Re: Cos o przyjazni - temat stary jak swiat

Data: 2002-05-16 21:52:42
Temat: Re: Cos o przyjazni - temat stary jak swiat
Od: Flyer <f...@p...onet.pl>

"M...@i...fm" wrote:

> (...) wydawalo mi sie (...) przyjaciolka
>
> (...) jako jej przyjaciel za jakiego sie uwazalem (...)
>
> (...) i mowimy tu o osobach ktora praktycznie w przeciwienstwie do mnie zupelnie
> nie interesowaly sie nia przez caly okres ciazy
> nie dzwonily, nie pozyczaly wielu rzeczy na poczatek itp itd (...)
>
> (...) uwazalem ja za kogos szczegolnego - za przyjaciela (...)
>
> (...) liczylem ze (...) pierwszy ( no oczywiscie po rodzinie) dowiem sie o tym
> ze ... doszlo do rozwiazania (...)
>
> (...) teraz czuje sie pominiety (...)
>
> (...) nie ukrywam jestem totalnie wnerwiony na nia (...)

> [...]

Przedstawie Ci dwie mozliwosci, ktore nie wykluczaja sie wzajemnie jak
rowniez nie wykluczaja innych mozliwosci - to ku pamieci.

1. Na podstawie GW 13 maja 2002 dodatek praca "Zwierzenia w pracy"

Jezeli jest to przyjazn tzw. biurowa/ w pracy, to moglo sie zdarzyc, ze
kolezanka rozmawiala z toba o sprawach prywatnych traktujac Cie tylko
jako kolege - z powyzszego artykulu wynika, ze daje sie zaobserwowac
taki trend - rozmowy o sprawach prywatnych ze wspolpracownikami w pracy.

2. Specjalnie pociachalem twoj tekst. Zauwaz, ze z tego co pozostalo
wynika, ze koncentrujesz sie tylko na wlasnych odczuciach i potrzebach.
Szkoda, ze nie wiem czy kolezanka prosila Ciebie o telefony i
pozyczanie. Jezeli nie to rowniez moze swiadczyc o koncentrowaniu sie na
sobie - Ty dawales jej to co sam uwazales za najlepsze mimo, ze ona o to
nie prosila. To tak jakbys dawal niewidomemu ksiazke - on jej nie
potrzebuje ale TY uwazasz to za dobry uczynek i zadzasz wzajemnosci,
koncentrujac sie na wlasnych odczuciach i subiektywnej wartosci danego
przedmiotu.

Wniosek - nie masz sie co na nia obrazac - raczej zweryfikuj swoj poglad
na swoja przyjazn, ale nie na zasadzie obrazania sie - moze byc tak, ze
to TY wyolbrzymiles sytuacje a ona nawet sobie nie zdaje sprawy z twoich
odczuc - rozmowy na tematy prywatne, telefony i pozyczanie niekiedy sa
traktowane jak normalne zachowanie kolezenskie.

Wniosek 2: Mozesz wyrazac postawe - to co mysle/czuje/robie jest
najwlasciwsze - spotykajac osobe o innym spojrzeniu na swiat trafiasz w
proznie - bo moze ona zupelnie inaczej widzi te sytuacje.

Flyer - nie jestem psychologiem, psychiatra, neurologiem itd.