Czy b. intensywny trenig fiz. może źle wpłynąć na dziecko?

1. Data: 2007-01-23 20:53:45

Temat: Czy b. intensywny trenig fiz. może źle wpłynąć na dziecko?
Od: "AS" <A...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi mi o to czy niezwykle intensywny trenig może niszczyć organizm
dziecka które trenuje od 12 do 15 roku życia?
Dochodzi do tego także odwodnienie organizmu.

2. Data: 2007-01-24 09:27:37

Od: "Bongiorno" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Raczej nie powienien zniszczyć organizmu, pod warunkiem że po treningu
zostaną dostarczone organizmowi odpowiednie składniki odżywcze(woda, białko,
witaminy itd.)

3. Data: 2007-01-24 09:32:23

Od: "Tomasz" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodzi mi o to czy niezwykle intensywny trenig może niszczyć organizm

niezwykle intensywny tak, intensywny pod okiem odpowiednio wyksztalconego
trenera nie powinien

Tomasz

4. Data: 2007-01-24 10:31:43

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> niezwykle intensywny tak, intensywny pod okiem odpowiednio wyksztalconego
> trenera nie powinien

Wykształcenie trenera nie pomoże jeżeli syn prowadzi złą dietę. Nie tylko
trener czy instruktor nie ma pojęcia o prawidłowej diecie, ale kłopot z nią
mają nawet dietetycy...
("Wykształcony trener" przypomina mi historyjkę z profesorem dr n. med.
mającego 30 kg nadwagi i mówiącego do chorej pacjentki, że przede wszystkim
musi schudnąć...)
Pozdrawiam Jurek M.
Pozdrawiam Jurek M.

5. Data: 2007-01-24 10:37:44

Od: Herakles <h...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jurek wrote:

> [...]
> ("Wykształcony trener" przypomina mi historyjkę z profesorem dr n. med.
> mającego 30 kg nadwagi i mówiącego do chorej pacjentki, że przede

To, że lekarz nie stosuje diety, czy pali papierosy nie znaczy, że się na
tej diecie nie zna!

6. Data: 2007-01-24 10:40:20

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Herakles" <h...@b...pl> napisał w wiadomości

> To, że lekarz nie stosuje diety, czy pali papierosy nie znaczy, że się na
> tej diecie nie zna!

Jeżeli lekarz zna się na prawidłowej diecie, stosuje ją, nie choruje i
zajmuje się wyleczeniem, to jest dobrym lekarzem i można mówić, że na diecie
się zna bardzo dobrze (nawet jak popala papierosy, fajkę czy cygara...:)
Pozdrawiam Jurek M.

7. Data: 2007-01-24 12:36:35

Od: r...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Chodzi o siatkówkę /nie w oku tylko taki sport/ podobno ten sport
może źle
wpływać na kręgosłup. Czy to znaczy, że źle wpływa na rozwój
dziecka?
Syn przychodzi do domu po treningu tak zmęczony, że pije bardzo dużo
herbaty
i przez ok. 2 godziny leży na łóżku...

8. Data: 2007-01-24 12:54:38

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>dziecka?
>Syn przychodzi do domu po treningu tak zmęczony, że pije bardzo dużo

W uprawianiu siatkówki najważniejsza sprawą jest rozgrzewka szczególnie
kręgosłupa. Zaniedbania podczas
rozgrzewki + nadmierna eksploatacja bez odpowiednich ćwiczeń rozciągających
może zakończyć się ciężkimi
kontuzjami:

http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35024,2025417.htm
"Przed samym wyjazdem do Meksyku Czajkowska-Rawska zmagała się z kontuzją
kręgosłupa. - Ból był potworny. Spałam na drzwiach, jadłam, klęcząc - krzywi
się na samo wspomnienie."

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

9. Data: 2007-01-24 12:54:46

Od: "Tomasz" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodzi o siatkówkę

jezeli nic niepokojacego sie przy tym nie dzieje, to przy siatkowce ja
bylbym akurat spokojny, dla swietego spokoju warto zaprowadzic go do lekarza
raz na rok zeby sprawdzil jak sie rozwija (w tym pod kontem kregoslupa) i
zrobil podstawowe badania z krwi/moczu- to wystarczy

dopilnuj go, zeby bral napoje na trening i wytlumacz, ze zawodowi sportowcy
tez pija w czasie gry :-) herbata to akurat nie najszczesliwszy sposob na
nawodnienie organizmu po takim wysilku

Tomasz

10. Data: 2007-01-24 13:23:50

Od: "thassos" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A jeśli chodzi o 7 latka , który bedzie trenował pływanie 5 x w tygodniu w
szkole, nie bedzie to miala złego wpływu?

thassos

środki przeciwbólowe - co mogę wziąć?
TVN MED pytanie do odbiorców -lekarzy
sepsa