Re: Cukrzyca

From: jacek <j...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Cukrzyca
Date: Sun, 4 Nov 2001 17:13:32 +0100
<M...@n...tpi.pl> <9rtqps$onm$1@news.tpi.pl>
<M...@n...tpi.pl> <9rttgb$emo$1@news.tpi.pl>
<M...@n...tpi.pl> <9ru31u$od6$1@news.tpi.pl>
<M...@n...tpi.pl> <9s07al$5tc$1@news.tpi.pl>

Witaj!

1. Nie bede komentowal czlego listu bo po prostu sie z toba w 100%
zgadzam.;-))

> No to dobrze, że jest. Aczkolwiek daj mi namiar na dobra pozycję z tego
> zakresu. Siedze bardziej w ontologii niż tu.

To jets problem. To po prostu jest dynamiczna nauka. Ale jak znajde cos
konkretnego to dam znac -ale raczej artykuly.

> odkrycie... rzeczywiście, informacji mamy już za dużo. I potem chodzą
takie
> teksty (ten mi się zresztą bardzo podoba): specjalista to człowiek, który
> wie wszystko o niczym a erudyta wie nic o wszystkim. Trudno filozofować :-(

Dobre;-))

> O przepraszam bardzo, przeciez wszystkiemu winni Żydzi i cykliści. Teściowa
> słucha RM więc wiem :-)

A to jestes spec! Ja zostalem na etapie Jankowskiego i wczesnego Rydzyka.
Nie wiedzialem ze sie rozwija;-))
Obecnie sledze poczynania debili z Samoobrony i LPR. I nie rozumiem jak w
demokratycznym kraju bandytom sie po prostu pozwala na chodzenie po
ulicach a debilom na kandydowanie do Sejmu.

> Także kwestia chęci. Mam znajomą, która dziwi się, jak mówię jej , o czym
> ostatnio czytałem, na ten przykład. Ona nie może pojąć, jak można czytać
> książki w których sa same znaki zapytania i jeszcze na tej podstawie
> formułować kolejne pytania. Dla niej wiedza to jest stwierdzenie - jak jest.

Dziwisz sie? Srednia spoleczenstwa jest taka ze np. wybrala Leppera i
innych nieukow. Oni po prostu nie potrafia samodzielnie myslec - to
ludzie ktorzy musza miec sztnadar do walki - a ze walcza o to by np.
rzeka plynela pod gorke to ich nie obchodzi - wazne ze przywodca
powiedzial. Podoban sytuacje przeciez masz z DK.

> [...]
> zdałem sobie sprawę z faktu, że musi istnieć jakiś hamulec. Źle się dzieje,
> kiedy tylko hamulec działa, co widać w większości polskich klinik, zresztą
> nie tylko, ale te znam, na temat innych nie jestem w stanie sie w
> jakikolwiek rozsądny sposób wypowiedzieć. Dlatego potrzebny jest ferment,
> nawet tak głupi jak kłótnia dwa lata temu, rektora lubelskiej AM z
> organizatorami festiwalu cudów i niezwykłości, na które nieopatrznie pan
> rektor dał zgode we własnym budynku. Szkoda że obie strony stały na
> małostkowych stanowiskach, mogła z tego być dobra naukowa dyskusja. Cóż,

Na szczescie sa ciekawe inicjatywy popierane przez srodowisko juz od
dawna - np. bardzo "alternatywna" konferencja "Psychiatria a ekologia"
ktora to z ekologia nic wspolnego nie ma a gada sie czesto o rzeczach
duzo bardziej nawiedzonych niz DK - o duchach, spirytyzmie, diablach etc.
I kto tu mowi ze srodowisko jest konserwatywne?

> I linia podziału nie biegnie bynajmniej, jak słyszałem niedawno, między tymi
> co biorą a tymi co nie :-)) To właśnie słyszałem ostatnio o sobie (co
> rozbawiło mnie bardzo - próbuję sie w różnych wahadlarskich i
> astrologicznych sztukach, ale mając takie a nie inne podejście - testuję
> metody - nie biorę za to pieniędzy; toteż podsłuchałem przypadkową rozmowę
> dwóch kłócących się osób na mój temat, jedna twierdziła, że dobrze badam bo
> za darmo, druga, że głupi jestem, bo gdybym był dobry, to bym brał).

A widzisz - tu wkraczasz w tzw. oddzialywania psychiczne pacjent-lekarz.
Tak sie sklada ze moj ojciec kiedys ostro lokalizowal miejsca na studnie
(rozumiesz;-)) Ja tez to umiem/moge - ale powidzial mi jedno: bierz
pieniadze - flaszke, ges, cokolwiek - bo inaczej nikt nie bedzie
podchodzil do ciebie powaznie.
Dlatego tez ja mam mieszan uczucia co do "brania" pieniedzy przez
lekarzy. Jest po prostu szansa ze niezdyscyplinowany pacjent sie bardziej
wezmie w garsc jak bedzie wiedzial ze za to zaplacil - to taki dysonans
poznawczy ktory bardzo pomaga.

> Zakorzenuione poglądy na temat, dlaczego kto czy co jest dobre a co złe już
> dawno u ogółu społeczeństwa straciły jakieś racjonalne podstawy.

E... nie jest mam nadzieje tek zle!

> Też go sobie chwalę, tym bardziej że w trudnych dla mnie chwilach to właśnie
> on wyciągał mnie z kłopotów wiedząc, jakie mam nastawienie do religii w
> ogóle i że raczej się nie zmieni. Ten może świadczyć o Kościele :-)

Dobrze ze choc jeden na 50.... Szkoda ze takich ludzi malo.