Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Czy dziura w mózgu może się zmartwić? Re: Muszę Was zmartwić (crospost) Re: Czy dziura w mózgu może się zmartwić? Re: Muszę Was zmartwić (crospost)

Re: Czy dziura w mózgu może się zmartwić? Re: Muszę Was zmartwić (crospost)

Data: 2002-09-20 00:28:21
Temat: Re: Czy dziura w mózgu może się zmartwić? Re: Muszę Was zmartwić (crospost)
Od: "baciu" <f...@k...net.pl>

Użytkownik "Jerzy Turynski" <j...@p...com> napisał w wiadomości
news:ama2p4$2ts$1@news.tpi.pl...
> pfg <g...@i...uj.edu.pl> nastukał
> w news:3D86E6E4.8112EDAB@if.uj.edu.pl...

> Ludziom nieświadomym KOMPLETNIE BRAKUJE drugiej grupy skojarzeń,
> tj. rozumienia ANALOGII, czyli warstwy w całości odpowiedzialnej
> za POPRAWNE ROZUMIENIE TREŚCI i w konsekwencji - za jakąkolwiek
> ponadmechaniczną, zewnętrzną PREDYKCJĘ (poprawne _przewidywanie_
> samym umysłem, bez jakichkolwiek zewnętrznych, "mechanicznych'
> ersatz'ów myślenia).

Dlaczego? Bo nigdy nie myśleni świadomie, nigdy nie przejżeli przez
własne
sumienie? Bo nie potrafią stworzyć sobie sugestii, tylko się poddają
sugestią i
programowaniom swoich automatyzmów innym?
A czy są tacy ludzie... "świadomi" czy oni pozbawieni są gubienia się we
włąsnych
mechanicznych reakcjach, jeśli chodzi o rozumowanie?
I tak sądzę że wiedza człowieka jest tylko tylko tyle warta ile możliwość
wykorzystania
jej w praktyce, a świata i tak nie da się zrozumieć. Da się go tylko odczuć.
Sądzisz inaczej? Widzieć prawdę znaczy tylko prawdę w sensie postrzegania i
możliwości
myślenia i analizy.

> Nie pieprz więcej debilu, że konkretny komunikat/napis to abstrak-
> cyjna/emocjonalna Treść tylko dlatego, że TOBIE komunikat całko-

siedź cicho psie i mordę w kubeł ;)

> wicie wystarcza. Bo jest to równoznaczne twierdzeniu, że pęd to
> położenie i z tego powodu można świat zredukować do samych poło-
> żeń a mózg zastąpić skrzynkamidoprzewidywania.

> To samo w jeszcze wyraźniejszej(/łatwiejszej do odkodowania) wer-
> sji "ramy obrazu":
>

> Cóż - pierwotnie istotną rolę dla jakiegokolwiek wnioskowania
> (czy szerzej: efektów działania jakiegokolwiek mózgu, nie tylko
> człowieka) grają SKOJARZENIA POLOWE/emocjonalne. NIEŚWIADOMA war-
> stwa emocji tworzy się już od urodzenia i NIE ODWZOROWUJE zewnę-

Nieświadomość jest jak cebula, gdy zdejmie się jedną wartwę pod
spodem jest następna ;)

> trznego świata a wyłącznie wewnętrzny obraz ciała... 'zgodnego'
> z genami. Dlatego nieświadomi ludzie nie są w stanie podstawiać

Ciekawi mnie jak do tego doszedłeś i jak np. mógłbyś zaprzeczyć
tym poglądom. Spróbuj napisać coś co obala te poglądy. Czy kurczowo
obstajesz za tymi?
Naturalnie to jeśli będziesz mógł zwrócić na to uwagę. I jeśli mógłbym
jeszcze o coś poprosić to o dalsze wytłumaczenie tego.... szczególnie
kawałka
"obraz ciała... 'zgodnego' z genami"

> pod konkrety/komunikaty/werbalizmy/formalne definicje itd. popraw-
> nych Treści AŻ dotąd, dokąd INDYWIDUALNIE nie uświadomią sobie,
> co pod dane materialne obiekty podstawia ich 'nieuchwytna'/'nie
> z tego świata'/'na miodzie pisana' nieświadomość.

Nieuchwytna, ale czy nie występuje u każdego, choć nie każdy daje się
jej prowadzić?

> Mechanizm nieświadomości JEST konieczny chociażby z tego powodu,
> że MUSI istnieć przyczyna ~stabilności CAŁOŚCI psychiki/postrze-
> gania świata pojedynczego osobnika od urodzenia do śmierci - jed-
> nocześnie zachowując maksymalne (w ramach gatunku) zróżnicowanie
> osobników.

Jest konieczny, ale czy nie dlatego że tak zbudowany jest umysł, że przy
podejmowaniu
decyzji tylko jego część "programowanie" jest świadome a reszte oddaje
oddzielnym
mechanizmom wykonawczym. Ludzie stają sie nieświadomi bo oddają tym
mechanizmom
całą kontrolę.
Ale to też nie musi być zupełnie poprawne twierdzenie o nieświadomości,
choć jedna z
możliwości. Ciekawe ile ich jest?

> W innym przypadku niemowlak ginąłby z PRZERAŻENIA NIEWIEDZĄ już
> przy urodzeniu lub musiał mieć 'z sufitu' kompletną wiedzę o
> świecie, w którym się pojawił.

Bardzo prosiłbym o wytłumaczenie. Co by tak przerażało tego niemowlaka?
Czy naprawdę człowiek może tyle się dowiedzieć?

> To jest głęboko chory/nieświadomy bełkot ŚLEPEGO idioty, który
> gdy widzi lokomotywę 'wjeżdżającą na stację' FILMOWEGO EKRANU -
> to nieodwołanie spada z krzesła...

;)

> 'Specjaliści' od "świata M" to nie jest żadna nauka, tylko banda
> niewyłapanych przez gości z kaftanem parafreników...
>
> "Jest niezrozumiałe i być może pozostanie na zawsze
> niezrozumiałą zagadką, w jaki sposób osiągnięcia
> matematyki znajdują zastosowanie w praktyce."
> Nicolas Bourbaki
>
> Dla schizofreników ROZUMIENIE na zawsze pozostanie niezrozumia-
> łą zagadką, chyba że się WYLECZĄ i przestaną pleść sufitowe an-
> drony... rodem wprost z pozaziemskich światów... szympansiej
> nieświadomości.

Muszą najpierw pokonać sumienie, które każe im szczekać na rzeczy
sumieniu zagrażające. (dysonans poznawczy)

> Jerzy Turyński
> W-wa, 17.09.2002
>
> P.S.
>
> "Fizycy wiedzą, że _każde_równanie_ jest kłamstwem"
> [G. Chaitin (J. Horgan, Koniec nauki, str. 286)]
>
> "Matematyka jest MARTWA"
> [j.w. str. 292]

To znaczy?
Co ty masz do tej Matematyki?