Czy GIPS jest KONIECZNY ???

1. Data: 2000-06-16 12:43:43

Temat: Czy GIPS jest KONIECZNY ???
Od: "Gibson" <t...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj pojechałem do lekarza-ortopedy.Bolało mnie kolano - miałem widoczną
wypukłosc pod rzepka.Troche mnie bolała.Lekarz kazał mi zrobic zdjecie.Potem
myslal i myslal po czym powiedzial ze moznaby zalozyc gips...
na 3 miesiace !Byłem zalamany no bo w koncu sa wakacje, a ja musze byc w
gipsie.Wszyscy inni moi koledzy ktorzy tez mieli taka wypuklosc w kolanie
nic nie robili i samo im to sie poprawilo.Lekarz powiedzial ze kosci sie
rozrastaja i mam malo wapnia - zalecil mi spozywanie wiekszej ilosci bialka.
Mam pytanie czy ten gips jest konieczny?Moze po prostu odpuszcze sobie sport
, bede chodzil z opaska elastyczna i zastosuje diete?
Mam 16 lat i nie chce marnowac wakacji,musialbym zrezygnowac z obozóow a
zaliczki juz wplacone...
Prosze o pomoc lekarza lub kogos kto mial podobne problemy.
Z gory dziekuje.
Moj email t...@k...net.pl

2. Data: 2000-06-17 11:30:35

Temat: Re: Czy GIPS jest KONIECZNY ???
Od: "Piotr Wachowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

lekarze dzielą się na fachowców i na znachorów
widocznie trafiłeś na znachora w dodatku sadystę /na 3 miesiące?!!!/
taką wypukłość to każdy ma sam to sprawdziłem u siebie

masz 16 lat i ulegasz autorytetom. po prostu ten stary znachor chce ci
ukraść 3 miesiące twojego życia i to w wakacje

przyjdź do niego we wrześniu to przynajmniej dostaniesz zwolnienie z wf jak
nie lubisz się przemęczać i biegać w różnych sprawdzianach np.1500 metrów.

poza tym nawet jakby ciebie zmusili do założenia gipsu to zrób to i pamiętaj
że ten gips to można samemu zdjąć np po upływie paru dni.

3. Data: 2000-06-17 17:45:16

Od: Krzysztof Wychowalek <x...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Gibson napisał(a):

> Lekarz powiedzial ze kosci sie
> rozrastaja i mam malo wapnia - zalecil mi spozywanie wiekszej ilosci bialka.
^^^^^^
^^^^^^

Przeciez to nadmiar bialka wlasnie powoduje "wyplukiwanie" wapnia z
organizmu a w konsekwencji osteoporoze.

--

Krzysztof Wychowalek <x...@s...com>
ICQ# 34184303 | PGP Key ID 0xEA9D2A3C

4. Data: 2000-06-17 22:22:16

Od: Dariusz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prosze o pomoc lekarza lub kogos kto mial podobne problemy.
> Z gory dziekuje.

Sam piszesz ze podobne problemy mieli wlasnie koledzy.
Porozmawiaj z ich rodzicami.
Jezeli to jest zmiana wysilkowa to porozmawiaj z lekarzem sportowym.

Ale co bys nie pisal, to te zdjecia ktos powinien obejrzec osobiscie,
albo daj skan na strone www.

Dzisiaj telemedycyna to codziennosc.
D.

5. Data: 2000-06-17 22:25:17

Od: Dariusz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przeciez to nadmiar bialka wlasnie powoduje "wyplukiwanie" wapnia z
> organizmu a w konsekwencji osteoporoze.

Moze to dokladniej wyjasnic ?
Bialko jest jajach, miesie itd.
osteoporoze maja m.in. emeryci
to co maja jesc
pic mleko ?
jesc sery ?

Czy to sa dywagacje czy stany odwracalne ?

Jak calkowicie przestanie zaopatrywac organizm z bialko
a bedzie jedynie pil chude mleko
to lepiej czy gorzej ?
D.

6. Data: 2000-06-18 07:41:40

Od: Krzysztof Wychowalek <x...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz napisał(a):

> Moze to dokladniej wyjasnic ?
> Bialko jest jajach, miesie itd.
W roslinach tez na razie bialka nie brak :-)

> osteoporoze maja m.in. emeryci
i papiez

> to co maja jesc
> pic mleko ?
> jesc sery ?
najlepiej niech jedza to co im smakuje (masz dla nich jakies inne
propozycje?)

> Jak calkowicie przestanie zaopatrywac organizm z bialko
> a bedzie jedynie pil chude mleko
> to lepiej czy gorzej ?
Ciekawe w jaki sposob mieliby przestac zaopatrywac organizm w bialko?
Zywic sie tylko guma do zucia?

Zbyt duze ilosci bialka powoduje utrudnianie wchlanianie sie wapnia,
naduzywanie mleka moze spowodowac rzeszotowienie kosci.

7. Data: 2000-06-18 11:27:20

Od: Dariusz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zbyt duze ilosci bialka powoduje utrudnianie wchlanianie sie wapnia,
> naduzywanie mleka moze spowodowac rzeszotowienie kosci.

Po wsiach jakos ludzie pija duzo mleka i im kosci nie pekaja.
Moze to miejskie mleko zawiera szkodliwe substancje konserwujace,
odpowiedzialne za to co piszesz.

Wystarczy popatrzec jak jest dokonywany automatyczny udoj.
Wymiona sa przemywane jakims ciemnym plynem i ten plyn pozostaje.
Cala instalacja jest przemywana detergentami i cos z nich zostaje jak w
pralce po 3 plukaniu.

A pijacy mleko swieze, prosyto od krowy sa zxdrowi, dorodni i maja
twarde kosci.

8. Data: 2000-06-18 13:25:24

Od: Al <k...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cze!

Dariusz napisał(a):

> A pijacy mleko swieze, prosyto od krowy sa zxdrowi, dorodni i maja
> twarde kosci.

...ale nie maja zebow :-)))

9. Data: 2000-06-18 13:41:37

Temat: @
Od: Dariusz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Al wrote:

> Cze!
>
> Dariusz napisa?(a):

> ...ale nie maja zebow :-)))

Sam chyba nie masz ;-)))))

10. Data: 2000-06-18 15:33:57

Od: "Jerzy Żelichowski" <j...@k...top.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz napisał:

> Sam piszesz ze podobne problemy mieli wlasnie koledzy.
> Porozmawiaj z ich rodzicami.

> Dzisiaj telemedycyna to codziennosc.
> D.
Witaj,nie potrafie odpowiedziec czy gips jest konieczny.To sprawa
lekarza leczacego (jesli nie odpowiada Ci jego program leczenia zglos
sie do innego ortopedy moze bardziej doswiadczonego).Biorac pod uwage
wszystkie "poszlaki" jakie wynikly z watku prawdopodobnie jest to
tzw.choroba Osgood-Schlattera czyli wzmozona aktywnosc mlodziencza
wtorne jadra kostnienia guzowatosci piszczeli (tam przyczepia sie
wiezadlo rzepki ,tam konczy sie przyczep do kosci poteznego
m.czworoglowego uda czyli prostownika kolana.W krancowych przypadkach
kiedy dochodzi do martwicy tego jadra jest koniecznosc unierchomienia w
opatrunku gipsowym.Przyznam bardzo rzadko.Prawie nigdy na tak
dlugo.Mysle, ze musisz jeszce raz porozmawiac z lekarzem i zweryfikowac
ustalenia.To sprawa Twojego ortopedy.To co napisalem nie jest porada
lekarsko a tylko proba ukierunkowania Twoich watpliwosci wynikajacych z
braku informacji.To prawda telemedycyna rozwija sie na swiecie i w
Polsce dosc dynamicznie ale nigdy (bardzo w to wierze)nie zastapi
bezposredniego kontaku z lekarzem.
Milego dnia.Jerzy Zelichowski M.D.

Praca serca w cyklach EKG
kobieta w ciazy