Ćwierczakiewiczowa i spirytus Nr 4

1. Data: 2002-08-20 08:00:57

Temat: Ćwierczakiewiczowa i spirytus Nr 4
Od: "Krzysztof Wandachowicz" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
W przepisach Lucyny Ćwierczakiewiczowej (przedruk z 1885) jest przepis na
"Wyborną śliwowicę".
Idzie to tak:"W gąsior z szerokim otworem nakłaść pełno dojrzałych zupełnie
węgierek, nalać je spirytusem najlepszym Nr 4,..."

No właśnie, co to jest ten spirytus Nr 4. Będę wdzięczny za odpowiedź.

--
Krzysztof Wandachowicz
k...@s...pl

------------
SENTINEL * PL-61-655 Poznan, Poland * Os. Na Murawie 11c / 5
tel/fax +48 61 8213286 * s...@s...pl * www.sentinel.pl

1. Data: 2002-08-20 10:16:17

Temat: Re: Ćwierczakiewiczowa i spirytus Nr 4
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> zupełnie

> Też kiedyś próbowałem tego dociec. Po wieloletnich dochodzeniach wyszło mi,
> że to jest tak:
> - nabyć trzeba czterokrotną w stosunku do potrzeb ilość spirytusu.
> - wypić 1/4 tej ilości. To jest spirytus Nr 1
> - wypić następną 1/4 tej liości . To jest spirytus Nr 2.
> - wypić nastepną 1/4 ilości początkowej. To jest spirytus Nr 3.
> Resztą, czyli spirytusem Nr 4 zalać te śliwki o ile jeszcze się trafi do
> gąsiora....
> Pozdrawiam ;-)))))

hicks....hicks.....

A tak na serio, to może taki 4 razy destylowany? Będzie na nasze koło
70-80 procent.

Waldek

1. Data: 2002-08-20 10:17:51

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Wandachowicz" <k...@s...pl> napisał w
wiadomości news:ajst1k$4vi$1@news.onet.pl...
> [...]

- wypić nastepną 1/4 ilości początkowej. To jest spirytus Nr 3.
Resztą, czyli spirytusem Nr 4 zalać te śliwki o ile jeszcze się trafi do
Janusz

1. Data: 2002-08-20 10:20:48

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - wypić nastepną 1/4 ilości początkowej. To jest spirytus Nr 3.
> Resztą, czyli spirytusem Nr 4 zalać te śliwki o ile jeszcze się trafi do

jeszcze lepsze rozwiązanie mam:

§ 12a. 1. Zwalnia się od podatku akcyzowego podatników:

a tu jest numer 4:
4) o których mowa w art. 35 ust. 1 pkt 6 ustawy, jeżeli są osobami
fizycznymi, nieprowadzącymi działalności gospodarczej, a posiadane przez
nich wyroby akcyzowe przeznaczone są na własne cele konsumpcyjne,

czyli po naszemu bimber bezakcyzowy!!!!

Waldek

1. Data: 2002-08-20 10:54:47

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3D621800.6080102@ukbf.fu-berlin.de...

> czyli po naszemu bimber bezakcyzowy!!!!

też jest w porządku ;-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

1. Data: 2002-08-20 11:41:14

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> schrieb im Newsbeitrag

> A tak na serio, to może taki 4 razy destylowany? Będzie na nasze koło
> 70-80 procent.
>
> Waldek

Waldku, czy znasz jakis alkohol o tej mocy w Niemczech? Raz widzialem i nie
pamietam gdzie. Znalazlem kolejne drzewko dereniowe i obawiam sie, ze
polskiego spirytusu mi nie starczy. Od bidy zamroze owoce i zaleje po
powrocie z Polski. Fdybys cos takiego widzial w Berlinie, to podaj prosze
nazwe sklepu i ulice.
Moze przyda sie innym pijacym za/przed Odra?

Irek

1. Data: 2002-08-20 12:34:03

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nazwe sklepu i ulice.
> Moze przyda sie innym pijacym za/przed Odra?

poszukam, ale ciarno widzę. Choć ogórków do małosolnych też nie było, a
nasz Kaisers miał. Powinno się nazywać jakoś Speisespiritus lub
podobnie. Może mają w Metro?

Waldek

1. Data: 2002-08-20 12:47:21

Od: "ktabaczynski" <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3D62373B.9070607@ukbf.fu-berlin.de...

> poszukam, ale ciarno widzę. Choć ogórków do małosolnych też nie było, a
> nasz Kaisers miał. Powinno się nazywać jakoś Speisespiritus lub
> podobnie. Może mają w Metro?

A nie można kupić w aptece?

Pozdrowienia. Krzysztof.

1. Data: 2002-08-20 12:53:19

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> A nie można kupić w aptece?

pewnie można, tylko tam ceny aptekarskie ;-)

Waldek

1. Data: 2002-08-20 13:22:29

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"ktabaczynski" <k...@s...com.pl> schrieb im Newsbeitrag

> A nie można kupić w aptece?
>
> Pozdrowienia. Krzysztof.

Bylem, pytalem: 7 z czyms EUR za 100ml. To za drogo. W Polsce kupilem pol
litra za 46 zl. Wodki mam od cholery. Tylko mi spirytusu brak. A najlepsza
mieszanka do owowcow to pol litra spirytusu i pol litra wodki.

Irek kochany

Sentymnetalne sałatki (P)
stchi by Larousse
Piwo - kalorie?
gorace noce i dnie czyli czas na raite :-) (P)
lektury poniedzialkowe