Czy Bóg istnieje?

31. Data: 2009-11-22 20:18:43

Temat: Re: Czy Bóg istnieje?
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Stalker wrote:

> A kto stworzyďż˝ tego, kto stworzyďż˝ tďż˝ materiďż˝? :-)
>
> Stalker

Wszystko musi mieć przyczynę nawet Bóg, ta teoria już dawno legła w
gruzach, nie ma żadnego Boga , ani pierwszej przyczyny, to ludzie
rzutują swoje szukanie przyczyn na rzeczywistość. Stwarzają przyczyny.

32. Data: 2009-11-22 20:35:12

Od: darr_d1 <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Lis, 21:18, glob <r...@g...com> wrote:

> Wszystko musi mieć przyczynę nawet Bóg, ta teoria już dawno legła w
> gruzach, nie ma żadnego Boga , ani pierwszej przyczyny, to ludzie
> rzutują swoje szukanie przyczyn na rzeczywistość. Stwarzają przyczyny.

Skoro jest 'skutek' musi być i 'przyczyna', czy nie tak?

Skąd więc wziął się człowiek i cały otaczający nas świat (i
wszechświat)?

Tak naprawdę tomy o tym napisano i jak dotąd nikt nie potrafił
udzielić na ten temat 'jednoznacznej' odpowiedzi. Tak samo, według
mnie, nie sposób też wykluczyć istnienia Boga. Zwłaszcza, że jak sam
wspomniałeś, dyskusja jest raczej czystko 'teoretyczna' - dowodów na
istnienie lub nieistnienie Boga brak. Są jedynie (mniej lub bardziej
uzasadnione) domniemania.

Pozdrawiam,
darr_d1

33. Data: 2009-11-22 20:42:36

Od: Jaracz <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A jakze moglbym teraz pisac gdybym nie istnial? Pozdrawiam Bug

34. Data: 2009-11-22 20:56:32

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

darr_d1 wrote:

> [...]
> wspomniałeś, dyskusja jest raczej czystko 'teoretyczna' - dowodów na
> istnienie lub nieistnienie Boga brak. Są jedynie (mniej lub bardziej

Świat przyczynowo -skutkowy to masz w nauce, a nauka jest stworem
abstrakcyjnym, miedzy abstrakcją a życiem masz sprzeczność i w tej
sprzeczności umieszczamy człowieka.
Świat przyczynowo - skutkowy, to determinizm, gdyż jeśli cegła upadła
mi na głowę, to zmusi mnie to do tego abym usiadł. Uważasz że jesteś
jak marionetka, czyli co do ciebie dotrze to ty bezmyślnie skutkujesz?
Bo taki jest świat przyczynowo-skutkowy, wykreślający świadomość
człowieka i co za tym idzie wolną wolę, jednak to teoria jest błędna ,
bo abstrakcyjna, gdyż w konkretnej sytułacji, każdy z nas podlega
przyczyną, ale też weryfikuje, bo myśli ,czy chce podnieś rękę czy też
jej nie podnosi. Świat przyczynow-s.... może wpłynąć tylko na jedną z
tych możliwości, a tu wybór dokonuje się miedzy możliwościami, tak
więc ten wybór jest samostwarzaniem się człowieka, co za tym idzie
rzeczywistości, człowiek jako kreator rzeczywistości, tylko oderwańcy
nie dostrzegają że dane rzeczy są związane z ich wyborami . Mnie nigdy
Bóg nie był potrzebny, byłem samowystarczalny, uważam że ci co
kochają Boga brzydzą się sobą, potrzebują kierownictwa, czyli wchodzą
w świat determinizmu i żyją bezwolnie jak trupy.

35. Data: 2009-11-22 23:06:38

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Stalker pisze:

> A kto stworzył tego, kto stworzył tę materię? :-)

a kto tego kogo uznamy za pierwszego?

Kobieto, puchu marny...
Spoko.
Ważne o grypie.