Czy 80-latkowie sa jeszcze leczeni czy juz przeznaczeni do eutanazji ?

1. Data: 2000-06-10 15:42:50

Temat: Czy 80-latkowie sa jeszcze leczeni czy juz przeznaczeni do eutanazji ?
Od: Dariusz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy sa jeszcze osrodki ktore lecza 80-latkow i starszych,
czy tez wiekowi pacjenci sa przeznaczeni do biernej eutanazji .

Jezeli jest w kraju osrodek, centru,, szpital, gdzie sa leczeni
80-latkowie, uspoleczniani, usprawniani fizykoterapia, gimnastyka
rehabilitacyjna
to prosze o podanie adresu , tel.

mam w rodzinie kilku starszych seniorow,
wujek ma nawet 96 lat
ale sa oni wlasciwie skazani na dozycie o wlasnych silach

w miejscavch zamieszkania, nawet wojewodztwie nie ma zadnego osrodka
zajmujacego sie problemami dolegliwosci tego wieku.

2. Data: 2000-06-10 20:47:25

Od: "Jarosław Łączkowski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

prosze zajrzec na witryne Osrodka Psychogeriatrycznego w Toruniu -
www.republika.pl/jarlacz .
W razie potrzeby sluze pomoca

--
Jarosław Łączkowski
mailto: j...@h...torun.pl

3. Data: 2000-06-10 22:56:18

Od: Dariusz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaros?aw ??czkowski wrote:

> Witam,
>
> prosze zajrzec na witryne Osrodka Psychogeriatrycznego w Toruniu -
> www.republika.pl/jarlacz .
> W razie potrzeby sluze pomoca

Dziekuje. Wlasnie czytam strone.
Mam tylko niesmiale zapytanie.

Jaki jest zwiazek geriatrii z psychiatria ?
Ja rozumiem ze starsi ludzie maja depresje, ale
leczenie starszych osob z dolegliwosciami wieku starczego lekami
psychotropowymi to juz chyba przesada.

Poza tym drugie dziwne skojarzenie, ze kazdego staruszka jak juz leczyc
to na Alzheimera.

A jak staruszek nie ma Alzheimera, nie jest chory psychicznie,
to czy w Polsce juz nie moze liczyc na pomoc i opieke lekarska i musi
umierac ?

Skad w ogole ten dziwny pomysl laczenia geriatrii z psychiatria ?

Czy oddzialy psychiatryczne cierpia na brak pacjentow ?

Przeciez nie kazdy staruszek ma chorobe psychiczna.
W wielu krajach 80 letni mezczyzni sa nadal sedziami, politykami,
biznesmenami .

Czy jak im cos dolega to nie maja zadnej opieki poza psychiatrami ?

Robienie wariata z kazdego staruszka to juz chyba ta eutanazja jest
bardziej humanitarna.

4. Data: 2000-06-11 15:54:26

Od: "Jarosław Łączkowski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> Jaki jest zwiazek geriatrii z psychiatria ?

Psychogeriatria to psychiatria ludzi w wieku podeszlym.

> Ja rozumiem ze starsi ludzie maja depresje, ale
> leczenie starszych osob z dolegliwosciami wieku starczego lekami
> psychotropowymi to juz chyba przesada.

Nikt tego nie proponuje-do farmakoterapii, psychoterapii, hipoterapii i
innych terapii musza byc wskazania

> Poza tym drugie dziwne skojarzenie, ze kazdego staruszka jak juz leczyc
> to na Alzheimera.

Ja pewnie wiesz na chorobe Alzheimera cierpi tylko co 20-ty czlowiek po 65
roku zycia.

> A jak staruszek nie ma Alzheimera, nie jest chory psychicznie,
> to czy w Polsce juz nie moze liczyc na pomoc i opieke lekarska i musi
> umierac ?

Nie musi, ale geriatrow jest jak na lekarstwo. Istnieja natomiast osrodki
rehabilitacyjne, oddzialy dziennego pobytu, kluby seniora.

> Skad w ogole ten dziwny pomysl laczenia geriatrii z psychiatria ?
>
> Czy oddzialy psychiatryczne cierpia na brak pacjentow ?

Psychogeriatria, tak jak i psychiatria dzieci i mlodziezy ma swoja
specyfike, stad ten pomysl. Uzasadnienie znajdziesz na naszej stronie.

> Przeciez nie kazdy staruszek ma chorobe psychiczna.
> W wielu krajach 80 letni mezczyzni sa nadal sedziami, politykami,
> biznesmenami .

I w Polsce rowniez. W tym wieku ludzie bywaja tworczy, tez potrafia zyc
pelnia zycia, zenia sie, rozwodza itd. Tylko dzieci raczej chyba juz nie
plodza :-)

> Czy jak im cos dolega to nie maja zadnej opieki poza psychiatrami ?
>
> Robienie wariata z kazdego staruszka to juz chyba ta eutanazja jest
> bardziej humanitarna.

Nieporozumienie. Adres strony poda;em Ci bys mogl sam stwierdzic, ze opieka
lekarska nad ludzmi w wieku starszym nie musi byc eutanazja. Inna rzecza
jest, ze, jak pisalem wyzej, geriatrow jest niewielu, a i kasy chorych nie
stymuluja do rozwoju opieki lekarskiej nad osobami starszymi. W razie
potrzeby temat moge rozwinac ...

5. Data: 2000-06-11 22:19:50

Od: Dariusz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaros?aw ??czkowski wrote:

> Witam,

> Psychogeriatria to psychiatria ludzi w wieku podeszlym.

Pytalem sie o geriatrie, a nie o psychogeriatrie.

> Nikt tego nie proponuje-do farmakoterapii, psychoterapii, hipoterapii i
> innych terapii musza byc wskazania

Z ta hipoterapia 80-latkow, to chyba przesadziles.

> Ja pewnie wiesz na chorobe Alzheimera cierpi tylko co 20-ty czlowiek po 65
> roku zycia.

Ale 80 latkow w Polsce juz sie nie leczy.
A jak leczy to im sie sugeruje Alzheimera , a dodatkowo
jak piszesz leczeniem 80-latkow zajmuja sie psychiatrzy
pod szyldem geriatrii.

> Nie musi, ale geriatrow jest jak na lekarstwo. Istnieja natomiast osrodki
> rehabilitacyjne, oddzialy dziennego pobytu, kluby seniora.

Czy pod ta nazwa nie ukrywaja sie psychiatrzy, ktorzy nie cieszyli sie
zaufaniem pacjentow na tyle, aby sie godzili na leczenie przez
przymusu w kaftanie.

> Psychogeriatria, tak jak i psychiatria dzieci i mlodziezy ma swoja
> specyfike, stad ten pomysl. Uzasadnienie znajdziesz na naszej stronie.

Raz jeszcze.
Nie pisz mi o psychogeriatrii.

Ja sie pytam o geriatrie , a ty mowisz, ze tym sie zajmuje psychiatria.
Moze to jakis przekret jest, aby zwabiac chorych do psychiatrow.

> I w Polsce rowniez. W tym wieku ludzie bywaja tworczy, tez potrafia zyc
> pelnia zycia, zenia sie, rozwodza itd. Tylko dzieci raczej chyba juz nie
> plodza :-)

To czemu ich chcesz leczyc na oddziale psychoatryczym ?

> Nieporozumienie. Adres strony poda;em Ci bys mogl sam stwierdzic, ze opieka
> lekarska nad ludzmi w wieku starszym nie musi byc eutanazja.

A psychiatra kojarzy sie czesto z czyms znacznie gorszym.

Inna rzecza
> jest, ze, jak pisalem wyzej, geriatrow jest niewielu, a i kasy chorych nie
> stymuluja do rozwoju opieki lekarskiej nad osobami starszymi. W razie
> potrzeby temat moge rozwinac ...

ja to rozumiem, ze psychiatrzy nie maja pracy i sobie wymyslili
geriatrie dla emerytow,

aby kontynowac doswiadczenia psychiatryczne nad starzykami

Nie jest to wielki eutanazyjny przekret ?

Bylo nie bylo to dopuszczanie psychiatrow do leczenia osob bez
dolegliwosci psychiatrycznych moze stanowic powazne zagrozenie
dla ich reecovery.

Czy wielu psychiatrow sie przechrzcilo na inne specjalizacje i
ukrywaja sie pod szyldami pediatrow, internistow itd.

Z uwagi na swoja specyfike specjalizacja ta powinna byc
jawnie wykazywana na pieczatkach, receptach.

Do czego to doszlo, ze psychiatrzy sie ukrywaja pod szyldem geriatrii.

I zamiast leczyc 80-latkow geriatrycznie to ich lecza psychiatrycznie.

Czy minister zdrowia wie o tych praktykach ?

Bo jest to reelacja na skale swiatowa.

D.

6. Data: 2000-06-12 06:31:46

Od: "Jaroslaw Laczkowski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rzadki przypadek braku dobrej woli i trudnosci w pojmowaniu. Rozumiem teraz
dlaczego psychiatra zle Ci sie kojarzy.
Bez jakichkolwiek wyrazow

--
Jaroslaw Laczkowski

7. Data: 2000-06-12 15:34:35

Temat: Geriatria = Psychiatria czemu tak jest w Polsce ?
Od: Dariusz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaroslaw Laczkowski wrote:

> Rzadki przypadek braku dobrej woli i trudnosci w pojmowaniu. Rozumiem teraz
> dlaczego psychiatra zle Ci sie kojarzy.

Wybacz, ale cze,mu w Polsce geriatria ma sie kojarzyc z psychiatria ?
Przeciez to jest taki sam zwiazek jak miedzy
kucharzem i piekarzem.
I ten i ten przygotowuje pokarm.

Psychiatria to przeciez prezna galaz wiedzy i nauki i czemu
sie ukrywa w Polsce pod szyldem geriatrii ?

8. Data: 2000-06-12 18:36:21

Temat: Re: Geriatria = Psychiatria czemu tak jest w Polsce ?
Od: "Jarosław Łączkowski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Widze pomieszanie pojec, wiec tlumacze:

psychogeriatria jest galezia psychiatrii zajmujaca sie leczeniem zaburzen
psychicznych u ludzi w wieku podeszlym.
Analogicznie psychiatria dzieci i mlodziezy jest galezia medycyny zajmujaca
sie leczeniem zaburzen psychicznych u ludzi w wieku rozwojowym.
Trudno z tego wyciagnac wniosek, ze psychiatrzy dzieciecy chca leczyc
wszystkie dzieci psychotropami i ukrywaja swoje kwalifikacje pod szyldem
pediatrii, nieprawdaz? (Na marginesie: lek psychotropowy to substancja
lecznicza oddzialywujaca na psyche, np. vit. PP, E, Nootropil itd. a nie
tylko neuroleptyki).
Geriatria o tyle kojarzy sie z psychiatria, ze ilosc zaburzen psychicznych w
wieku podeszlym jest statystycznie wieksza niz w pozostalych grupach
wiekowych, a i obraz kliniczny i specyfika leczenia przemawiaja za
wydzieleniem dziedziny z pogranicza psychiatrii i geriatrii czyli wlasnie
psychogeriatrii. Podkreslam jeszcze raz: psychogeriatrzy nie zajmuja sie
leczeniem wszystkich ludzi starych, ale tylko tych, ktorzy wykazuja roznego
rodzaju zaburzenia psychiczne.
Psychiatria tez nie ukrywa sie pod zadnym szyldem - wszystko wydaje sie
jasne i proste, ale jak widac, nie zawsze :-)
Twoje poczatkowe pytanie dotyczylo jakosci opieki lekarskiej nad ludzmi w
wieku podeszlym, jak zrozumialem.
Psychogeriatria stanowi galaz medycyny, ktorej dzialania dotycza czesci tej
populacji.

9. Data: 2000-06-12 19:26:12

Od: Dariusz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Widze pomieszanie pojec, wiec tlumacze:

Widze ze Pan Kolega celowo miesza pojecia.
Juz trzeci raz zapytuje o geriatrie, a Pan trzeci raz pisze
o psychiatrii.

> psychogeriatria jest galezia psychiatrii zajmujaca sie leczeniem zaburzen
> psychicznych u ludzi w wieku podeszlym.

Alez nigdy sie nie pytalem o psychogeriatrie
lecz o geriatrie.

Zapytalem sie o geriatrie a otrzymuje odpowiedz nt. psychogeriatrii
ktora leczy zaburzenia psychiczne.

> [...]
> tylko neuroleptyki).

> Geriatria o tyle kojarzy sie z psychiatria,

Ale komu sie kojarzy oprocz Pana.
Na swiecie geriatria to geriatria, psychiatria to psychiatria
cos pomiedzy tym moze byc, ale
czysta geriatria nie jest zwiazana z psychiatria.
Jak Pan sam zreszta dalej pisze.

> [...]
> wiekowych, a i obraz kliniczny i specyfika leczenia przemawiaja za
> wydzieleniem dziedziny z pogranicza psychiatrii i geriatrii czyli wlasnie

I niech Pan wydziela i sie w tym specjalizuje,
ale czego psychiatra szuka w geriatrii ?

Podkreslam jeszcze raz: psychogeriatrzy nie zajmuja sie
> leczeniem wszystkich ludzi starych, ale tylko tych, ktorzy wykazuja roznego
> rodzaju zaburzenia psychiczne.

To juz wiem po raz trzeci.
ale nie pytam sie o ludzi starych z zaburzeniami psychicznymi,
ale o ludzi starych z zaburzeniami geriatrycznymi

KPW ?

> Psychiatria tez nie ukrywa sie pod zadnym szyldem - wszystko wydaje sie
> jasne i proste, ale jak widac, nie zawsze :-)

No ukrywa sie Pan pod szyldem geriatrii w Instytucie Psychiatrii.

> Twoje poczatkowe pytanie dotyczylo jakosci opieki lekarskiej nad ludzmi w
> wieku podeszlym, jak zrozumialem.

Tak jest. Geriatrii.

> Psychogeriatria stanowi galaz medycyny, ktorej dzialania dotycza czesci tej
> populacji.

Nieprawda.

To jest naprawde chore, aby psychiatra usilowal zajmowac sie geriatria
nie posiadajac specjalizacji.
Jak psychiatra moze w ogole brak sie za leczenie
ludzi starych bez zaburzen psychicznych,
albo te zaburzenia wynajdowac,
aby miec pacjenta.

Panie Kolego, to jest po prostu niezgodne z prawem wykonywania zawodu.

Lekarz bez specjalizacji geriatrycznej,
psychiatra ,
nie moze sie po prostu zajmowac geriatria.

Jest Prawo wykonywaniu zawodu lekarza i wyrazni stanowi,
jakie sa wymagania odnosnie specjalizacji.

Kto wybral specjalizacje z psychiatrii to ustawowo nie moze sie ukrywac
i podawac na pieczatce ze jest geriatra.

10. Data: 2000-06-12 20:58:11

Od: "Jarosław Łączkowski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zapytalem sie o geriatrie a otrzymuje odpowiedz nt. psychogeriatrii
> ktora leczy zaburzenia psychiczne.

Alez psychogeriatria jest zarowno dzialem geriatrii, jak i psychiatrii. Moze
podeslac podrecznik na temat zbiorow?

> Ale komu sie kojarzy oprocz Pana.
> Na swiecie geriatria to geriatria, psychiatria to psychiatria
> cos pomiedzy tym moze byc, ale
> czysta geriatria nie jest zwiazana z psychiatria.

Drogi Panie, na swiecie psychogeriatria rozwinieta jest stokroc bardziej niz
w Polsce.

> To juz wiem po raz trzeci.
> ale nie pytam sie o ludzi starych z zaburzeniami psychicznymi,
> ale o ludzi starych z zaburzeniami geriatrycznymi

A czymze Drogi Panie rozni sie choroba somatyczna od psychicznej?

> KPW ?

No wlasnie

> No ukrywa sie Pan pod szyldem geriatrii w Instytucie Psychiatrii.

W jakimze instytucie, jesli laska? Pod jakim szyldem sie ukrywam? Jestem
psychiatra zajmujacym sie psychogeriatria. Jakies klopoty z czytaniem?

> Nieprawda.

Otoz to. Jestes Pan wielki...

> [...]
> nie posiadajac specjalizacji.
> Jak psychiatra moze w ogole brak sie za leczenie
> ludzi starych bez zaburzen psychicznych,

PLONK

> [...]
>
> Kto wybral specjalizacje z psychiatrii to ustawowo nie moze sie ukrywac
> i podawac na pieczatce ze jest geriatra.

Widziales Pan maja pieczatke?
A moze przeslac faxem? I coz wiesz Pan o prawie wykonywania zawodu lekarza?
Czuje w Panu Experta. Od wszystkiego.
No i PLONK

--
Jarosław Łączkowski