Czekolada :-P

1. Data: 2002-10-07 08:04:45

Temat: Czekolada :-P
Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witajcie wszyscy moi mili :)

Jestem tu kompletnie nowa :) W pocie czola przygotowuje jakis wystrzalowy
przepis na "wkupne" - prosze dajcie mi na to jeszcze troszke czasu ;)

A na razie chcialam zapytac wszystkich - czy znacie jakis przepis na czekolade?
Bardzo chcialabym poeksperymentowac w tym kierunku i na poczatku zasiegam
opinii "w odpowiednich kregach" ;)

Dziekuje z gory - obiecuje wymienic sie wszystkimi czekoladowymi przepisami,
ktore uda mi sie znalezc gdziekolwiek :)

1. Data: 2002-10-07 08:11:43

Temat: Re: Czekolada :-P
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem tu kompletnie nowa :) W pocie czola przygotowuje jakis wystrzalowy
> przepis na "wkupne" - prosze dajcie mi na to jeszcze troszke czasu ;)
Witam, witam

> A na razie chcialam zapytac wszystkich - czy znacie jakis przepis na czekolade?
> Bardzo chcialabym poeksperymentowac w tym kierunku i na poczatku zasiegam
> opinii "w odpowiednich kregach" ;)

rozumiem, że masz dojście do orzeszków kakaowca? Kiedyś byłem w fabryce
czekolady w Danii i jeszcze conieco pamiętam ;-)

Waldek

1. Data: 2002-10-07 09:08:13

Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> rozumiem, że masz dojście do orzeszków kakaowca? Kiedyś byłem w fabryce
> czekolady w Danii i jeszcze conieco pamiętam ;-)

a nawet i chyba mam - myslalam o zwyczajnym kakao, ale skoro w Danii byles i
mozesz powiedziec jak to sie robi w fabryce, to zdobede orzeszki ;)

Ewa

1. Data: 2002-10-07 09:10:32

Od: "Kropelka*" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ogladal ktos z was film "czekolada"? Az mnie sciskalo jak widzialam
cudenka tam robione.... ech... prawie czulam ich zapach.
Dlaczego nie ma u nas "czekolaterii"? Mysle ze sprawdzilby sie taki
pomysl.... czekolateria na rynku krakowskim. Ach... oczywiscie pod warunkiem
ze bylyby w niej tak wspaniale wyroby i taka fajna obsluga hehehe
Kropelka

1. Data: 2002-10-07 09:38:13

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 07 Oct 2002 11:40:31 +0200, Waldemar Krzok
<w...@u...fu-berlin.de> wrote:

>nie wiem, czy z kakao te? si? da zrobi?, ale pewnie tak. Samo kakao jest
> ju? oddt?uszczone, wi?c trzeba by doda? mas?a kakaowego. W Danii brali
>te orzeszki, chyba by?y przedtem poddawane fermentacji. Mielono je w
>m?ynie kulowzm, co? w rodzaju mo?dzierza przez kilkana?cie godzin, a?
>uzyskano mas? ju? przypominaj?c? czekolad?. Potem dodawano cukier i
>mielono dalej. Na ko?cu wygrzebywano t? ca?? mas? i rozlewano (po
>podgrzaniu) do foremek. Podobno? ca?a tajemnica wyrobu czekolady, to
>oprócz dobrego ziarna, w?a?nie to niesko?czone mi?toszenie.
>
>Waldek

wychodzi mi, jak z fusow, ze chyba zdziebko latwiej poleciec do
sklepu (macie Thornton's?)

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-07 09:40:31

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> a nawet i chyba mam - myslalam o zwyczajnym kakao, ale skoro w Danii byles i
> mozesz powiedziec jak to sie robi w fabryce, to zdobede orzeszki ;)

nie wiem, czy z kakao też się da zrobić, ale pewnie tak. Samo kakao jest
już oddtłuszczone, więc trzeba by dodać masła kakaowego. W Danii brali
te orzeszki, chyba były przedtem poddawane fermentacji. Mielono je w
młynie kulowzm, coś w rodzaju moździerza przez kilkanaście godzin, aż
uzyskano masę już przypominającą czekoladę. Potem dodawano cukier i
mielono dalej. Na końcu wygrzebywano tą całą masę i rozlewano (po
podgrzaniu) do foremek. Podobnoż cała tajemnica wyrobu czekolady, to
oprócz dobrego ziarna, właśnie to nieskończone miętoszenie.

Waldek

1. Data: 2002-10-07 09:46:52

Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> A ogladal ktos z was film "czekolada"? Az mnie sciskalo jak widzialam
> cudenka tam robione.... ech... prawie czulam ich zapach.

Wczoraj leciał na HBO.. Wspaniały.. Fantastyczna atmosfera.., a te wszystkie
zdjęcia w kuchni przy przygotowaniu czekoladek.., o rany.. Ja też aż czułam ten
zapach... I wręcz potrzebę, by zacząć robić to samo ;))

> Dlaczego nie ma u nas "czekolaterii"? Mysle ze sprawdzilby sie taki
> pomysl.... czekolateria na rynku krakowskim.
No, w Wawie też by sie taka przyjęła ;o))

> Ach... oczywiscie pod warunkiem
> ze bylyby w niej tak wspaniale wyroby i taka fajna obsluga hehehe

No.., Juliette świetnie się prezentowała w takim tle, Lena też..

pozdrawiam,
KamilaK./stonsik

1. Data: 2002-10-07 10:01:34

Od: "Realista" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ogladal ktos z was film "czekolada"? Az mnie sciskalo jak widzialam
> cudenka tam robione.... ech... prawie czulam ich zapach.
Prawie. Kurcze ja czułem ten zapach.

> [...]
warunkiem
> ze bylyby w niej tak wspaniale wyroby i taka fajna obsluga hehehe

Zastanawiała mnie figura pani prowadzącej.
Jak to możliwe, że ktoś robi takie cudeńka z czekolady i zachowuje taką
figurę.
Przecież trzeba próbować czy czekolada jest już dobra, potem oczywiście
trzeba spróbować czy gotowy wyrób jest zjadliwy.(a kilogramy lecą)

1. Data: 2002-10-07 10:35:00

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 7 Oct 2002 12:01:34 +0200, "Realista" <r...@o...pl>
wrote:

> [...]
>Przecież trzeba próbować czy czekolada jest już dobra, potem oczywiście
>trzeba spróbować czy gotowy wyrób jest zjadliwy.(a kilogramy lecą)

moze ma taka przemiane matrerii, ze nie potrzebuje centralnego
ogrzeawnia a na rekach jajecznice moze usmazyc...znalam taka
jedna, co to zarla, nie jadla, pocila sie strasznie i okropnie
grzala!! a chuda tak przerazliwie, ze uo matko...dzielilam z nia
pokoj na konferencji caly czas sie myla, bo sie pocila, jadla i
pedem do naszego pokoju i tak w kolko

Trys, z podstarzala przemiana materii - ja na czekolade patrze i
czuje jak mi szwy w odziezy strzelaja
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-07 11:14:01

Od: "modina" <m...@m...and.pl> szukaj wiadomości tego autora

> rozumiem, że masz dojście do orzeszków kakaowca? Kiedyś byłem w fabryce
> czekolady w Danii i jeszcze conieco pamiętam ;-)

Orzeszki jak orzeszki, ale najważniejszy jest przecież świstak;-)

Tomek - modina

papryka faszerowana - prosze o przepis
Robot Kuchenny [odrobine OT]
kto lubi deske w sosie wlasnym??
Zając w sosie własnym
Czy wypada podać na przyjęciu herbatę razem z esencją?