Czy bezpiecznie?

1. Data: 2003-06-10 18:00:45

Temat: Czy bezpiecznie?
Od: "Olka" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałam nowe mieszkanie i mam takie pytanie. Od strony korzytarza na jednej
ze ścian są wbudowane liczniki elektryczne /5 sztuk/. Jak sądzicie, czy
bezpieczne będzie spanie na kanapie, którą ustawię w pokoju przy tej ścianie
z licznikami?

1. Data: 2003-06-11 14:32:18

Temat: Re: Czy bezpiecznie?
Od: "Slawek" <s...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tutaj raczej powinnaś podać jakie przewody są zainstalowane w tym pionie
elektrycznym, na jakie napięcie, jaki jest pobór mocy. Same liczniki nie
stwarzają żadnego niebezpieczeństwa bo one nic z prądem nie robią, tam w
uproszczeniu są tylko malutkie ceweczki które wytwarzają malutkie pole
elektryczne do obrotu tarczy która porusza liczydełko.
Jeżeli tam jest tylko 220-230V czyli zwykłe zasilanie mieszkań to nie ma się
czego bać.
Pole elektryczne wytarzane wokół tych przewodów jest bardzo małe i
nieszkodliwe.

Sławek

1. Data: 2003-06-11 17:59:02

Od: "Olka" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Slawek" <s...@d...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
się
> czego bać.
> Pole elektryczne wytarzane wokół tych przewodów jest bardzo małe i

Sławku, Bardzo dziękuję za odpowiedż. Teraz będę spokojna.
Pozdrawiam, Olka

1. Data: 2003-06-11 21:02:19

Temat: Odp: Czy bezpiecznie?
Od: "Bishop" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Slawek <s...@d...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bc7ei2$2rj$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
się
> czego bać.
> Pole elektryczne wytarzane wokół tych przewodów jest bardzo małe i

Pozycz od kogos miernik do pomiaru natezenia pola elektrycznego i zmierz
jego wartosc przy samym przewodzie potem zerknij sobie na normy ktore
okreslaja poziom natezenia pola ktore jest szkodliwe dla organizmow zywych
(czlowieka) a zobaczysz czy jak bardzo male jest to natezenie.
Pole elektryczne porusza tarczke indukcyjnego licznika energii elektrycznej
?

1. Data: 2003-06-11 21:51:24

Od: "Slawek" <s...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (czlowieka) a zobaczysz czy jak bardzo male jest to natezenie.
> Pole elektryczne porusza tarczke indukcyjnego licznika energii

Po co zaraz mierzyć? Na to są wzory?
http://ise.pl/info/read.php4?pid=74&prn=1 proszę sobie tam przeczytać

Proszę zwrócić uwagę o jakich wartościach jest tam mowa. 12 KV, 20 KV a w
pytaniu było 230V.

Sławek

1. Data: 2003-06-11 23:37:09

Od: "Bishop" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Slawek <s...@d...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bc889j$93n$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
> http://ise.pl/info/read.php4?pid=74&prn=1 proszę sobie tam przeczytać
>
> Proszę zwrócić uwagę o jakich wartościach jest tam mowa. 12 KV, 20 KV a w

Przeprowadz pomiary a zobaczysz o czym mowie. Zobacz co mowia normy o
natezeniu pola el. linii wn, sn i porownaj graniczna wartosc natezenia ze
zmierzona wartoscia blisko przewodu w domowej instalacji 230 V to moze
zmienisz zdanie.

1. Data: 2003-06-12 05:49:00

Od: "Olka" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie powiedziałam wcześniej, że w mieszkaniach w tym domu są zainstalowane
kuchnie elektryczne na prąd trójfazowy. Czy to zmienia postać rzeczy.
Jeszcze raz dzięuje za odpowiedzi. O.

1. Data: 2003-06-12 06:55:23

Od: "Slawek" <s...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bishop" <d...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> natezeniu pola el. linii wn, sn i porownaj graniczna wartosc natezenia ze
> zmierzona wartoscia blisko przewodu w domowej instalacji 230 V to moze

Nie nie zmienie zdania, masz opracowanie na 3 strony a TY swoje!!
Tak się składa że akurat jestem elektrykiem i coś o tym wiem.
Po co komuś mieszasz w głowie?
Co do norm wn i sn to masz je opisane w tym wypracowaniu ale my mówimy o nn.
Pole przy samym przewodzie występuje, ale przy zwykłym 230V, poborze mocy do
16A i około 50cm od przewodu będzie zbliżone do 0.
Nie chce mi się teraz szukać wzoru bo to można policzyć.

Sławek

1. Data: 2003-06-12 09:37:20

Od: d...@w...pl (daniel duda) szukaj wiadomości tego autora

"Slawek" napisal:
> [...]
> 16A i około 50cm od przewodu będzie zbliżone do 0.
> Nie chce mi się teraz szukać wzoru bo to można policzyć.

Ale jak bym sie dowiedzial, ze spie z glowa kolo WLZ to chyba bym lozko przestawil:)
pzdr dudda

1. Data: 2003-06-12 19:57:59

Od: "Bishop" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Slawek <s...@d...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bc985f$k6s$...@a...news.tpi.pl...

> "Bishop" <d...@p...onet.pl> wrote in message

> Nie nie zmienie zdania, masz opracowanie na 3 strony a TY swoje!!
> Tak się składa że akurat jestem elektrykiem i coś o tym wiem.

Z tego co widze to malo oczytanym. Wynalezione przez ciebie 3 stroniczki
opracowania sa podstawa wplywu promieniowania elektromagnetycznego na
organizmy zywe. Po prostu szok.
Po co sa jakies publikacje, laboratoria itp. ? Ty masz swoje 3 strony i
koniec.
Najlepiej naucz sie na pimiec tych swoich 3 stron i zrob na ich podstawie
uprawnienia co tam moze dadza ci nobla a do PANu wezma z marszu.

Widzieliście ?
Muszę kupić telewizor - ale jaki???
Zuzyte karty telefoniczne KUPIE
Drzwi wejsciowe wewnetrzne.