Re: Zywienie Optymalne ( bylo Cukrzyca )

Data: 2001-11-04 15:23:53
Temat: Re: Zywienie Optymalne ( bylo Cukrzyca )
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl>

On 2 Nov 2001, George Zieba wrote:

> takich tez ) od ponad 30-stu lat dopraszaja sie dokladnie wlasnie o to
> - o przeprowadzenie DALSZYCH badan. Badania, ktore do tej pory

Mimo wszystko - rozumiem opory - ale zyjemy w kraju demokartycznym
i nie wierze, ze przy takim poparciu dla diety "optymalnej" nie mozna.

Wiec moje pytanie nie mozna czy nie chce sie, poniewaz i tak
bez badan Panstwa osrodki maja wielu pacjentow?

Badania sie robi tak:

1. opracowuje protokol
2. powoluje sie badaczy i konsultantow z odpowiednimi referencjami
3. uzyskuje sie zgode komisji etyki lekarskiej
4. robi sie badania pilotazowe na mniejszej grupie
5. oglasza wyniki badan pilotazowych publicznie, wysluchuje
uwagi ogolu swiata medycznego, koryguje protokol
6. robi sie wlasciwe badania, opracowuje statystycznie i oglasza.

Nie wierze, ze nie daloby sie tego zrobic, skoro macie Panstwo
swoje osrodki i leczycie taka dieta

Prosze nie zadac aby przyjmowac wszystko na wiare. Zeby
wprowadzic normalnie nowa procedure lecznicza trzeba wykonac
szereg badan i potwierdzic jej skutecznosc. Tego sie od nas
lekarzy wymaga. Badania musza wykonac i potwierdzic sami
zainteresowani czyli zwolennicy tej diety. Prosze nie wymagac
aby robila to za panstwowe pieniadze jakas inna instytucja

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]