Re: Cześć wszystkim, jestem nowy

From: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Cześć wszystkim, jestem nowy
Date: Thu, 25 Jan 2001 23:00:26 +0100

Aleksander napisał(a):

> Marcin Łangowski napisał(a) w wiadomości: <94mprq$83a$1@news.onet.pl>...
>
> Milo mi Cie poznac, witaj w naszej grupie :-)
> Czy zauwazyliscie ze od nowego roku grupa <pl.soc.inwalidzi> zaczyna sie
> "rozrastac"?

> Ogolna zasada jest taka ze sie nie uzywa polskich znakow gdyz w zyciu grupy
> uczestnicza tez ludzie z innych panstw. Tam nie ma polskich znakow i dla
> nich tekst z polskimi znakami jest malo czytelny. Pisze o tym chociaz ja sam
> czasami o tej zasadzie nie pamietam :-)

To nie zasada - to smutna rzeczywistość że w RP (prędzej PRL) nikt nie ustalił
polskiej normy dotyczącej kodowania znaków diakrytycznych :-( po prostu nie
mamy PN -.... na temat polskich znaków - w internecie - powinno się stosować
ISO-8859-2 - jest to standard światowy - ale niestety w Polsce tak nie jest :(
Wingroza ma Win-1250 do - kupa tego było - Mazovia, DHN, IBM Latin-2 ,
ISO-Latin 2 i kilka jeszcze, Mac ma jeszcze inną :-(

Z pozdrowieniami

Jacek K.