Czy Kaszubi i Kociewiacy...

1. Data: 2002-10-01 10:23:49

Temat: Czy Kaszubi i Kociewiacy...
Od: Seva <s...@p...lp> szukaj wiadomości tego autora

...mają jakieś swoje charakterystyczne potrawy? Jakie?
Podejrzewam, że jakieś rybne, ale mnie najbardziej (choć nie tylko)
interesują mączne. Będę wdzięczny za pomoc.

--
Seva --> GG#788049 --> http://www.seva.sotiko.pl/ [Moja strona]
http://www.allegro.pl/mojastrona.php?id=103279 [Moje aukcje]

1. Data: 2002-10-01 10:29:59

Temat: Re: Czy Kaszubi i Kociewiacy...
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Seva" <s...@p...lp> napisał w wiadomości
> ...mają jakieś swoje charakterystyczne potrawy? Jakie?
> Podejrzewam, że jakieś rybne, ale mnie najbardziej (choć nie tylko)
> interesują mączne. Będę wdzięczny za pomoc.
>
> --

mają mają. Ale ja nie z Kaszub, za to pół rodziny męża stamtąd pochodzi.
Na pewno ichni jet drób na słodko z rodzynkami i ryżem podawany na początku
obiadów, szczególnie wesel i takich tam :)

wkn

1. Data: 2002-10-01 11:34:25

Od: "Magda S" <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

w lipcu w karczmie w skansenie we Wdzydzach jedliśmy m.in. Było to coś na
kształt drożdżowych racuchów.

Pozdrawiam,

Magda

1. Data: 2002-10-01 13:35:24

Od: "Peter" <n...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

sledz po kaszubsku?

Peter

--
Wytnij : no_spam z adresu

1. Data: 2002-10-01 14:34:04

Od: "almadka" <a...@W...TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Seva" <s...@p...lp> napisał w wiadomości
> ...mają jakieś swoje charakterystyczne potrawy? Jakie?
> Podejrzewam, że jakieś rybne, ale mnie najbardziej (choć nie tylko)
> interesują mączne. Będę wdzięczny za pomoc.

Tort z fasoli nie jest mączny, ale kaszubski podobno...
O wiele innych potraw moge sie jutro zapytac kolezanek z pracy, ktore nawet
mowia w domach i miedzy soba w pracy, po kaszubsku...Gotuja na pewno
tez...:)

pozdr.
almadka

1. Data: 2002-10-01 14:45:05

Od: "Magda S" <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

zjadło mi wyraz :-)

Chciałam napisać, że we Wdzydzach jedliśmy ruchanki ( a może ruchawki).

Magda

1. Data: 2002-10-01 19:44:36

Od: "Larysa" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ten drób to kurw w potrwce - tak na to sie mówi (chociaż ja nie z Kaszub to
znam to pyszne danko)>
Jest to sos do gotowanej kury lub tlustego kuraka słodko-kwaśny, gotowany na
rosole, z jajm, cytryną idp.
A poza tym to podaje się do ryży i tu pytanie: czy ryż jest rosliną
naturalnie wystepujaca na Kaszubach ??? hi, hi
Pozdrawiam z Podlasia
Larysa

1. Data: 2002-10-01 20:16:47

Od: "Larysa" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Larysa" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ten drób to kura w potrwce - tak na to sie mówi (chociaż ja nie z Kaszub
> znam to pyszne danko)>
> Jest to sos do gotowanej kury lub tlustego kuraka słodko-kwaśny, gotowany
na
> rosole, z jajem, cytryną itp.
> A poza tym to podaje się do ryżu i tu pytanie: czy ryż jest rosliną
> naturalnie wystepujaca na Kaszubach ??? hi, hi
> Pozdrawiam z Podlasia
> Larysa

Ja sma się poprawiałam !!!
Jak mogłam tyle "byków strzelić" ??
Skruszona Larysa

1. Data: 2002-10-02 05:26:46

Od: Seva <s...@p...lp> szukaj wiadomości tego autora

almadka <a...@W...TO.wp.pl> napisał(a) w wiadomości

> Tort z fasoli nie jest mączny, ale kaszubski podobno...

O! O! to by mnie bardzo interesowało - masz może przepis?

> O wiele innych potraw moge sie jutro zapytac kolezanek z pracy, ktore
> nawet mowia w domach i miedzy soba w pracy, po kaszubsku...Gotuja na
> pewno tez...:)

Popytaj, popytaj, proszę!
Szczególnie interesują mnie potrawy bezmięsne, choć poznawczo mogę
posłuchać i o tych pozostałych.

--
http://www.vege.pl/ [Wegetariański niezbędnik]

1. Data: 2002-10-02 13:37:20

Od: "Waldek F." <t...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Prażnica.
Czarny chleb pokroić w kosteczkę i obsmażyć na maśle. Wlać roztrzepane jajka
i smażyć aż się białko zetnie. Doprawić solą, szczypiorkiem.

Plince
Ziemniaki obrać i utrzeć na tarce wraz z cebulą; jeśli dużo soku odlać.
Zalać wrzącym mlekiem, wymieszać, dodać mąkę jajka i posolić. Smażyć małe
placuszki na rozgrzanym oleju. podawać z kwaśną śmietaną, przyprawioną
utartym z solą czosnkiem.

Zupa z brzadu
Po garści suszonych: gruszek, śliwek, wiśni i jabłek wrzucić do garnka na
wrzącą wodę, lekko posolić i pocukrzyć. Gdy owoce są miekkie, zupę zagęścić
śmietaną z mąką. Podawać z dukanymi (tłuczonymi) ziemniakami okraszonymi
słoniną. Na ziemniaki można położyć smażone jajko sadzone (można zupę
zagęścić mąką ziemniaczaną dodajęmy wtedy odrobinę cukru)

Łowizna
Najlepsze do tej potrawy są ryby liny. Na wysokiej patelni smażymy cebulę,
odkładamy. W tłuszczu po cebuli smażymy sprawione posolone liny opruszone
mąką. gdy są miekkie dodajemy cebulę.
Chwilędusimy, zalewamy śmietaną i przykrywamy pokrywką. Dusimy jeszcze ok. 5
min. Do tego grzanki z chleba staropolskiego.

Dobry tort
śledź w oleju
Kluski śląskie
mniam mniam...