Re: Cynizm - zdrowa postawa życiowa czy patologia ?

Data: 2001-08-13 07:35:24
Temat: Re: Cynizm - zdrowa postawa życiowa czy patologia ?
Od: "roblop" <r...@f...onet.pl>

Użytkownik "Eva" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
news:9l5ueb$5kq$1@news.tpi.pl...
> Właściwie wszystko już w temacie.
> Co o tym sądzicie ?

Na pewno nie patologia. Postawa życiowa owszem czy zdrowa to jest kwestia
dykusji. Z cyników których spotkałem nie zauważyłem żeby któryś był chory
psychicznie i leczył sie u psychiatry lub wizytował u psychologa. Cynizm w
wydaniu tych osób był swego rodzaju reakcja obronną na otaczającą
rzecywistości. Odnosiłem wrażenie, że osoby nie radziły sobie (lub nie
chciały, czyli bunt) z wartościami narzucanymi przez społeczenstwo toteż
lekceważąco podchodziły do różnego rodzaju przejawów życia w społeczeństwie.
Nie tylko słownie ale tez czynem.

> Czy istnieje coś takiego jak bezinteresowne szkodzenie bliźnim, a jeśli
tak, to gdzie ma źródło ?

Istnieje. Sam byłem tego przykładem :)) Jak Dorrit słusznie zauważyła z
zawiści a ja dorzucę z zadrości. Nie mogłem patrzeć na to że ludzie są
szczęśliwi a ja nie.

Pozdrawiam Robert