Cyfrowe podzielniki ciepla - dlaczego nabij?

1. Data: 2006-10-29 19:25:03

Temat: Cyfrowe podzielniki ciepla - dlaczego nabij?
Od: "moli" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam w mieszkaniu na grzejnikach cyfrowe podzielniki. I pomimo tego, ze
wszystkie grzejniki w mieszkaniu sa zakrecone to nabija mi zuzycie ciepla,
najwiecej w kuchni. W spoldzielni powiedzieli mi ze to od tego ze w podlodze
ida rury doprowadzajace cieplo.

Rzeczywiscie jak zaczyna sie sezon grzewczy to podloge mam ciepla w kilku
miejscach, ale wydaje mi sie ze we wczesniejszych latach nie nabijalo mi po
kilka-kilkanascie jednostek dziennie w kuchni pomimo zakreconego grzejnika. Te
podzielniki mamy od kilku lat. Dopiero w tym sezonie grzewczym zauwazylam ze cos
za bardzo przyrasta wskazanie czytnika jak na zakrecony grzejnik. Chociaz moglo
sie tak dziec wczesniej, tylko nie zauwazylam.

Jedyny grzejnik w mieszkaniu ktory jest odkrecony to ten w lazience (bez
podzielnika), ale sprawdzalam ze jego zakrecenie niczego nie zmienia w ilosci
naliczanego zuzycia.

Co moze byc przyczyna? Czy rzeczywiscie te rury w podlodze? W spoldzielni nie
sprawiali wrazenia jakby byli w 100% tego pewni.

2. Data: 2006-10-30 08:00:52

Temat: Re: Cyfrowe podzielniki ciepla - dlaczego nabij?
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak myślisz, że po zakręceniu kaloryferów nie korzystasz z ciepła to jesteś
w błędzie.
W razie wątpliwości dla porównania zamieszkaj na parę dni w namiocie przed
blokiem - poczujesz różnicę
Jacek

3. Data: 2006-10-30 08:15:53

Od: a...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

moli napisał(a):
> [...]
>
> Co moze byc przyczyna? Czy rzeczywiscie te rury w podlodze? W spoldzielni nie
> sprawiali wrazenia jakby byli w 100% tego pewni.

Dla mnie to zjawisko jest dziwne - tez mamy rury w podlodze i cyfrowe
podzielniki ciepla, ale nie nabijaja, gdy kaloryfery sa wylaczone.
Przeciez gdyby mogly nabijac od cieplej podlogi w przedpokoju, to
moglyby nabijac tez od nagrzania sie pomieszczenia od slonca. Dziwne...

4. Data: 2006-10-30 09:06:54

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co moze byc przyczyna? Czy rzeczywiscie te rury w podlodze? W spoldzielni
> nie sprawiali wrazenia jakby byli w 100% tego pewni.

Są dwa rodzaje. Te lepsze zliczają ciepło tylko wtedy gdy grzejnik jest
cieplejszy niż otoczenie. Ty masz te prostrze...
--
___________________________________________MAT______
__

5. Data: 2006-10-30 10:38:24

Od: DwaSkrzydla <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale wtedy korzysta z ciepła, które zostało już przez inny podzielnik
"sprzedane".
Mariusz

6. Data: 2006-10-30 15:00:24

Od: "jerzy" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DwaSkrzydla" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
> Ale wtedy korzysta z ciepła, które zostało już przez inny podzielnik
> "sprzedane".
> Mariusz
Jesteś w błędzie. Podzielnik to nie licznik i wg niego nic się nie sprzedaje
a jedynie dzieli koszty ciepła pobranego na węźle.
Opłata jest jedna, tylko podzielona proporcjonalnie na użytkowników którzy z
tego ciepła korzystają.

7. Data: 2006-10-30 15:04:51

Od: "News" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jerzy" <1...@w...pl> wrote in message
> [...]
> sprzedaje a jedynie dzieli koszty ciepła pobranego na węźle.
> Opłata jest jedna, tylko podzielona proporcjonalnie na użytkowników

A co jak sie grzeje elektrycznie ?
Mam grzejniki zakrecona a ogrzewam sie farelką. wtedy te sałe podzielniki
wskazują ze zuzywam ciepło bo mam w pokoju ciepło ale tego ze płace wiecej
za elektryczność już nie.
Te całe podzielniki to jedna wielka lipa, dla zamydlenia oczu. Ktoś mi mówił
ze jakiś wyrok był na ich temat ze nie mozna sie opierac sie na ich
odczytach

8. Data: 2006-10-30 15:53:28

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 10/30/2006 4:04 PM, News wrote:
> Mam grzejniki zakrecona a ogrzewam sie farelką. [...] Te całe podzielniki to jedna
wielka lipa [...]

Eee tam. Prawdziwy twardziel dmucha farelką prosto na podzielnik. Wtedy
to dopiero można ponarzekać na niesprawiedliwość świata! :-)

Michał
--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

9. Data: 2006-10-30 16:21:50

Od: Andrzej Seneczko <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

moli napisał(a):
> [...]
> najwiecej w kuchni. W spoldzielni powiedzieli mi ze to od tego ze w podlodze

u nas tez sa elektroniczne, ale jak kaloryfery sa zakrecone to nie zliczja

--
Pozdrawiam Andrzej
Puławy

10. Data: 2006-10-31 15:33:12

Od: DwaSkrzydla <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodziło mi o to, ze u moich rodziców jest na kaloryferze urządzenie, z
którego paruje ciecz, im cieplej tym szybciej paruje. W kuchni jest
permanentnie zakręcoeny zawór kaloryfera i po odczycie wykazuje ubytek
cieczy. Przyjąłem analogię, ze nie trzeba "pobierać ciepła" zeby płacić.
Mariusz
jerzy wrote:

> [...]
> a jedynie dzieli koszty ciepła pobranego na węźle.
> Opłata jest jedna, tylko podzielona proporcjonalnie na użytkowników którzy z

to tylko próba
Co uważacie o...?
Suche wylewki - posadzka pod kafelki
Izolacja sufitu - praktyka- skuteczność vs. koszty
kabina prysznicowa Kermi Atea ?