Czerwone światło dla sałaty :-)

1. Data: 2006-02-28 11:16:50

Temat: Czerwone światło dla sałaty :-)
Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W "Wiadomościach elektrotechnicznych" napisali:
Ze wszystkich kolorów tęczy najbardziej potrzebny do rozwoju cukru i chlorofilu
w sałacie jest kolor czerwony. Jedna z japońskich firm ogrodniczych
wykorzystała ten fakt w swoich plantacjach sałaty, umieszczonych w halach o
pow. 1000m2. Okazuje się, że sałata w czerwonym świetle dojrzewa trzy razy
szybciej niż na otwartym powietrzu. Do naświetlania upraw wykorzystano zestawy
czerwonych diod świecących LED.

Pozdrawia wiosennie i nowalijkowo, bez konserwantów i genetycznych modyfikacji
Jurek

--
http://www.ogrodniczek.republika.pl/

2. Data: 2006-02-28 15:12:05

Temat: Re: Czerwone światło dla sałaty :-)
Od: "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl>
napisał w wiadomości news:7d4f.000000e4.44043121@newsgate.onet.pl...
> szybciej niż na otwartym powietrzu. Do naświetlania upraw wykorzystano
zestawy
> czerwonych diod świecących LED.

Ja bym bardzo ostroznie podchodzila tej rewelacji, zwlaszcza ze oswietlano
podobno LEDami. Chyba ze byly ich miliony :D

Elfir

3. Data: 2006-02-28 15:37:38

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Wierzchnicki wrote:
> [...]
> czerwonych diod świecących LED.
>
> Pozdrawia wiosennie i nowalijkowo, bez konserwantów i genetycznych modyfikacji

W USA uzywa sie czerwonej wlokniny pod pomidory i truskawki. Owoce sa
slodsze i wieksze. Tu mozna zobaczyc zdjecie w googlu, o co mi chodzi:

http://www.florence.ars.usda.gov/kidsonly/middle/ima
ge9.jpg

http://tinylink.com/?AQZS7Hn8e3

MB

4. Data: 2006-02-28 17:12:54

Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zestawy
> czerwonych diod świecących LED.
>
> Pozdrawia wiosennie i nowalijkowo, bez konserwantów i genetycznych

Jak doświetlają plantację sałaty o powierzchni 100 ha.Co robią z kablami
w trakcie podlewania?
Pozdrawiam.Mirzan

5. Data: 2006-02-28 20:50:10

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Wierzchnicki napisał:
> Okazuje się, że sałata w czerwonym świetle dojrzewa trzy razy
> szybciej niż na otwartym powietrzu. Do naświetlania upraw wykorzystano zestawy
> czerwonych diod świecących LED.

pewnie art.sponsorowany, ktoś chce diody opchnąć :-)

Pozdrawiam, Barbara
P.S. Na co komu dojrzała sałata ?

6. Data: 2006-02-28 20:55:42

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik l...@o...pl napisał

> Jak doświetlają plantację sałaty o powierzchni 100 ha.Co robią z kablami
> w trakcie podlewania?

Odpowiednie kable można układać w wodzie.
Kabel jest dlatego kablem, że ma powłokę zabezpieczającą żyły przed
dostępem wilgoci. Bez powłoki to jest tylko przewód chociaż izolowany.

Pozdrawiam, Barbara

7. Data: 2006-03-01 06:08:39

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Kabel jest dlatego kablem, że ma powłokę zabezpieczającą żyły przed
> dostępem wilgoci. Bez powłoki to jest tylko przewód chociaż izolowany.

Takie wynalazki nadają się do doniczki, szkoda nawet czasu aby zastanawiać
się jak to zrobić na dużej powierzczni gdzie jeżdżą traktory.
Pozdrawiam.Mirzan

8. Data: 2006-03-01 13:11:50

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości

> pewnie art.sponsorowany, ktoś chce diody opchnąć :-)

Wytrwałym i dociekliwym polecam zastanowić się nad
policzeniem kosztów energii elektrycznej , dalej nad jej
pochodzeniem i dalej .....
(jedna dioda to 1,4V x ok.10mA = 0,014 W , a efekt każdy
zobaczy przy guziku np w telewizorze )
--

pozdrawiam :-) piotr

9. Data: 2006-03-01 17:59:01

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mirzan napisał:

> Takie wynalazki nadają się do doniczki,

Lub do zasilania platform wiertniczych, urządzeń dołowych w kopalniach,
prowadzenia energetycznej linii przesyłowej Polska -Szwecja....

szkoda nawet czasu aby zastanawiać
> się jak to zrobić na dużej powierzczni gdzie jeżdżą traktory.

Można górą układać kable / lub jeździć :-) /

> Pozdrawiam.Mirzan

Pozdrawiam , Barbara

Ja w zwiazku z mrozami na lato.
Citronella