Cos z szafranem

1. Data: 2003-08-25 11:21:42

Temat: Cos z szafranem
Od: "Cooba" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ma ktoś jakieś ciekawe przepisy z szafranem w roli głównej ?

1. Data: 2003-08-25 11:23:01

Temat: Re: Cos z szafranem
Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 25 Aug 2003 13:21:42 +0200, Waćpanna lub Waćpan Cooba, w
wiadomości <bicrf3$52v$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co następuje:

> Czy ma ktoś jakieś ciekawe przepisy z szafranem w roli głównej ?

Ja mam niewypróbowany przekładaniec z dziecięcej książki kucharskiej ;> Jak
się zdecydujesz na ryzyko, to mogę podać ;)
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
Partia Przeciwników Wątróbki a do tego Czarodziejka ;)

1. Data: 2003-08-25 11:23:46

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cooba wrote:
> Czy ma ktoś jakieś ciekawe przepisy z szafranem w roli głównej ?

Ryz z dodatkami (np. ryz z warzywami).
Robi sie cos jak Risotto i dodaje szafran

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2003-08-25 13:09:22

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cooba wrote:

> Czy ma ktoś jakieś ciekawe przepisy z szafranem w roli głównej ?

ja dodaje szafran do kleftiko, czyli mowiac po polsku do jagnieciny z
warzywami
wiku

--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-08-25 13:24:10

Od: "Kasia Lomanczyk" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cooba" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> Czy ma ktoś jakieś ciekawe przepisy z szafranem w roli głównej ?

Hiszpanska paella.

1. Data: 2003-08-26 12:55:51

Od: "Kociam" <p...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cooba" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> Czy ma ktoś jakieś ciekawe przepisy z szafranem w roli głównej ?

Nie wiem czy w glownej, ale jak szafran to kojarzy mi sie z paella
hiszpanska (ostatnio na majorce sie zajadalem).

Kociam
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
http://www.indukti.art.pl
PELNIA PINGWANY!!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Data: 2003-08-26 14:44:34

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Cooba <c...@o...pl> wrote:

> Czy ma ktoś jakieś ciekawe przepisy z szafranem w roli g"ównej ?

Szafran byl jedna z podstawowych przypraw w kuchni staropolskiej.
Dodawany do ciast (baby) i potraw slonych.

Kitowicz "Opis obyczajow za panowania Augusta III",

rozdz. "O potrawach staroswieckich":

"Flaki, czasem zolto szafranem zaprawne, osobliwie w wojewodztwie
sendomirskim, od ktorych i od cieleciny, tymze szafranem zaprawianej,
nazywano ich zoltobrzuchami..."

"...,zwyczajne zaprawy byly: migdaly, rozenki, kwiat [chyba muszkatolowy
W.L.], gozdzik, galka [ tez chyba muszkatolowa W.L.] imbier, pieprz,
szafran, pistacje, pinele [orzeszki piniowe W.L.], tartofle [trufle
W.L], miod, cukier, ryz, cytryna, ale jeszcze natenczas malo, bo droga.

rozdz. "O potrawach nowomodnych":

...zniknely potrawy naturalne...
Zaprawy nie wystarczaly z korzennych sklepow, brano za ptek spirytusy,
esencje i olejki drogie...
Pistacje i pinele wyszly z mody, a nastaly na ich miejsce kapary,
oliwki, serdele, tartofle i ostrygi marynowane.

Wladyslaw

gdzie rosna ARBUZY?
przywitanie
Przetwory