Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Człowiekowate

Grupy

Szukaj w grupach

 

Człowiekowate

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 46


« poprzedni wątek następny wątek »

31. Data: 2012-07-08 13:48:15

Temat: Re: Prawda o twoich człowiekowatych
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 7 Jul 2012 21:17:09 -0700 (PDT), Voyager napisał(a):

> ,,Czy rośliny są inteligentne?
>
>
> Do tej pory inteligencję przypisywaliśmy tylko niektórym zwierzętom (z
> człowiekiem na czele). Kto słyszał o myślących roślinach? Otóż są
> naukowcy,którzy tę ,,roślinną inteligencję" odkrywają - i przekonują o
> niej resztę świata. Pionierem w tej dziedzinie jest prof. Stanisław
> Karpiński , biolog, który powrócił do Polski po długim pobycie na
> szwedzkich uniwersytetach w Umea i w Sztokholmie.
> Rośliny całkiem dobrze radzą sobie z poznawaniem środowiska i
> przekazywaniem sygnałów między różnymi częściami swojego ciała, a
> nawet między różnymi osobnikami. Do tej pory sądzono jednak, że są
> skazane wyłącznie na sygnały chemiczne. Tymczasem profesor Karpiński
> dowiódł, że rośliny mają rodzaj układu nerwowego i mogą po całym ciele
> rozsyłać informację w podobny sposób, jak zwierzęta! Okazuje się, że
> mają również pamięć. Może pora zmienić nasze myślenie - i otworzyć się
> na kontakt z odmienną formą inteligencji żyjącą w lasach i na łąkach?
>
> http://www.horyzontypoznania.pl/index.php/pl/8-archi
wum/4-czy-rosliny-sa-inteligentne

Daaawno już o tym pisałam i linkowałam. Ty dopiero teraz na to wpadłeś?
--
XL

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


32. Data: 2012-07-08 13:56:22

Temat: Re: Prawda o twoich człowiekowatych
Od: Voyager <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora



Ikselka napisał(a):
> Dnia Sat, 7 Jul 2012 21:17:09 -0700 (PDT), Voyager napisał(a):
>
> > ,,Czy rośliny są inteligentne?
> >
> >
> > Do tej pory inteligencję przypisywaliśmy tylko niektórym zwierzętom (z
> > człowiekiem na czele). Kto słyszał o myślących roślinach? Otóż są
> > naukowcy,którzy tę ,,roślinną inteligencję" odkrywają - i przekonują o
> > niej resztę świata. Pionierem w tej dziedzinie jest prof. Stanisław
> > Karpiński , biolog, który powrócił do Polski po długim pobycie na
> > szwedzkich uniwersytetach w Umea i w Sztokholmie.
> > Rośliny całkiem dobrze radzą sobie z poznawaniem środowiska i
> > przekazywaniem sygnałów między różnymi częściami swojego ciała, a
> > nawet między różnymi osobnikami. Do tej pory sądzono jednak, że są
> > skazane wyłącznie na sygnały chemiczne. Tymczasem profesor Karpiński
> > dowiódł, że rośliny mają rodzaj układu nerwowego i mogą po całym ciele
> > rozsyłać informację w podobny sposób, jak zwierzęta! Okazuje się, że
> > mają również pamięć. Może pora zmienić nasze myślenie - i otworzyć się
> > na kontakt z odmienną formą inteligencji żyjącą w lasach i na łąkach?
> >
> > http://www.horyzontypoznania.pl/index.php/pl/8-archi
wum/4-czy-rosliny-sa-inteligentne
>
> Daaawno już o tym pisałam i linkowałam. Ty dopiero teraz na to wpadłeś?
> --
> XL

Ja to jak widzisz pisałem z pamięci, ale ten idiota kk potrzebuje ,
znaczy jest potrzebujący.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


33. Data: 2012-07-08 19:55:56

Temat: Re: Człowiekowate
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora


>...I tak jak
>patrzymy na ewolucję mózgu, emocje stanowią starsze części ,
>a rozum to nowość wytworzona w umyśle.
Mało prezcyzji w twej wypowiedzi.

Dla mnie rozum to całokształt.
Emocje to to co w środku.
A kora muzgowa, inna u człowieka i małpy to obrubka wiedzy dostarczanej ze
zmysłuw.

Małpa ma pamięć, potrafi więc odtważać = małpować.

nie na temat>Małpa w wielu testah wyhodzi gożej od psa.
nie na temat>Małpa nie potrafi myśleć, rozwiązywać zadań,
radzi sobie z tym gożej od psa.

Człowiek widzi spadający pszedmiot.
Wie, że i drugi spadnie, jak się potoczy na stole.
Najpierw jest to hipoteza. Potem, jak zasada indukcji matematycznej
zaczyna być w końcu twierdzeniem , jak wiele matematycznyh twierdzeń.
Wydaje się, że tej części matematyki , precyzowania, zwieżaki nie znają.
Matematyka to też ta druga część: stosowanie tego co ktoś tak jak wyżej
ujął. Wydaje się , że to zwieżaki potrafią, a może nawet czasem są lepsze od
ludzi.

Wydaje się dla laika takiego jak ja, że kora muzgowa
wstępnie obrabia wiadomości . Robi to precyzyjnie, z dużą siłą, mocą.
Dlatego człowiek odrużnia więcej pszedmiotuw, wysławia się - bo jest o czym
, jest to potszebne, włohate łapska to za mało by odrużnić kalosony od
spodni.

Tą nowością jest precyzja, tak mi się wydaje.

--
(tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub sz, -ii -> -i)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali umysłowo,
nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom. http://ortografia.3-2-1.pl/

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


34. Data: 2012-07-08 20:03:02

Temat: Re: Człowiekowate
Od: Voyager <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora



Stokrotka napisał(a):
> >...I tak jak
> >patrzymy na ewolucj� m�zgu, emocje stanowi� starsze cz�ci ,
> >a rozum to nowo�� wytworzona w umy�le.
> Ma�o prezcyzji w twej wypowiedzi.
>
> Dla mnie rozum to ca�okszta�t.
> Emocje to to co w �rodku.
> A kora muzgowa, inna u cz�owieka i ma�py to obrubka wiedzy dostarczanej ze
> zmys�uw.
>
> Ma�pa ma pami��, potrafi wi�c odtwa�a� = ma�powa�.
>
> nie na temat>Ma�pa w wielu testah wyhodzi go�ej od psa.
> nie na temat>Ma�pa nie potrafi my�le�, rozwi�zywa� zada�,
> radzi sobie z tym go�ej od psa.
>
> Cz�owiek widzi spadaj�cy pszedmiot.
> Wie, �e i drugi spadnie, jak si� potoczy na stole.
> Najpierw jest to hipoteza. Potem, jak zasada indukcji matematycznej
> zaczyna by� w ko�cu twierdzeniem , jak wiele matematycznyh twierdze�.
> Wydaje si�, �e tej cz�ci matematyki , precyzowania, zwie�aki nie znaj�.
> Matematyka to te� ta druga cz��: stosowanie tego co kto� tak jak wy�ej
> uj��. Wydaje si� , �e to zwie�aki potrafi�, a mo�e nawet czasem s�
lepsze od
> ludzi.
>
> Wydaje si� dla laika takiego jak ja, �e kora muzgowa
> wst�pnie obrabia wiadomo�ci . Robi to precyzyjnie, z du�� si��, moc�.
> Dlatego cz�owiek odru�nia wi�cej pszedmiotuw, wys�awia si� - bo jest o
czym
> , jest to potszebne, w�ohate �apska to za ma�o by odru�ni� kalosony od
> spodni.
>
> T� nowo�ci� jest precyzja, tak mi si� wydaje.
>
> --
> (tekst w nowej ortografi: ďż˝->u, ch->h, rz->ďż˝ lub sz, -ii -> -i)
> Ortografia to NAWYK, cz�sto nielogiczny, ktury ludzie oci�ali umys�owo,
> na�ucaj� bezmy�lnie nast�pnym pokoleniom. http://ortografia.3-2-1.pl/

Ta to skąd tylu bezmyślnych. Rozum jest bardzo omylny, emocje bardziej
pewne, bo te struktury rozumowe rozwijały się z biegiem czasu, są nowe
i dlatego tyle pomyłek w życiu robimy, u niektórzych czlowiekowatych
wogóle ten rozum się nie wytworzył. Niestety odrazu komputerów nie
stworzono. To podstawy że rozum to nowsze pokłady mózgu w ramach
lepszego dostosowywania gdzie emocje i bezrefleksyjne reagowanie już
nie wystarczało. Teraz to stanowi całość i to u większości też nie
bardzo.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


35. Data: 2012-07-08 20:09:18

Temat: Re: Człowiekowate
Od: Voyager <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora



Stokrotka napisał(a):
> >...I tak jak
> >patrzymy na ewolucj� m�zgu, emocje stanowi� starsze cz�ci ,
> >a rozum to nowo�� wytworzona w umy�le.
> Ma�o prezcyzji w twej wypowiedzi.
>
> Dla mnie rozum to ca�okszta�t.
> Emocje to to co w �rodku.
> A kora muzgowa, inna u cz�owieka i ma�py to obrubka wiedzy dostarczanej ze
> zmys�uw.
>
> Ma�pa ma pami��, potrafi wi�c odtwa�a� = ma�powa�.
>
> nie na temat>Ma�pa w wielu testah wyhodzi go�ej od psa.
> nie na temat>Ma�pa nie potrafi my�le�, rozwi�zywa� zada�,
> radzi sobie z tym go�ej od psa.
>
> Cz�owiek widzi spadaj�cy pszedmiot.
> Wie, �e i drugi spadnie, jak si� potoczy na stole.
> Najpierw jest to hipoteza. Potem, jak zasada indukcji matematycznej
> zaczyna by� w ko�cu twierdzeniem , jak wiele matematycznyh twierdze�.
> Wydaje si�, �e tej cz�ci matematyki , precyzowania, zwie�aki nie znaj�.
> Matematyka to te� ta druga cz��: stosowanie tego co kto� tak jak wy�ej
> uj��. Wydaje si� , �e to zwie�aki potrafi�, a mo�e nawet czasem s�
lepsze od
> ludzi.
>
> Wydaje si� dla laika takiego jak ja, �e kora muzgowa
> wst�pnie obrabia wiadomo�ci . Robi to precyzyjnie, z du�� si��, moc�.
> Dlatego cz�owiek odru�nia wi�cej pszedmiotuw, wys�awia si� - bo jest o
czym
> , jest to potszebne, w�ohate �apska to za ma�o by odru�ni� kalosony od
> spodni.
>
> T� nowo�ci� jest precyzja, tak mi si� wydaje.
>
> --
> (tekst w nowej ortografi: ďż˝->u, ch->h, rz->ďż˝ lub sz, -ii -> -i)
> Ortografia to NAWYK, cz�sto nielogiczny, ktury ludzie oci�ali umys�owo,
> na�ucaj� bezmy�lnie nast�pnym pokoleniom. http://ortografia.3-2-1.pl/

Ta to skąd tylu bezmyślnych. Rozum jest bardzo omylny, emocje bardziej
pewne, bo te struktury rozumowe rozwijały się z biegiem czasu, są nowe
i dlatego tyle pomyłek w życiu robimy, u niektórzych czlowiekowatych
wogóle ten rozum się nie wytworzył. Niestety odrazu komputerów nie
stworzono. To podstawy że rozum to nowsze pokłady mózgu w ramach
lepszego dostosowywania gdzie emocje i bezrefleksyjne reagowanie już
nie wystarczało. Teraz to stanowi całość i to u większości też nie
bardzo.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


36. Data: 2012-07-08 20:21:04

Temat: Re: Człowiekowate
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora



> Ta to skąd tylu bezmyślnych. Rozum jest bardzo omylny, emocje bardziej
> pewne,
Piszesz o sobie?

> bo te struktury rozumowe rozwijały się z biegiem czasu, są nowe
> i dlatego tyle pomyłek w życiu robimy, u niektórzych czlowiekowatych
> wogóle ten rozum się nie wytworzył.
Znowu o sobie?


>Niestety odrazu komputerów nie stworzono.
> To podstawy że rozum to nowsze pokłady mózgu
Nowszymi pokładami w muzgu jest rozwinięta kora muzgowa.


> w ramach lepszego dostosowywania gdzie emocje
Tak, kora muzgowa pozwala odrużnić mi komara od pająka,
pszczołę od osy, policje od straży pożarnej,
stszał w TV od tego w żeczywistości,
czyli uniknąć wielu niepotszebnyh stresuw.

>i bezrefleksyjne reagowanie już nie wystarczało.
Od samej reakcji na bodziec, to sa glębsze obszary muzgu, a może nawet rdzeń
kręgosłupa.


--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali umysłowo,
nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom. http://ortografia.3-2-1.pl/

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


37. Data: 2012-07-08 21:08:43

Temat: Re: Człowiekowate
Od: Voyager <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora



Stokrotka napisał(a):
> > Ta to sk�d tylu bezmy�lnych. Rozum jest bardzo omylny, emocje bardziej
> > pewne,
> Piszesz o sobie?
>
> > bo te struktury rozumowe rozwija�y si� z biegiem czasu, s� nowe
> > i dlatego tyle pomy�ek w �yciu robimy, u niekt�rzych czlowiekowatych
> > wog�le ten rozum si� nie wytworzy�.
> Znowu o sobie?
>
>
> >Niestety odrazu komputer�w nie stworzono.
> > To podstawy �e rozum to nowsze pok�ady m�zgu
> Nowszymi pok�adami w muzgu jest rozwini�ta kora muzgowa.
>
>
> > w ramach lepszego dostosowywania gdzie emocje
> Tak, kora muzgowa pozwala odru�ni� mi komara od paj�ka,
> pszczo�� od osy, policje od stra�y po�arnej,
> stsza� w TV od tego w �eczywisto�ci,
> czyli unikn�� wielu niepotszebnyh stresuw.
>
> >i bezrefleksyjne reagowanie ju� nie wystarcza�o.
> Od samej reakcji na bodziec, to sa gl�bsze obszary muzgu, a mo�e nawet rdze�
> kr�gos�upa.
>
>
> --
> Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ďż˝->u, ch->h, rz->ďż˝ lub
> sz, -ii -> -i)
> Ortografia to NAWYK, cz�sto nielogiczny, ktury ludzie oci�ali umys�owo,
> na�ucaj� bezmy�lnie nast�pnym pokoleniom. http://ortografia.3-2-1.pl/

Ewolucję człowieka doskonale pokazuje rozwój dziecka, ono nie odrazu
ma możność pisania, samoświadomości, rozumowania abstrakcyjnego ,
myślenie abstrakcyjne pojawia się w wieku 10 lat. Małe dziecko nie
rozpoznaje siebie w lustrze, bo jeszcze nie ma samoświadomości. Te
funkcje działają z pojawianiem się struktur w mózgu dziecka i tak samo
wyglądała ewolucja człowieka. Dziecko to prześpieszona ewolucja.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


38. Data: 2012-07-09 18:04:14

Temat: Re: Człowiekowate
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "Voyager" <r...@g...com> napisał w wiadomości
news:3d16c9b7-ff19-4406-898f-f5473920f739@v15g2000yq
i.googlegroups.com...


Stokrotka napisał(a):
> > Ta to sk�d tylu bezmy�lnych. Rozum jest bardzo omylny, emocje
> > bardziej
> > pewne,
> Piszesz o sobie?
>
> > bo te struktury rozumowe rozwija�y si� z biegiem czasu, s� nowe
> > i dlatego tyle pomy�ek w �yciu robimy, u niekt�rzych
> > czlowiekowatych
> > wog�le ten rozum si� nie wytworzy�.
> Znowu o sobie?
>
>
> >Niestety odrazu komputer�w nie stworzono.
> > To podstawy �e rozum to nowsze pok�ady m�zgu
> Nowszymi pok�adami w muzgu jest rozwini�ta kora muzgowa.
>
>
> > w ramach lepszego dostosowywania gdzie emocje
> Tak, kora muzgowa pozwala odru�ni� mi komara od paj�ka,
> pszczo�� od osy, policje od stra�y po�arnej,
> stsza� w TV od tego w �eczywisto�ci,
> czyli unikn�� wielu niepotszebnyh stresuw.
>
> >i bezrefleksyjne reagowanie ju� nie wystarcza�o.
> Od samej reakcji na bodziec, to sa gl�bsze obszary muzgu, a mo�e nawet
> rdzeďż˝
> kr�gos�upa.
>
>
> --
> Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ďż˝->u, ch->h, rz->ďż˝ lub
> sz, -ii -> -i)
> Ortografia to NAWYK, cz�sto nielogiczny, ktury ludzie oci�ali
> umys�owo,
> na�ucaj� bezmy�lnie nast�pnym pokoleniom.
> http://ortografia.3-2-1.pl/

> Ewolucję człowieka doskonale pokazuje rozwój dziecka, ono nie odrazu
> ma możność pisania, samoświadomości, rozumowania abstrakcyjnego ,
> myślenie abstrakcyjne pojawia się w wieku 10 lat.
Totalna bzdura. 1. Zdefiniuj myślenie abstrakcyjne , dobże jeśli to zrobisz
zgodnie ze słownikiem. 2. Od dawno metodycy nauczania zwłaszcza pszedmiotuw
ścisłyh, np. matematyki wiedzą, że trudniejsze twierdzenia nalezy wykładać
wczesniej.
Dlatego też moje starsze rodzeństwo uczyło się twierdzenia pitagorasa w 7
lub 8 klasie, ja w 5, bo zmienił się i słusznie program.
Podobnie jest ze zbiorami, te pojęcia dawniej były uczone dość puźno, mnie
uczono tego w 1 klasie szkoły podstawowej.


> Dziecko to prześpieszona ewolucja.
Upraszczasz .
pszy okazji ze słownika: abstrakcyjny - "nie oparty na doświadczeniu".
A skąd dzieci mają mieć doświadczenie? One początkowo myślą tylko
abstrakcyjnie. I mi się to zgadza. Świat dziecka jest często niestrawialny
dla dorosłego, wystarczy wziąść grę komputerową dla 3 latka. Można się
poczuć jak po 2 głębszyh.



--
(tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub sz, -ii -> -i)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali umysłowo,
nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom. http://ortografia.3-2-1.pl/

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


39. Data: 2012-07-09 18:24:33

Temat: Re: Człowiekowate
Od: Nemezis <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora



Stokrotka napisał(a):
> U�ytkownik "Voyager" <r...@g...com> napisa� w wiadomo�ci
> news:3d16c9b7-ff19-4406-898f-f5473920f739@v15g2000yq
i.googlegroups.com...
>
>
> Stokrotka napisaďż˝(a):
> > > Ta to sk�d tylu bezmy�lnych. Rozum jest bardzo omylny, emocje
> > > bardziej
> > > pewne,
> > Piszesz o sobie?
> >
> > > bo te struktury rozumowe rozwija�y si� z biegiem czasu, s� nowe
> > > i dlatego tyle pomy�ek w �yciu robimy, u niekt�rzych
> > > czlowiekowatych
> > > wog�le ten rozum si� nie wytworzy�.
> > Znowu o sobie?
> >
> >
> > >Niestety odrazu komputer�w nie stworzono.
> > > To podstawy �e rozum to nowsze pok�ady m�zgu
> > Nowszymi pok�adami w muzgu jest rozwini�ta kora muzgowa.
> >
> >
> > > w ramach lepszego dostosowywania gdzie emocje
> > Tak, kora muzgowa pozwala odru�ni� mi komara od paj�ka,
> > pszczo�� od osy, policje od stra�y po�arnej,
> > stsza� w TV od tego w �eczywisto�ci,
> > czyli unikn�� wielu niepotszebnyh stresuw.
> >
> > >i bezrefleksyjne reagowanie ju� nie wystarcza�o.
> > Od samej reakcji na bodziec, to sa gl�bsze obszary muzgu, a mo�e nawet
> > rdzeďż˝
> > kr�gos�upa.
> >
> >
> > --
> > Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ďż˝->u, ch->h, rz->ďż˝ lub
> > sz, -ii -> -i)
> > Ortografia to NAWYK, cz�sto nielogiczny, ktury ludzie oci�ali
> > umys�owo,
> > na�ucaj� bezmy�lnie nast�pnym pokoleniom.
> > http://ortografia.3-2-1.pl/
>
> > Ewolucj� cz�owieka doskonale pokazuje rozw�j dziecka, ono nie odrazu
> > ma mo�no�� pisania, samo�wiadomo�ci, rozumowania abstrakcyjnego ,
> > my�lenie abstrakcyjne pojawia si� w wieku 10 lat.
> Totalna bzdura. 1. Zdefiniuj my�lenie abstrakcyjne , dob�e je�li to zrobisz
> zgodnie ze s�ownikiem. 2. Od dawno metodycy nauczania zw�aszcza pszedmiotuw
> �cis�yh, np. matematyki wiedz�, �e trudniejsze twierdzenia nalezy
wyk�ada�
> wczesniej.
> Dlatego te� moje starsze rodze�stwo uczy�o si� twierdzenia pitagorasa w 7
> lub 8 klasie, ja w 5, bo zmieni� si� i s�usznie program.
> Podobnie jest ze zbiorami, te poj�cia dawniej by�y uczone do�� pu�no,
mnie
> uczono tego w 1 klasie szko�y podstawowej.
>
>
> > Dziecko to prze�pieszona ewolucja.
> Upraszczasz .
> pszy okazji ze s�ownika: abstrakcyjny - "nie oparty na do�wiadczeniu".
> A sk�d dzieci maj� mie� do�wiadczenie? One pocz�tkowo my�l� tylko
> abstrakcyjnie. I mi si� to zgadza. �wiat dziecka jest cz�sto niestrawialny
> dla doros�ego, wystarczy wzi��� gr� komputerow� dla 3 latka. Mo�na
siďż˝
> poczu� jak po 2 g��bszyh.
>
>
>
> --
> (tekst w nowej ortografi: ďż˝->u, ch->h, rz->ďż˝ lub sz, -ii -> -i)
> Ortografia to NAWYK, cz�sto nielogiczny, ktury ludzie oci�ali umys�owo,
> na�ucaj� bezmy�lnie nast�pnym pokoleniom. http://ortografia.3-2-1.pl/

Każda książka do pedagogiki wyjaśnia że myślenie abstrakcyjne to ok
dziesięć lat, tylko ty nie masz pojęcia co to myślenie. Każdy naurolog
aby pokazać ewolucję pokazuje dziecko.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


40. Data: 2012-07-09 18:56:38

Temat: Re: Człowiekowate
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cytuję słownik języka polskiego:
abstrakcyjny 1. <<nie oparty na doświadczeniu, oderwany od rzeczywistości,
nie dający się urzeczywistnić>>: Abstrakcyjny ideał, Abstrakcyjny pomysł.

Mi ta definicja bardzo do dzieci pasuje.

2. flozof. <<uzyskany przez abstrahowanie , abstrakcję, będący wytworem tej
czynności>>: Pojęcie abstrakcyjne. Myslenie abstrakcyjne.

3.szt. [...]

abstrahować -1. tylko w zwrocie: Abstrahować od czegoś << nie brać pod uwagę
czegoś co się uważa za mniej istotne>>
- to sposub myśłenia harakterystyczny dla dorosłego, ale jak ujęto w
deginicji, to znaczenie dotyczy tylko i wyłącznie tego jednego zwrotu.-

2. filoz. <<wyodrębniać w przedmiocie lub zdarzeniu albo w zbiorze
przedmiotów i zdarzeń cechę lub cechy bądź stosunki czyli relacje;

- i dlatego zbioruw uczy się jak najwcześniej-, dalej:
tworzyć idee ogólne powszechniki; rozumować w sposób formalny, operując
symbolami bez uprzytomniania sobie ich odpowiedników w rzeczywistości
pozajęzykowej.

- to znawu pasuje do większości zabaw dzieci, np. składających wieżę z
zapałek:
zapałka to symbol używany - operowany- bez uprzytomniania sobie, ze zapałka
służy do wzniecania ognia.




>Każda książka do pedagogiki wyjaśnia że myślenie abstrakcyjne to ok
> dziesięć lat, tylko ty nie masz pojęcia co to myślenie.
Całkowita bzdura. Zwykle muwi się, ze dzieci nie umieją myśleć abstrakcyjnie
do około 2-3 roku życia. Pogląd ten wynika ewidentnie z nieznajomości języka
polskiego, znaczenia słowa abstrakcyjny, zarozumiałości humanistuw
zajmującyh się tematem o kturym nie mają zielonego pojęcia - matematyką, bo
to ona z abstrakcji często kożysta.



> Każdy naurolog
> aby pokazać ewolucję pokazuje dziecko.
Znowu błąd, wszyscy wiedzą, że są podobieństwa, ale i rużnice.
I raczej neurolog to mniej wykożysta ten fakt niż inny medyk.


--
(tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub sz, -ii -> -i)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali umysłowo,
nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom. http://ortografia.3-2-1.pl/

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

Człowiekowate
Polska poniżej krajów Afrykańskich.
No nareszcie.
Samochody jeżdzą dachami.
Re: Co jest najwazniejsze?

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

Dlaczego faggoci są źli.
samotworzenie umysłu
Re: Zachód sparaliżowany
Irracjonalność
Jak z tym ubogacaniem?

zobacz wszyskie »