoutwardzalny), znacznie trwalszy anizeli wszelkie
lakiery wodne, ktore sa na pewno drozsze
moja rada - poloz jak najwiecej warstw - 3 to niezbedne minimum, i uwazaj po
lakierowaniu aby nie uzytkowac go zbyt wczesnie
przy malowaniu smrod jest nie do wytrzymania (szczegolnie kaponem) i opary
moga powaznie zaszkodzic, polecam maskę z filtrami bodajze weglowymi
korzystalem z niej podczas calego malowania i wcale nie odczulem skutkow
"chemii" - mozna ja kupic w sklepach ze sprzetem bhp, cena ok. 110 pln ale
warto

powodzenia
piotr

1. Data: 2001-09-25 12:11:32

Od: "Vlod" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Szyszlo napisał(a) w wiadomości:
<3...@a...wbc.lublin.pl>...

> [...]
>
>lakiery sa rozne. te wodne sa nietrwale. te matowe tez nie bardzo.
>tak ze chyba lepiej pomalowac jakims lakierem twardym
[[CIACH]]
Zgadzam sie na temat kaponu, zapobiega ciemnieniu drewna, niestety jest
szczegolnie drazniacy przy malowaniu.
Po cyklinowaniu nalezy zaszpachlowac ewentualne szpary i polozyc kapon (wg
instrukcji). Na kapon natomiast polecam twardy lakier firmy Leyland (3x).
Nie jest bardzo drazniacy, raczej ma zapach powiedzmy "olejowy".
Zastosowalem polmatowy (jest tez polysk i matowy). Tak doradzil mi
parkieciarz twierdzac, ze matowy jest za bardzo "matowy" :-)). Chyba wyszlo
dobrze :-)
Pozdrowienia
Vlod

dachówka karpiówka - tanio