Re: Czarna strona Księżyca.

From: Sylvio Balconetti <s...@i...invalid>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Czarna strona Księżyca.
Date: Mon, 15 Jun 2020 14:38:23 +0200

Am 15.06.20 um 00:42 schrieb Izaura:

> //a tu ''das oryginal'', ze samego "KC"!
>

> Sublimus Dei
> On the Enslavement and Evangelization of Indians
> Pope Paul III - 1537
>
> Pope Paul III (Topic: the enslavement and evangelization of Indians)
> To all faithful Christians to whom this writing may come, health in
> Christ our Lord and the apostolic benediction.

Rzeczywiscie wielki to byl papiez, ze nawet Kopernik zadedykowal mu
swoje dzielo! Zatwierdzil on zasluzony na odcinku praw czlowieka
(inkwizycja, konkwista) zakon jezuitow oraz ekskomunikowal krola Anglii
Henryka VIII, oblozyl kraj interdyktem, co doprowadzilo do zerwania z
Rzymem i utworzeniem tam odrebnego kosciola.
Renesansowy papiez Pawel III, czyli Alessandro Farnese byl bardzo
ciekawa osobowoscia. Juz jako dziewietnastolatek otrzymal od Aleksandra
VI (Rodrigo Borgia) kapelusz kardynalski, poniewaz papiez chcial w ten
sposob utrzymac zwiazek z panna Giulia Farnese, siostra mlodego
kardynala. Borgia mial z nia chyba dwojke dzieci, nazywal ja
"oblubienica chrystusowa", "sercem i oczami papieza", a dla ludu byla
ona "kurwa papieza". Giulia zostala rowniez uwieczniona na portrecie
jako Madonna.
Kardynal Alessandro Farnese, pozniejszy Pawel III nosil tez przydomek
"kardynala halki" z uwagi na slabosc do plci przeciwnej. Pozostawil po
sobie trzech synow i jedna corke, a kronikarze wspominali, ze otrul
podobno swoja matke i siostrzenice oraz ziecia Bosiusa Sforza, gdyz
zagustowal we wlasnej corce Constanzy... Ogolnie dbal o dobro swojej
rodziny - dzieci i wnukow oraz pomyslnosc rodu Farnese. W roku 1546
zlecil Michelangelo budowe katedry sw. Piotra.

--
Wodan akbar und Alaaf Aleikum!

/\_/\
( o o )
==_Y_==
`-'

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://pokazywarka.pl/ibq71l/
New Godwin's law: "as an online discussion grows longer, the probability
of a comparison involving Nazis or Hitler, Jew, Black or Muslim, Bill
Gates or Xi Jinping, Merkel or Macron approaches 1".