Czlowiek kontra benzyna

1. Data: 2003-05-03 23:58:17

Temat: Czlowiek kontra benzyna
Od: La Luna <blueluna@wytnij_to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam pytanie skierowane konkretnie do lekarzy, chemikow, ewentualnie
studentow medycyny i chemii oraz osob zorientowanych w temacie (chodzi
mi o pewne dane ktorymi moglabym sie podeprzec w dyskusji lub ktore
beda dowodem dla racji eee... drugiej strony w dyskusji) - w zwiazku z
dyskusja prowadzona na innej grupie.
Otoz - moje pytanie brzmi tak:
Jeszcze nie tak dawno benzyna (taka zwyczajna, z dystrubutora) i jej
opary byly uwazane za trujace i silnie drazniace. Jak jest teraz? Czy
benzyne jakos sie oczyszcza na tyle ze jest dla czlowieka zupelnie
nietoksyczna? Czy to nieprawda? Czy mozna bezkarnie ja wachac prosto z
kanistra lub sie jej napic - np. ze szklanke? Osobiscie mysle ze nie -
ale byc moze sie myle...
Bylabym bardzo wdzieczna za wszelkie odpowiedzi czy np. linki jesli
takowe istnieja :)

Pozdrawiam
Agnieszka Mockałło
http://www.zwierzeta.cisza.pl/
Odpisujac na priv, usun "wytnij_to" z adresu

2. Data: 2003-05-04 06:44:40

Temat: Re: Czlowiek kontra benzyna
Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

> (chodzi
> mi o pewne dane ktorymi moglabym sie podeprzec w dyskusji lub ktore
> beda dowodem dla racji eee... drugiej strony w dyskusji) - w zwiazku z
> dyskusja prowadzona na innej grupie.

Mysle, ze mozesz sie podeprzec szklanka benzyny, zapropoowac wypiecie jej
stronie uwazajacej benzyne za nieszkodliwy soczek.
Jezeli bedzie miala ta strona opory, znaczy ze wychodzi na Twoje.:-)

A poza tym, wydaje mi sie, ze benzyna jest szkodliwa. I chyba ostatnio
zmienila sie tylko zawartosc olowiu w niej.

Seco

--
Bartosz 'Seco' Suchecki [wAw]
Cykloza nie boli... Blat i Ogie?

3. Data: 2003-05-04 10:43:54

Od: "Konrad-W" <konrad-w(usunto)@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zatrucie benzyną
Jest ona bezbarwną, nierozpuszczalną w wodzie cieczą, o charakterystycznym
zapachu, stosowaną jako rozpuszczalnik i materiał pędny. Wchłania się przez
przewód pokarmowy, drogi oddechowe i skórę. Zatrucia benzyną należą
najczęściej do przypadkowych. Wypicie łyku benzyny na ogół nie powoduje
objawów zatrucia, mogą ewentualnie pojawić się nudności, wymioty, zawroty
głowy. W ciężkich zatruciach występują zaburzenia równowagi, zamroczenie,
senność, utrata przytomności, drgawki. Niebezpieczne jest zachłyśnięcie się
benzyną (podczas wymiotów, szczególnie u małych dzieci) może wtedy dojść do
toksycznego obrzęku płuc lub chemicznego zapalenia płuc. Miejscowo benzyna
drażni skórę i błony śluzowe, przy długotrwałym kontakcie może dojść do
oparzeń.
Pierwsza pomoc. Należy choremu zapewnić świeże powietrze. W przypadku
skażenia skóry trzeba zdjąć odzież i zmyć skórę (jeśli nie ma oparzeń) wodą
z mydłem. Skażone oczy koniecznie płukać dużą ilością wody (pod bieżącym
strumieniem). Nie wywoływać wymiotów, nie podawać mleka. tłuszczów. Jeżeli
chory jest zamroczony, powinno się ułożyć go w pozycji bezpiecznej na boku.
Natychmiast wezwać lekarza. W przypadku wypicia niewielkiej ilości benzyny
leczenie szpitalne nie jest konieczne.

4. Data: 2003-05-04 12:09:05

Temat: Re: Re: Czlowiek kontra benzyna
Od: La Luna <blueluna@wytnij_to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Pamiętnego dnia Sun, 4 May 2003 12:43:54 +0200, "Konrad-W"
<konrad-w(usunto)@hot.pl> wystukał/a złowieszcze słowa:

>Zatrucie benzyną

Dzieki!
Moge jeszcze niesmialo poprosic zrodlo?...
To z jakies stronki?

Pozdrawiam
Agnieszka Mockałło
http://www.zwierzeta.cisza.pl/
Odpisujac na priv, usun "wytnij_to" z adresu

migdalki jezykowe
kiedy mozna okreslic plec dziecka?
Nadczynnosc Tarczycy w ciazy !!!
Dystrybutor (Supervisor) Herbalife z Gdyni
Pytanie:Czy wyciąć?