Czy aby niezrozumiały wybryk Stwórcy?

1. Data: 2018-03-31 11:59:38

Temat: Czy aby niezrozumiały wybryk Stwórcy?
Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Skoro Bóg/Stwórca sam jest nieśmiertelny i wieczny to dlaczego
Wszechświat wraz ze wszystkimi jego składnikami miałby być śmiertelny?

LeoTar Gnostyk

Świat według LeoTar'a - http://leotar.net/year_2018

2. Data: 2018-03-31 14:06:45

Temat: Re: Czy aby niezrozumiały wybryk Stwórcy?
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 31 marca 2018 11:59:43 UTC+2 użytkownik LeoTar Gnostyk napisał:
> Skoro Bóg/Stwórca sam jest nieśmiertelny i wieczny to dlaczego
> Wszechświat wraz ze wszystkimi jego składnikami miałby być śmiertelny?

A chociażby dlatego, że wszechświat materialny jest pełen cierpień i nieszczęść,
więc samsara musi stopniowo wygasnąć doprowadzając wszystkie istoty do ostatecznej
nirwany czyli rozłąki ze wszystkimi rodzajami materii i bytowania jako byty
czysto myślne w czystej przestrzeni umysłu, bez skalań, bez centrum i barier.

3. Data: 2018-03-31 14:10:54

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31/03/2018 o 10:59, LeoTar Gnostyk pisze:
> Skoro Bóg/Stwórca sam jest nieśmiertelny i wieczny to dlaczego
> Wszechświat wraz ze wszystkimi jego składnikami miałby być śmiertelny?

skoro to wiesz to powiedz mi skad to wiesz

--
gazebo

4. Data: 2018-03-31 14:47:52

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Hehe. Leo, skąd wiesz o tej nieśmiertelności Boga i śmiertelności wszechświata?

5. Data: 2018-03-31 14:53:25

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31.03.2018 o 14:47, z...@g...com pisze:

> Hehe. Leo, skąd wiesz o tej nieśmiertelności Boga i śmiertelności
> wszechświata?

Tak twierdzi większość mądrych głów.:)

6. Data: 2018-03-31 14:59:28

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31.03.2018 o 14:06, Jakub A. Krzewicki pisze:

> [...]
> rodzajami materii i bytowania jako byty czysto myślne w czystej
> przestrzeni umysłu, bez skalań, bez centrum i barier.

A gdyby spowodować uwolnienie (wyzwolenie) tego materialnego
wszechświata od cierpień i nieszczęść oraz zrealizowania nirwany bez
izolowania tego całego majdanu do postaci rozłącznych idei, to czy
wówczas również musiałaby nastąpić śmierć tego wszystkiego?

7. Data: 2018-03-31 15:00:59

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Leo, te mądre głowy to mówią o nieśmiertelnym Bogu, czy nieśmiertelnym wszechświecie?
W dziejach ludzkości już tylu bogów umarło, że nie ma sensu przywiązywać się do
obecnych. Natomiast dyskusje o wszechświecie obecnie bardzo przypominają te o
kształcie ziemi i kosmosu sprzed epoki wielkich odkryć geograficznych :)

8. Data: 2018-03-31 15:54:07

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31.03.2018 o 15:00, z...@g...com pisze:

> Leo, te mądre głowy to mówią o nieśmiertelnym Bogu, czy
> nieśmiertelnym wszechświecie?

To Ty chcesz koniecznie mówić o bogu; ja chętniej posługuję się ideą
Stwórcy. Boga uważam za atrapę wymyśloną przez dziecko, za którą ukrywa
ono rodziców, którzy nie zdając sobie sprawy z potrzeb emocjonalnych
dziecka nie dopełnili i nie dopełniają wszystkich obowiązków wobec
dziecka oraz uniemożliwiają dziecku spełnienie wszystkich pragnień,
nawet tych, których dziecko nie jest w stanie zdefiniować, a do których
zaliczam wychowanie seksualne wraz z inicjacją seksualną dziecka w
"świętym trójkącie": oboje rodzice + dziecko. I ten Bóg jest o tyle
powiązany ze Stwórcą, że to właśnie rodzice są Stwórcami dziecka.
Natomiast dziecko, u którego - na skutek niespełnienia wszystkich jego
pragnień przez rodziców - rozwinął się kompleks niższości względem
rodziców staje się kreatywnym twórcą nowych idei i koncepcji po to by
dowartościować się w konfrontacji z innymi sobie podobnymi poznawczo
nienasyconymi dziećmi.

> W dziejach ludzkości już tylu bogów umarło, że nie ma sensu
> przywiązywać się do obecnych.

Nawet jeżeli są tylko ideami to wywierają, jako idee, bardzo realny
wpływ na naszą rzeczywistość. Dlatego nie wolno jest nam sobie ich
lekceważyć ponieważ biora ich w obronę bardzo konkretni i niebezpieczni
ludzie.

> Natomiast dyskusje o wszechświecie obecnie bardzo przypominają te o
> kształcie ziemi i kosmosu sprzed epoki wielkich odkryć
> geograficznych :)

W mojej wizji Stworzenia Wszechświat to imitacja naszego mózgu z
uszkodzeniami spowodowanymi przez zakazy i ograniczenia wolności
poznawczej dziecka. Obiekty tego wszechświata to twory obrazujące
uszkodzenia naszej wspólnej Uniwersalnej Świadomości. Obserwujemy coraz
więcej takich obiektów pochodzących z zamierzchłej przeszłości, które
zostały utrwalone w przestrzeni Świadomości.

Z takim ujęciem Wszechświata nosze się od dawna, a dokładniej od roku
1990 kiedy rozpoczęliśmy rehabilitację naszego syna Wojciecha (zespół
Down'a) w Instytutach Osiągania Ludzkich Możliwości w Filadelfii, PA,
gdzie po raz pierwszy spotkałem się z pojęciem uszkodzenia mózgu jako
przyczyny niepełnosprawności dowolnego rodzaju, od wad tzw. genetycznych
po uszkodzenia mechaniczne powodujących zniekształcenia systemu
nerwowego. Tam też również po raz pierwszy spotkałem się z twierdzeniem,
że niepełnosprawne dziecko w rodzinie jest symptomem problemu
istniejącego w rodzinie. Zawęziłem obszar poszukiwań problemu do
rodziców, którym chore dziecko/ci wysyłają sygnały informujące o
problemie rodziny. Niestety, feministki odwracają kota ogonem i nie chcą
w ten sposób spojrzeć na chorobę dziecka gdyż musiałyby się dogrzebać do
nieprawidłowych relacji emocjonalnych miedzy matką a dzieckiem, przede
wszystkim. Nieświadomy ojciec dziecka, izolowany przez matkę od dziecka,
którego komunikacja z dzieckiem jest filtrowana i kształtowana przez
matkę w taki sposób by był ojcem nieobecnym w emocjonalnym rozwoju
dziecka, taki ojciec jest przedstawiany przez kobiety jako ojciec, który
porzucił dziecko.

Rodzina to jest również wszechświat, najmniejszy w którym odbywa się
poszukiwanie błędu, który powoduje obumieranie tego wszechświata.

9. Data: 2018-03-31 16:07:34

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 31 marca 2018 15:54:09 UTC+2 użytkownik LeoTar Gnostyk napisał:

> To Ty chcesz koniecznie mówić o bogu; ja chętniej posługuję się ideą
> Stwórcy.

Leo, ja bym chciał wyeliminować oba pojęcia z dyskusji jako czysto kulturowe. Uważam,
że są wymyślone przez ludzi i nic nie wnoszą do poznania świata, a najwyżej do
poznania ludzkiej kultury.

> [...]
> istniejącego w rodzinie. Zawęziłem obszar poszukiwań problemu do
> rodziców, którym chore dziecko/ci wysyłają sygnały informujące o

Nie bardzo rozumiem co jest przyczyna choroby, a co jej skutkiem. Czy choroba jest
spowodowana przez złe relacje, czy złe relacje przez chorobę.

10. Data: 2018-03-31 16:46:24

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31.03.2018 o 16:07, z...@g...com pisze:

> Leo, ja bym chciał wyeliminować oba pojęcia z dyskusji jako czysto
> kulturowe. Uważam, że są wymyślone przez ludzi i nic nie wnoszą do
> poznania świata, a najwyżej do poznania ludzkiej kultury.

Więc może odpowiesz na pytanie: kto/co stworzyło ten świat?

> Nie bardzo rozumiem co jest przyczyna choroby, a co jej skutkiem.
> Czy choroba jest spowodowana przez złe relacje, czy złe relacje
> przez chorobę.

Przyczyną choroby jest problem w relacjach między rodzicami. Problem,
który jest przyczyną przemocy psychicznej (emocjonalnej), która z kolei
prowadzi do zaburzeń Świadomości (zaburzeń psychicznych). A z kolei
zaburzenia Świadomości ujawniają się realnie w postaci odjechania formy
biologicznej od wartości oczekiwanej dla danego gatunku.

LeoTar Gnostyk

Świat według LeoTar'a - http://leotar.net/year_2018

O instynkcie śmierci wymyślonym przez Freuda.
Jak Żyd Zuckerberg fejkbuka udostępnił belekomu.
Nierozwiązany kompleks Edypa Tomasza Mackiewicza.
Żydzi zawsze ,,prześladowani" ?
"Naród się błąka. Zamknięty Lidl, zamknięta Biedronka"