Czat z Kwasniewskim

11. Data: 2004-04-23 11:37:19

Temat: Re: Czat z Kwasniewskim.
Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

jangr w wiadomości news:c6agsp$276$1@nemesis.news.tpi.pl pisze:

> Kiedyś to był sproszkowany nikiel. Teraz nie mam zielonego
> pojęcia. Może ktoś wie?

Widze, ze nie ma chetnych, wiec sam odrobie zadanie domowe. Kwasniewski na
czacie powiedzial:
"Wytwarzanie margaryny polega na wtloczeniu wodoru przy pomocy katalizatorow
w lancuch tluszczowy w miejscach wiazan podwojnych. Polowa tych wodorow jest
wtlaczana w pozycji cis wlasciwej dla naturalnych kwasow tluszczowych, a
polowa w pozycji trans prawie niespotykanej w organizmach zywych.
Przetwarzanie takich tluszczow w organizmie jest bardzo utrudnione i moze
byc przyczyna szeregu chorob. W procesie utwardzania jako katalizatory uzywa
sie jony metali ciezkich, ktore pozostaja w margarynie."

Wyglada jednak na to, ze:
1. Zawartosc izomerow trans w roznych rodzajach tluszczow spozywczych rozni
sie znacznie. W margarynach kostkowych, twardych ("Palma", "Mleczna") jest
ich ponad 25%, w masle roslinnym prawie 10%, a w niektorych margarynach
miekkich, przeznaczonych do smarowania pieczywa, mniej niz 2%.

2. Izomery trans sa jednak spotykane w naturze. Wystepuja w miesie
przezuwaczy, drobiu oraz w tluszczu mlecznym. Zawartosc izomerow trans w
masle waha sie od 1.8% do 5.9%.

3. Izomery trans traktuje sie obecnie podobnie, jak tluszcze nasycone.
Analogicznie sa one jedynie zrodlem energii i nie moga pelnic roli
prawidlowego budulca blon komorkowych (choc przy duzych stezeniach tym
budulcem sie staja). W podobny do tluszczow nasyconych sposob powoduja tez
wzrost stezenia frakcji lipoprotein LDL.

4. Katalizatorami w procesie utwardzania (uwodorniania) tluszczow
nienasyconych sa najczesciej: mrowczan niklu lub preparowane sole miedzi i
chromu. Po zakonczeniu procesu katalizator jest oddzielany od produktu
poprzez filtracje. Pozostalosci niklu moga wywolywac alergie, ale w chwili
obecnej wiecej go mozna znalezc w wodzie z kranu, niz w margarynie
(http://www.mp.pl/bazy/alergeny.php?id=42).

http://www.zskp.chojnice.pl/tg%20trans.htm

12. Data: 2004-04-23 11:52:52

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozostalosci niklu moga wywolywac alergie, ale w chwili
> obecnej wiecej go mozna znalezc w wodzie z kranu, niz w margarynie
> (http://www.mp.pl/bazy/alergeny.php?id=42).
>
> http://www.zskp.chojnice.pl/tg%20trans.htm

czy to ma "uniewinnic" margaryne?

Jurek

13. Data: 2004-04-23 17:05:16

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

jurek ( g...@o...pl ) napisał:
> Pozostalosci niklu moga wywolywac alergie, ale w chwili

> czy to ma "uniewinnic" margaryne?
>
> Jurek

Mojej bliskiej znajomej ojciec pracował że tak powiem "w margarynach", i
zawsze swojej rodzinie powtarzał, żeby nawet po jego śmierci wystrzegali się
margaryny.
U nich w domu na stole zawsze gościło masło...

Iwona

14. Data: 2004-04-23 17:31:56

Od: "Adamo 2." <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jurek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> Pozostalosci niklu moga wywolywac alergie, ale w chwili

> czy to ma "uniewinnic" margaryne?

Raczej pokazuje, że Kwaśniewski ma chyba nie do końca pojęcie, że na jego
kłamstwa nie każdy się nabiera... i nie każdy patrzy w jego wypowiedzi jak w
święty obrazek.

Pozdrawiam,
Adam

15. Data: 2004-04-23 18:00:33

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kłamstwa nie każdy się nabiera... i nie każdy patrzy w jego wypowiedzi jak

a jak sie to ma do tego co ja napisalem?

Jurek

16. Data: 2004-04-23 20:49:01

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:c69dv3$r2h$1@inews.gazeta.pl...
> a wlasciwie jego zapis (graficzny, niestety) tu:
> http://ergonomia.ioz.pwr.wroc.pl/cooler/czat/
>
> Dobrej zabawy ;)

jeśli się nie zdecydujesz to ja podeślę to na pl.sci.medycyna niech chłopcy
i dziewczęta w białych kitlach się też pobawią .

dlaczego z dwóch mln optymalnych tak niewiele osób było na czacie z naszym
doktorem

17. Data: 2004-04-24 00:12:16

Od: "Alex Kay" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adamo 2." <a...@c...com> wrote in message
> [...]
> w wiadomości news:c69dv3$r2h$1@inews.gazeta.pl...

> no przy czytaniu 17,20,24 strony mało nie spadłem z krzesła ;)))))

Adamo,
Czy aż tak rozbawiły Cię pseudonimy dyskutantów? Ja w tym znalazłem mało
humoru, za to dużo agresji. Musieli to chyba być ludzie, którym
bezkompromisowy Kwasniewski nastąpił na odcisk (mówiąc delikatnie),
zwłaszcza facetowi o nazwisku PIERDOLISZ. Jak myślisz, czy mógłby być to
ktoś z tej grupy?
Pozdrawiam, Olek K

18. Data: 2004-04-24 08:47:57

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alex Kay" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> bezkompromisowy Kwasniewski nastąpił na odcisk (mówiąc delikatnie),
> zwłaszcza facetowi o nazwisku PIERDOLISZ. Jak myślisz, czy mógłby być to

Zaraz Ci powiedzą, że węszysz spisek podejrzewając niewinnych ludzi... "to
nie oni, oni tylko niewinnie się cieszą. Przecież
to takie śmieszne anonimowo kogoś zbluzgać"... ;|

A swoją drogą dziwię się Marcinowi, że kolekcjonuje "takie" kawałki... i że
wyraźnie go to rajcuje... :(
Może już się dziwić nie powinnam... (?)

Hm... wykładowca na uczelni...

Krystyna

19. Data: 2004-04-24 09:00:27

Od: "Adamo 2." <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> napisał
w wiadomości news:c6d9lh$m4u$1@news.onet.pl...

> ktoś z tej grupy?

tak, rozbawiły mnie, bo nie spodziewałem się czegoś takiego zobaczyć,
oczywiście mógł być to ktoś z tej grupy jak i z każdej innej...

> [...]
> to takie śmieszne anonimowo kogoś zbluzgać"... ;|
>
> A swoją drogą dziwię się Marcinowi, że kolekcjonuje "takie" kawałki... i

Naprawdę się dziwisz, że rajcuje kogoś zwracanie uwagi na kłamstwa, które z
premedytacją powtarza Kwaśniewski, a w które jak w obrazek są zapatrzeni
niektórzy?

> Hm... wykładowca na uczelni...

Może właśnie z tego powodu zwraca uwagę na tego klamcę?

Pozdrawiam,
Adam

20. Data: 2004-04-24 09:14:34

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adamo 2." <a...@c...com> napisał w wiadomości
> [...]
> niektórzy?

> Może właśnie z tego powodu zwraca uwagę na tego klamcę?

??? To według Ciebie TAK wygląda "zwracanie uwagi"???
No widzisz... jak ODMIENNIE widzimy świat... ?
Ja sądzę że na to ma bardzo duży wpływ - dieta. Pewnie MM-owcy
i wegusy też tak to widzą i też uważają, że to było tylko "zwracanie uwagi",
a nie ordynarna agresja.

--
Krystyna*Opty* [na DO od 06.98 r.]

Obelgi - to argumenty tych, którzy nie mają argumentów.
Jean Jacques Rousseau

dlaczego Optymalni nie ma własnej grupy???
[MM] sok
od poczatku
No montiniaki wreszcie macie to czarno na bialym i to przez brytyjskich naukowcow, bo Polakow nie sluchacie
jak zgubic??